Live updates

MAN TGM 3rd gen

Scania G450

MAN TGM 3rd gen

MAN TGS 1st gen

Volvo Meerdere

Iveco Eurocargo

Scania T143

DAF LF45

MAN TGS 1st gen

MAN TGX 2nd gen

Ford Transit

Benalu oplegger

Volvo FH 4th gen

DAF XF Euro 6

Scania 124

Carnehl oplegger

MAN TGX

Scania meerdere

DAF CF85

Iveco Daily

MAN TGE

Iveco Daily

DAF XF105

Ford Transit

Volvo FH 3rd gen

DAF CF85

Volvo FH 4th gen

Iveco Stralis

Scania R500

Scania R500

MAN TGS 1st gen

Scania R500

MAN TGX 1st gen

DAF CF85

Scania P230

MAN TGM 2nd gen

Scania G-serie

MAN meerdere

Iveco Stralis

MAN TGX 1st gen

DAF CF85

DAF XF105

DAF CF65

Renault Master

MAN TGE

Iveco Stralis

MAN TGX 2nd gen

REO M35

REO M35

REO M35

REO M35

REO M35

REO M35

REO M35

REO M35

REO M35

REO M35

REO M35

Volvo FH 4th gen

CB en Luisterhuis gaan samen

Vanaf 1 januari 2020 maakt distributieplatform Luisterhuis deel uit van CB. Luisterhuis distribueert audioboeken en CB e-books en fysieke boeken. Door Luisterhuis te integreren kunnen klanten al hun boeken straks via één platform beheren en verspreiden. Dit betekent tijdwinst en gemak voor uitgevers en retailers. CB neemt de technologie van Luisterhuis over en zal deze integreren in de CB-systemen. Hans Willem Cortenraad, algemeen directeur CB: ‘Met Luisterhuis integreren wij een bewezen technologie waarmee we een groeimarkt kunnen bedienen. Bovendien sluiten we aan op een duidelijke behoefte van onze klanten: uitgevers vragen ons om ‘one-stop-shopping’.’ Huub van de Pol, directeur Icontact (het bedrijf dat Luisterhuis heeft ontwikkeld voor eigenaar/exploitant Luisterrijk BV): ‘De audioboekenmarkt groeit sneller dan ooit. Wij willen het platform graag laten meegroeien en dat vereist meer capaciteit dan wij zelf in huis hebben. In CB hebben we een betrouwbare partner gevonden om de groei verder vorm te geven. Door Luisterhuis te integreren met de gespecialiseerde CB-diensten kan de audioboekdienstverlening verder verbeterd worden, zonder dat het wiel opnieuw wordt uitgevonden.’ CB neemt Luisterhuis over van Luisterrijk, die het platform 9 jaar geleden in de markt heeft gezet. Softwarebedrijf Icontact zal deze technologie de komende periode blijven ondersteunen. De naam Luisterhuis blijft voorlopig bestaan. Over Luisterhuis Luisterrijk BV, in 2007 de eerste Nederlandse webwinkel voor digitale audioboeken, heeft in 2010 met Luisterhuis een distributieplatform geïntroduceerd dat inmiddels alle Nederlandse luisterboeken (ca 5500 titels voor ruim 200 uitgevers) distribueert naar alle bekende audioboekafnemers in binnen- en buitenland. De techniek achter dit platform is ontwikkeld door Icontact, een Haarlems softwarebedrijf dat zeer actief is in het boekenvak met applicaties op het gebied van boekenmetadata, e-books en audioboeken. Over CB CB heeft bijna 150 jaar ervaring als integrale logistieke dienstverlener. CB biedt oplossingen in de vorm van logistieke diensten, digitale distributie, e-commerce logistiek, financiële diensten en informatie- en communicatiediensten.

Volvo FH 4th gen

Opel Manta

Tadano ATF 70G-4

Iveco Daily

DAF TB160

Fiat Ducato

Tadano ATF 70G-4

Fiat Ducato

VW LT 1st gen

DAF CF

Waar moet je op letten bij de aanschaf van verstralers?

