New Idea in de snijmais

Rond het begin van de jaren zeventig kwam de New Idea op Nederlandse bodem. Dit omdat er vraag kwam naar meer capaciteit, want het aandeel snijmaïs in Nederland nam steeds meer toe. De new Idea werd voorzover bekend in Nederland alleen geleverd met haksel-unit. De motor is een V6 van GMC. Opmerkelijk is de afvoer van het gewas na de messenkooi. Dit wordt namelijk met een vijzelbak afgevoerd naar achteren naar de blazer. Hierdoor kon AVCO de pijp achter op de hakselaar plaatsen waardoor het volmaken van een wagen die achter de hakselaar zat gemakkelijker werd. (Bron 

Bronnen

 New Idea in de snijmais (www.trekkerweb.nl)

Rond het begin van de jaren zeventig kwam de New Idea op Nederlandse bodem. Dit omdat er vraag kwam naar meer capaciteit, want het aandeel snijmaïs in Nederland nam steeds meer toe. De new Idea werd voorzover bekend in Nederland alleen geleverd met haksel-unit. De motor is een V6 van GMC. Opmerkelijk is de afvoer van het gewas na de messenkooi. Dit wordt namelijk met een vijzelbak afgevoerd naar achteren naar de blazer. Hierdoor kon AVCO de pijp achter op de hakselaar plaatsen waardoor het volmaken van een wagen die achter de hakselaar zat gemakkelijker werd. (Bron 

Nieuwsgrazer

Koeien aankopen of verkopen

Kijk dan eens op koemarkt.nl, dagelijks vers aanbod met kalveren, vaarzen, koeien en stieren.

Advertentie
Bezoek website

Reacties

flip1150
Zo opmerkelijk is dit niet.
John deere had dit ook en bij de grotere getrokken machines zie je het nog steeds.

Het laatste nieuws voor tijdens de koffie

Altijd op de hoogte blijven van nieuws met betrekking tot hakselaar , wagen , motor , bodem , nederland , snijmais , vraag , gewas en Gmc ? De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!