Informatie

Nieuwsgrazer verzamelt al het nieuws over Informatie. Informatie is een van de 15650 onderwerpen op Nieuwsgrazer.

Informatie nieuws

Informatiemiddag 2019 CEF Transport MAP call

17-10-2019 - 0 reacties Heeft u een voorstel voor een project op het Trans Europese Transportnetwerk (TEN-T)? Dan is een financiële bijdrage mogelijk vanuit CEF Transport. Alle informatie hierover krijgt u op onze informatiemiddag op 14 november in Den Haag.Voor wie?CEF Transport staat open voor overheden (Rijk, provincies, gemeenten) en bedrijfsleven (havenbedrijven, industriële, logistieke en dienstverlenende bedrijven).


'Je schiet jezelf in de voet als je zegt dat het RIVM-model niet deugt'

17-10-2019 - 0 reacties Toen hij vorige week de hoorzitting aanvroeg, wilde Thierry Baudet ‘de waarheid over stikstof aan het licht brengen’. De vraag is of hem dat gelukt is. Wetenschappers en juristen stortten een overvloed aan informatie over de Kamerleden uit.


'Je schiet jezelf in de voet als je zegt dat het RIVM-model niet deugt'

17-10-2019 - 0 reacties Toen hij vorige week de hoorzitting aanvroeg, wilde Thierry Baudet ‘de waarheid over stikstof aan het licht brengen’. De vraag is of hem dat gelukt is. Wetenschappers en juristen stortten een overvloed aan informatie over de Kamerleden uit.


'Je schiet jezelf in de voet als je zegt dat het RIVM-model niet deugt'

17-10-2019 - 0 reacties Toen hij vorige week de hoorzitting aanvroeg, wilde Thierry Baudet ‘de waarheid over stikstof aan het licht brengen’. De vraag is of hem dat gelukt is. Wetenschappers en juristen stortten een overvloed aan informatie over de Kamerleden uit.


'Je schiet jezelf in de voet als je zegt dat het RIVM-model niet deugt'

17-10-2019 - 0 reacties Toen hij vorige week de hoorzitting aanvroeg, wilde Thierry Baudet ‘de waarheid over stikstof aan het licht brengen’. De vraag is of hem dat gelukt is. Wetenschappers en juristen stortten een overvloed aan informatie over de Kamerleden uit.


Hetzelfde netwerk, gemiste kans

17-10-2019 - 0 reacties Deze keer even geen algemene marketing zoals in mijn blog van vorige keer over generatie Z, maar een hele praktische tip. Een tip over iets waarvan ik zie dat er in de praktijk nog wel eens zaken niet helemaal prettig of goed verlopen maar een bedrijf met diverse mensen op de weg echt zaken en informatie mist. Jammer, dus dan er maar heel even aandacht aan besteden.


Save the date: Business Week Noord-Amerika

11-10-2019 - 0 reacties Wilt u zakendoen met of in de Verenigde Staten, Canada en/of Mexico? En heeft u nog informatie nodig om de juiste stappen te zetten? Kom dan naar de Business Week Noord-Amerika en krijg antwoord op uw vragen. Dit is hét event van het jaar voor internationalisering op deze regio, dus mis het niet.


Save the date: Business Week Noord-Amerika

11-10-2019 - 0 reacties Wilt u zakendoen met of in de Verenigde Staten, Canada en/of Mexico? En heeft u nog informatie nodig om de juiste stappen te zetten? Kom dan naar de Business Week Noord-Amerika en krijg antwoord op uw vragen. Dit is hét event van het jaar voor internationalisering op deze regio, dus mis het niet.


Hoger beroep pluimveesector tegen NVWA vanwege fipronil

10-10-2019 - 0 reacties LTO Nederland gaat samen met tientallen pluimveehouders in hoger beroep in de fipronilzaak tegen de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). De pluimveesector meent dat de fipronilcrisis zo groot kon worden doordat de toezichthouder informatie niet tijdig deelde.


Pluimveesector in hoger beroep tegen NVWA

10-10-2019 - 0 reacties LTO Nederland gaat samen met tientallen pluimveehouders in hoger beroep in de fipronilzaak tegen de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). De pluimveesector meent dat de fipronilcrisis zo groot kon worden doordat de toezichthouder informatie niet tijdig deelde.


5 partijen bundelen data voor energietransitie

08-10-2019 - 0 reacties



5 partijen gaan hun data bundelen om de uitvoering en monitoring van de energietransitie beter te faciliteren. Hierdoor hebben zij sneller betrouwbare informatie voor handen.