Krachtige FERVOR-verstralers van Wesem in de spotlights Je kent ze wel, die krachtige verlichting bovenop zware trucks of 4x4 voertuigen. Deze FERVOR-verstralers van Wesem verlichten niet alleen de weg waarop ze rijden, maar maken elk voertuig volledig uniek. In dit blog gaan we in op de functionaliteit en voordelen van deze WESEM-verstralers, de beschikbare soorten en op welke aandachtspunten je moet letten bij aanschaf. Voordelen verstralers van Wesem Door de LED-technologie zijn deze verstralers meer dan energiezuinig en uiterst effectief. De lamp bevat maar liefst zes power LEDS, zodat de krachtige lichtbundel efficiënt in één richting wordt geleid. Het licht straalt natuurlijk en oogvriendelijk licht uit tot wel 500 meter voor het voertuig. We zetten de belangrijkste voordelen van Wesem FERVOR-verstralers voor je op een rijtje: ⦁ Modern en fris design voor charismatische look; ⦁ Compleet hermetisch afgesloten (IP67 en IP69k-classificatie); ⦁ Energiezuinig door LED-technologie; ⦁ Langdurig gebruikersplezier. Verstraler soorten De Wesem FERVOR-verstralers zijn verkrijgbaar in twee diameters, namelijk 180mm en 220mm. Daarnaast is de behuizing beschikbaar in verschillende uitvoeringen. Zo heb je de verstralers met een zwarte behuizing, een moderne chromen omkleding of een zwarte behuizing met chromen voorkant. Standaard wordt een beschermkap meegeleverd. Door de variatie aan mogelijkheden is er voor ieder voertuig een verstraler-set te vinden waar die past bij jouw smaak. Aandachtspunten aanschaf Wesem FERVOR-verstralers Waar moet je op letten bij de aanschaf van Wesem FERVOR-verstralers? Allereerst is het belangrijk te beseffen dat deze verlichting enkel wordt aangeboden door geselecteerde dealers van autoverlichting. Zo ben je verzekerd van een betrouwbare partij die garant staat voor de kwaliteit van dit type verlichting en hier te allen tijde gedegen advies over kunt ontvangen. Bij werkenbijlicht.n l kun je terecht voor al uw wensen met betrekking tot Wesem FERVOR-verstralers. Met een gemiddelde klantbeoordeling van 8.9 weten deze lichtspecialisten als geen ander te adviseren welke type lamp past bij uw voertuig en wensen tegen scherpe tarieven. Ontdek het aanbod van Wesem FERVOR-verstralers bij werkenbijlicht.nl . Deze blogpost is mogelijk gemaakt door werkenbijlicht.nl .

Volvo FL

Volvo FL

VW LT 1st gen

Volvo FL

Volvo FH 4th gen

Toyota Tundra

Scania L80

Scania 93

Scania L80

Scania 94

Scania 93

Scania 93

Scania 94

Renault Master

Renault Mascott

Renault Mascott

Mercedes-Benz T2

Mercedes-Benz T2

Iveco Daily

DAF XF105

DAF 85CF

DAF 85CF

DAF 85CF

DAF CF Euro 6

DAF 95

Volvo FH 4th gen

Scania R520

DAF 95XF

DAF XF95

DAF XF Euro 6

DAF XF Euro 6

DAF XF Euro 6

DAF XF105

MAN TGE

MAN TGE

Scania G450

Scania G450

CB bouwt nieuw magazijn in Culemborg

Op 1 april 2021 staat er een nieuw magazijn aan de Erasmusweg in Culemborg. Logistiek dienstverlener CB breidt uit met een zogenaamd bakkenmagazijn om zo aan te sluiten bij ontwikkelingen in de markt. Het volledig gemechaniseerde magazijn wordt 30 meter hoog, 30 meter breed en 100 meter lang. De eerste paal gaat dit najaar nog de grond in. Hans Willem Cortenraad, algemeen directeur CB: ‘Om onze groei te faciliteren en onze service levels verder uit te breiden, is expansie met een ‘bakkenmagazijn’ essentieel. Het magazijn past goed bij de ontwikkelingen in de markt. Wij zien meer behoefte aan opslag van kleinere hoeveelheden. Bovendien neemt het aantal verschillende artikelen dat bij CB op voorraad ligt steeds verder toe. Dit betekent in de praktijk dat we vaker de ‘grijpvoorraden’ moeten aanvullen. Aan de andere kant neemt de omvang van een bestelling per klant af en neemt het aantal bestellingen juist toe (onder meer door de invloed van internet).’ Het nieuwe magazijn werkt met shuttle robots en heeft een capaciteit van 150.000 ‘bakken’ en een handlingscapaciteit van 2000 bakbewegingen per uur en is uit te breiden met nog eens 150.000 bakken. Cortenraad: ‘Herbevoorraden en verzamelen van orders gebeurt volautomatisch vanuit dit magazijn zonder dat daar handen aan te pas komen. We werken volgens het ‘goods-to-man’ principe – goederen komen naar de mensen toe in plaats van andersom. Het magazijn is bovendien zo ontworpen dat het flexibel en schaalbaar is in capaciteit.’ Bouwpartners Vandaag ondertekende CB de contracten met de bouwpartners: De Vries en Verburg voor de bouw van het pand en PSB voor de material handling (inrichting magazijn). Nieuw aanzicht Het nieuwe magazijn komt vóór het huidige hoogbouw-magazijn van CB. Het naast elkaar plaatsen van de magazijnen heeft efficiency- en procesvoordelen. Op het hoogbouw-magazijn staat een inmiddels iconisch schilderij dat met de nieuwbouw uit het zicht verdwijnt. Cortenraad: ‘Het schilderij is in onze regio een markant herkenningspunt dat verdwijnt. Met de nieuwbouw en het moderne uiterlijk van het nieuwe magazijn onderstrepen we de toekomst, passend bij het CB van nu en morgen.’

Steeds meer vrouwen willen vrachtwagenchauffeur worden

In de sector transport en logistiek werken meer mannen dan vrouwen. Toch is deze sector écht iets voor vrouwen. Dat steeds meer vrouwen het beroep van vrachtwagenchauffeur een aantrekkelijk beroep vinden bleek gisteravond tijdens een Ladies Night in Nieuwegein waar zo’n 200 (toekomstige) vrachtwagenchauffeurs aanwezig waren. Een speciale Ladies Night voor vrachtwagenchauffeurs vormt de kick-off van een campagne van werkgeversorganisaties TLN en VVT en vakbonden FNV Transport & Logistiek en CNV Vakmensen om meer vrouwen voor de sector transport en logistiek te werven. De campagne past in het diversiteitsbeleid van de sector, is mogelijk dankzij de Stichting Opleidings- en Ontwikkelingsfonds Beroepsgoederenvervoer (SOOB) en wordt uitgevoerd door Sectorinstituut Transport en Logistiek (STL). Meer diversiteit is goed voor de sector; het is van maatschappelijk én bedrijfseconomisch belang. Versnelde toename noodzakelijk Elisabeth Post, voorzitter TLN: “De groei van bedrijven in onze sector houdt aan, het aantal bedrijven, werknemers en chauffeurs neemt verder toe. Tegelijkertijd blijft de arbeidsmarkt (zeer) krap. Het aantal vrouwen is ondervertegenwoordigd, meer diversiteit is goed voor sector. Daarom is het van belang om deze groep extra te ondersteunen en stimuleren.” Foto: v.l.n.r. Willem de Vries (STL), Willem Dijkhuizen (FNV Transport & Logistiek, Elisabeth Post (TLN), Gert Jan Jansen (Gespreksleider) Meer diversiteit biedt kansen Willem Dijkhuizen, bestuurder FNV Transport & Logistiek: “De sector transport en logistiek bevindt zich in een interessante tijd. Daarin kan een nieuwe aanwas van talent, creativiteit en innovatiekracht goed worden gebruikt. Organisaties die meer divers zijn samengesteld, zijn beter in staat in te spelen op ontwikkelingen in hun omgeving. Meer vrouwen in de sector is niet alleen een bedrijfseconomisch maar ook een maatschappelijk belang.” Focus op meer vrouwen Vrouwen zichtbaarder maken waardoor zij een voorbeeld zijn voor andere vrouwen, die daarmee aangetrokken worden tot de sector. Dat was het doel van de speciale Ladies Night voor vrachtwagenchauffeurs. STL: “We kijken terug op een daverend succes. In Nieuwegein waren er meer dan 200 vrouwen aanwezig. De vrouwen konden in gesprek gaan met andere vrouwen die al chauffeur zijn en met mogelijk toekomstige werkgevers. Een rijschool gaf de mogelijkheid om in een vrachtauto het rijden direct te ervaren.” Goede vooruitzichten De arbeidsmarkt in transport en logistiek blijft krap. Het aantal openstaande vacatures voor vrachtwagenchauffeurs, transportplanners en logistiek medewerkers ligt op een hoog niveau. Het aantal vrouwelijke vrachtwagenchauffeurs is met 2,6% van het totale aantal vrachtwagenchauffeurs zwaar ondervertegenwoordigd. De sector streeft naar een aandeel van 10%.

VW e-Crafter

Thermo King lanceert duurzame HVAC-innovaties voor bussen bij de Busworld Show 2019 in Brussel