POV: 'Stikstofmaatregelen niet baseren op aannames'

07-10-2019 - 0 reacties De Producenten Organisatie Varkenshouderij (POV) gaat samen met andere partijen binnen de landbouw een brandbrief over stikstofmaatregelen naar het kabinet sturen. Dit omdat de onderbouwing van het stikstofbeleid teveel rust op aannames in plaats van metingen. Ook is informatie over natuurgebieden niet volledig beschikbaar. Als van bedrijven grote offers worden gevraagd, mogen die bedrijven eisen dat de maatregelen gestoeld zijn op goed onderbouwde cijfers. Daarvan is volgens de POV nu geen sprake.


30e editie KWIN-Veehouderij verschenen

02-10-2019 - 0 reacties Wageningen Livestock Research heeft de geactualiseerde Kwantitatieve Informatie Veehouderij 2019-2020 gepubliceerd. KWIN-Veehouderij bevat prijsinformatie over veehouderijbedrijven en normen voor het maken van (saldo)berekeningen, bedrijfsevaluaties en begrotingen.


Tractor diefstal almelo jd 6120m

30-09-2019 - 0 reacties

Originele beschrijving

Tractor gestolen!!

Gisteravond rond de klok van 20.00 uur is in Almelo bij de Intratuin (Schuilenburgsingel) onze John Deere 6120M gestolen! Heeft u iets gezien, of heeft u informatie over de...


Amazone Cataya zaaimachine opgebouwd op een Combi disc

30-09-2019 - 0 reacties De nieuwe nauwkeurige en comfortabele zaaimachine – de Cataya De Cataya is in de basis op een aantal essentiële punten gewijzigd, zo beschikt deze machine over een nieuw doseersysteem. Dit Precis doseersysteem zorgt voor een nauwkeurige dosering bij grof en fijn zaadgoed en is door zijn vorm bijzonder gebruikersvriendelijk. Daarnaast kan de gebruiker de machine eenvoudig instellen aan de linkerzijde van de machine bij het SmartCenter. Iedere doseerinstelling is samengebracht in dit Center en zorgt voor eenvoud en duidelijkheid. Meer informatie en of voor demo machine neem contact op…


Praktische informatie - Agractie

29-09-2019 - 1 reacties
Originele beschrijving

Eten en Drinken Eten, drinken (tegen vergoeding) en sanitaire voorzieningen zijn beschikbaar op het Malieveld zelf. T-shirts / vlaggen Bij binnenkomst is er gelegenheid om promotiemateriaal op te halen bij de FDFstand. Financiën Vanuit diverse kanten krijgen we vragen waarom er geld nodig is. En waarom zo veel. Het is de bedoeling om bezoek te …


Wetenschappers kunnen dankzij Tropomi dag-op-dag vervuilingspluimen volgen

29-09-2019 - 12 reacties Bronnen en omvang van luchtvervuiling zijn wereldwijd scherper in beeld dan ooit. Doordat Tropomi de hele aarde in één dag ziet, wordt een schat aan informatie verzameld. Bijvoorbeeld over smog episodes, vulkaanuitbarstingen, stofstormen en bosbranden. Wetenschappers kunnen dankzij Tropomi dag-op-dag vervuilingspluimen volgen, iets dat voorheen niet mogelijk was.


Stikstofdioxide (NO2) boven Nederland op 8 juli. De hoogste concentraties zijn in ons land in N- en Z-Holland (donker rood). Het verkeer is minder druk op zondag, daardoor zijn de NO2-concentraties gemiddeld lager dan op andere dagen.