Thermo King®, een marktleider in temperatuurbeheersystemen voor diverse mobiele toepassingen binnen de transportsector en een merk van Ingersoll Rand, verwelkomt bezoekers van 18 tot 23 oktober 2019 bij stand 134B in Hal 1 van de Busworld Europe show in Brussel, België. Bij de show zal Thermo King de nieuwste verwarmings-, ventilatie- en airconditioningoplossingen (HVAC) demonstreren die zijn ontworpen met het oog op duurzaam personenvervoer, waaronder de nieuwste generatie van de vertrouwde Athenia™-warmtepompen en nieuwe lichtgewicht TDD-units voor dubbeldekkers. De nieuwste generatie van het assortiment van Thermo King Athenia™ MkII elektrische warmtepompen biedt tot bijna 30 procent meer verwarmingsvermogen en efficiëntie ten opzichte van zijn voorganger en biedt klanten de meest efficiënte manier om hybride en elektrische bussen te verwarmen of te koelen. "We komen naar Busworld om oplossingen te laten zien die op dit moment bepalend zijn voor de toekomst van duurzaam personenvervoer", aldus Urszula von Kreijfelt, Commercieel Directeur van Bus Transport Solutions in Europa, het Midden-Oosten en Afrika bij Thermo King. "Onze innovaties zijn gericht op het toenemende belang van duurzaam transport in Europa en zaken als snel toenemende verkeersopstoppingen, luchtvervuiling en lawaai." De nieuwe units in het assortiment van Athenia bieden de meest rendabele manier om verwarmings- en koelingsprestaties in hybride en elektrische bussen. De units in het assortiment van elektrische warmtepompen van Athenia™ bieden comfortabele koeling en verwarming voor honderden elektrische en hybride bussen in heel Europa. De nieuwe generatie units die op Busworld 2019 zal worden geïntroduceerd, beschikt over een grotere externe warmtewisselaar, batterijkoeling en batterijverwarming. Dit alles draagt, afhankelijk van de operationele omstandigheden, bij aan een vermeerdering van het verwarmingsvermogen tot 26 procent en aan een tot 33 procent grotere efficiëntie ten opzichte van de vorige generatie warmtepompen. Met de nieuwe TDD-units benut Thermo King zijn wereldwijde ervaring in het leveren van airconditioners voor dubbeldekkers in landen als Zwitserland, Canada, de Verenigde Staten, Mexico, Australië, Nieuw Zeeland en Hong Kong, om tegemoet te komen aan de groeiende populariteit van dubbeldekkers in Europa en daarbuiten. De nieuwe units die bij de show worden gepresenteerd zijn circa 30 kilo lichter en kunnen worden uitgerust met een elektrostatisch luchtfilter waarmee kleinere deeltjes kunnen worden gefilterd en het filterreinigingsinterval tot 10 keer wordt verlengd.

Thermo King lanceert duurzame HVAC-innovaties voor bussen bij de Busworld Show 2019 in Brussel

Thermo King®, een marktleider in temperatuurbeheersystemen voor diverse mobiele toepassingen binnen de transportsector en een merk van Ingersoll Rand, verwelkomt bezoekers van 18 tot 23 oktober 2019 bij stand 134B in Hal 1 van de Busworld Europe show in Brussel, België. Bij de show zal Thermo King de nieuwste verwarmings-, ventilatie- en airconditioningoplossingen (HVAC) demonstreren die zijn ontworpen met het oog op duurzaam personenvervoer, waaronder de nieuwste generatie van de vertrouwde Athenia™-warmtepompen en nieuwe lichtgewicht TDD-units voor dubbeldekkers. De nieuwste generatie van het assortiment van Thermo King Athenia™ MkII elektrische warmtepompen biedt tot bijna 30 procent meer verwarmingsvermogen en efficiëntie ten opzichte van zijn voorganger en biedt klanten de meest efficiënte manier om hybride en elektrische bussen te verwarmen of te koelen. "We komen naar Busworld om oplossingen te laten zien die op dit moment bepalend zijn voor de toekomst van duurzaam personenvervoer", aldus Urszula von Kreijfelt, Commercieel Directeur van Bus Transport Solutions in Europa, het Midden-Oosten en Afrika bij Thermo King. "Onze innovaties zijn gericht op het toenemende belang van duurzaam transport in Europa en zaken als snel toenemende verkeersopstoppingen, luchtvervuiling en lawaai." De nieuwe units in het assortiment van Athenia bieden de meest rendabele manier om verwarmings- en koelingsprestaties in hybride en elektrische bussen. De units in het assortiment van elektrische warmtepompen van Athenia™ bieden comfortabele koeling en verwarming voor honderden elektrische en hybride bussen in heel Europa. De nieuwe generatie units die op Busworld 2019 zal worden geïntroduceerd, beschikt over een grotere externe warmtewisselaar, batterijkoeling en batterijverwarming. Dit alles draagt, afhankelijk van de operationele omstandigheden, bij aan een vermeerdering van het verwarmingsvermogen tot 26 procent en aan een tot 33 procent grotere efficiëntie ten opzichte van de vorige generatie warmtepompen. Met de nieuwe TDD-units benut Thermo King zijn wereldwijde ervaring in het leveren van airconditioners voor dubbeldekkers in landen als Zwitserland, Canada, de Verenigde Staten, Mexico, Australië, Nieuw Zeeland en Hong Kong, om tegemoet te komen aan de groeiende populariteit van dubbeldekkers in Europa en daarbuiten. De nieuwe units die bij de show worden gepresenteerd zijn circa 30 kilo lichter en kunnen worden uitgerust met een elektrostatisch luchtfilter waarmee kleinere deeltjes kunnen worden gefilterd en het filterreinigingsinterval tot 10 keer wordt verlengd.