Hulpdiensten beducht voor ongelukken met elektrische auto's

28-09-2019 - 0 reacties Elektrische auto's bezorgen hulpdiensten zoals bergingsmaatschappijen en de brandweer hoofdbrekens. Er is nog te weinig kennis over hoe te handelen na een ongeluk. En dat terwijl er steeds meer elektrische auto's op de weg komen. Waren er op 1 januari 2018 nog maar 22.000 volledig elektrische auto's in Nederland, nu zijn het er al 72.000.
De accu is het grootste probleem, zegt Rob van Amerongen van de Vereniging Bergings- en Mobiliteitsspecialisten. "De accu kan al beschadigd raken bij een botsing bij 50 kilometer per uur. Maar dat kun je aan de buitenkant niet zien. En dan bestaat het gevaar dat hij in brand vliegt." Bovendien is niet altijd snel te zien waar de accu zit.
Groei
Cijfers over problemen met accu's na een ongeluk met elektrische auto's zijn er niet, maar de branche ziet een gestage groei, zegt Van Amerongen, "Het hele vorige jaar waren er misschien twee van dit soort incidenten, nu zijn het er een à twee per maand."
Dat komt ook doordat er meer tweedehands modellen op de markt komen, zegt Van Amerongen. "Je weet niet altijd wat daar mee gebeurd is."
Grote risico's
Vrijwel alle elektrische auto's hebben een Lithium-Ion accu. Na een ongeluk kunnen daar scheurtjes in ontstaan die kortsluiting kunnen veroorzaken. Als dat gebeurt dan loopt de temperatuur op en ontstaat er brand.
Peter Notten is hoogleraar Energieopslag aan de Technische Universiteit Eindhoven: "De risico's waaraan hulpverleners worden blootgesteld zijn groot. Zo'n accu kan vlam vatten en er kunnen gevaarlijke gassen ontsnappen. De enige manier om er zeker van te zijn dat de auto's na een botsing niet in brand vliegen, is de accu langdurig koelen. Op de gewone manier blussen werkt vaak niet."
Beter samenwerken
Het blussen van brand in een elektrische auto kost daarom vaak veel tijd. Paul van Dooren van Brandweer Nederland: "In een bluswagen zit 2000 liter water. Bij het blussen van een gewone auto is dat genoeg, maar bij een elektrische auto niet. En op de snelweg kun je geen extra water halen."
Volgens hem moet er beter worden samengewerkt met de fabrikanten van elektrische auto's. "Ik overleg nu bijvoorbeeld met Lightyear. Die willen volgend jaar een auto die op zonne-energie rijdt op de markt brengen. Het helpt om vroegtijdig kennis te delen."
"We hebben nog niet de kennis om goed op te treden", aldus Van Dooren. "Een ongeluk met een elektrische auto kost gewoon te veel tijd."
Waterdompelcontainer
Een bergingsbedrijf uit Den Hoorn heeft speciale container ontwikkeld die gevuld wordt met water om daar een elektrische auto in onder te dompelen. Op die manier kan een accu gekoeld worden.
"De auto is daarna total loss, zegt Chris Müller van bergingsbedrijf Vreugdenhil. "Maar als een accu-pakket gaat reageren na een ongeluk is hij dat sowieso." De brandweer Haaglanden oefent op dit moment met de waterdompelcontainer.
Berger Van Amerongen is er positief over, maar heeft ook twijfel. "Het is vooralsnog de enige oplossing, maar we zijn ook bang dat er dan achteraf een schadeclaim komt omdat de auto total loss is verklaard."
Software
De RAI Vereniging, de belangenbehartiger van alle importeurs en fabrikanten, zegt dat er wel software is die bergers en brandweer kunnen gebruiken om te zien hoe ze een elektrische auto moeten aanpakken na een ongeluk. Het gaat om het zogeheten Crash Recovery System.
Maar dat systeem lost volgens de maker, het Nederlandse bedrijf Modetich, niet de problemen op waar hulpdiensten tegenaan lopen bij een ongeluk met een elektrische auto. "Het geeft aan wat voor vloeistof en types accu er in de auto zitten, maar wij kunnen niet inschatten wat er met het accu-pakket is gebeurd na het ongeval", zegt Jan Mooij, eigenaar van Moditech. "Of het gescheurd is of er een lek is ontstaan. De oplossing ligt bij de fabrikanten. Die moeten helderder zijn over wat er nodig is om zo'n accu-pakket bij een bepaald type impact veilig te stellen."
Floris Liebrand (RAI): "Ieder signaal over het ontbreken van belangrijke informatie nemen wij zeer serieus. Wij willen daarom graag in gesprek met de importeurs en Moditech om te kijken hoe de informatie verder verbeterd kan worden."
Er moet wat gebeuren, zegt Van Amerongen van de branchevereniging van bergers. "We kunnen onvoldoende inschatten wat er gebeurt als straks heel Nederland elektrisch rijdt. Als straks de A4 een keer vier uur dicht moet hebben we een probleem."


Pootaardappelacademies zijn eilanden

26-09-2019 - 0 reacties Nederland telt vier pootaardappelacademies (PAA's): Flevoland, Zuidwest-Nederland, Noord-Holland en Groningen/Friesland. Zij hebben een soort latrelatie; ze wisselen informatie uit en weten wat de ander doet, maar hechten wel aan hun zelfstandigheid. 'De regiogebondenheid is doorslaggevend', stelt projectleider Harrie Vreman van PAA Flevoland.


Informatie over leefstijl helpt kankerpatiënt

23-09-2019 - 0 reacties Mensen die na darmkanker meer bewegen en gezonder eten, ervaren een betere kwaliteit van leven dan hun lotgenoten die dit niet doen. Patiënten krijgen echter vaak geen of weinig voorlichting over leefstijl en voeding. Dat blijkt uit het promotie-onderzoek van Merel van Veen bij Wageningen University & Research en Integraal Kankercentrum Nederland.