Woonplaats: Hoogermsilde
Leeftijd: 42jr
Laatst online: 2jr geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines:
Merk / type | Waardering |
---|
Negen overwegend Noord-Nederlandse infra- en transportbedrijven gaan gezamenlijk de komende drie jaar met 66 nieuwe groene waterstoftrucks de weg op.
HEERENVEEN – In de nacht van zondag rond 01:30 uur zijn twee trucks en twee trailers gestolen vanuit Heerenveen. Eén combinatie is inmiddels teruggevonden in Praag, maar van de tweede ontbreekt elk spoor. Hulp van het publiek wordt gevraagd om deze combinatie op te sporen. Gegevens van de vermiste combinatie: Trekker: DAF XF 480FT Kenteken: […]
Met een jubileumjaar in zicht bereidt Iveco zich voor op een toekomst waarin duurzaamheid centraal staat. Het Italiaanse truckmerk, opgericht...
AMSTERDAM – Milence, een joint venture van Daimler Truck, TRATON GROUP en Volvo Group, heeft zijn eerste publieke snellaadhubs in Duitsland geopend. De hubs, strategisch gelegen bij Leipzig, vormen een belangrijke stap in het versnellen van fossielvrij wegtransport in Europa. Twee nieuwe laadlocaties langs belangrijke corridors De hubs zijn gevestigd in Hermsdorfer Kreuz (Thüringen) en […]
Een flinke tegenvaller voor de provincie Brabant en Arriva. De bussen in en om Roosendaal rijden bij de start van de nieuwe concessie in West-Brabant komende zomer nog niet meteen op elektriciteit. Door de overbelasting van het stroomnet kunnen de bussen voorlopig nog niet worden opgeladen in de nieuwe remise. De eerste paar jaren zal er nog met dieselbussen moeten worden gereden.
De provincie Noord-Brabant hecht grote waarde aan schoon en duurzaam busvervoer. Daarom is het rijden met bussen zonder uitstoot ook één van de voorwaarden in de nieuwe concessie West-Brabant. Deze bussen zijn beter voor het milieu, beter voor de luchtkwaliteit in de stad en ze zijn stiller.Stroom nog niet beschikbaarIn de aanbesteding werd dus rekening gehouden met de wensen voor de toekomst, alleen blijken die nu dus niet haalbaar. "Dat is ontzettend jammer, maar zo’n tegenslag hoort er soms bij als je in een grote transitie zit", zegt provinciebestuurder Stijn Smeulders. "Ondanks al onze inspanningen, die van Arriva én die van de netbeheerder, is er onvoldoende capaciteit op het net beschikbaar. Zodra die er weer is, stappen we ook in Roosendaal alsnog over op elektrisch.”Netbeheerder Enexis heeft zijn best gedaan. Sinds kort kan de netbeheerder aanvragen met voorrang behandelen. Maar daar komt Arriva helaas niet voor in aanmerking. Arriva is een 'gewoon' bedrijf en moet het dus aansluiten in de wachtrij voor een stroomaansluiting. Maar géén vervoer was helemaal geen optie, dus heeft de provincie Arriva gevraagd om met een plan te komen waarin voorlopig wordt afgezien van elektrificatie in Roosendaal. In de praktijk zal dat betekenen dat de ongeveer 50 bussen die vanaf de remise aan de Schotsbossenstraat vertrekken, in de eerste jaren van de concessie op diesel rijden. Vanaf 2030 wél allemaal elektrischIn de gehele concessie West-Brabant gaan ruim 200 bussen de weg op. Daarvan zijn er bij de start van de concessie zo’n 130 elektrisch. Vanaf 2030 zullen álle bussen in West-Brabant, dus ook de buurtbussen, rijden op stroom.De vertraging van de elektrificatie in Roosendaal heeft geen gevolgen voor de nieuwe dienstregeling van Arriva. Die gaat gewoon van start op 6 juli 2025. De details van die nieuwe dienstregeling worden op dit moment door Arriva uitgewerkt.
Deze week rolde de 2000e elektrische truck van Renault Trucks van de band in de fabriek in Blainville-sur-Orne. Renault Trucks...
Een gekantelde betonwagen zorgde woensdag voor veel viezigheid op de Ooievaarsweg tussen Lelystad en Zeewolde. Duizenden liters beton stroomden de weg op en de berm in. Het was bedoeld voor een boerderij even verderop, waar een nieuwe vloer werd gegoten.
Een volle betonwagen weegt al snel 43.000 kilo, en dus is het opruimen ervan niet niks. Maar toch weten ze bij bergingsbedrijf Modern precies wat ze doen: daar komen ze twee à drie keer per jaar wel een gekantelde betonwagen tegen.
Eerst worden er grote riemen om de kubel gebonden, dat is het ronddraaiende gedeelte waar het beton in zit. Een hijskraan aan de ene kant van de vrachtwagen tilt het gevaarte de lucht in, een takelwagen aan de andere zijde kantelt de wagen op zijn wielen. Zogeheten crash bags zorgen ervoor dat de wagen zacht op zijn wielen terechtkomt, en niet op zijn andere zijde rolt.
Bekijk hier hoe dat er aan toeging:[video:d5ms27yy6exnf.cloudfront.net/video/middel/…]
Bij een brand afgelopen zaterdagnacht bij Transportbedrijf Van Bakel aan de Tubantweg in Oss zijn vier vrachtwagens en een trailer in vlammen opgegaan. De politie zegt rekening te houden met brandstichting en is op zoek naar twee personen. Het is nog onbekend hoe groot de schade is, zegt directeur Arian van Bakel tegenover NT. Op…
NOVALEDO – In het industriegebied van het Italiaanse Novaledo heeft zich zaterdag een tragisch arbeidsongeval voorgedaan waarbij de 49-jarige transportondernemer Fabio Trentinaglia om het leven is gekomen. Trentinaglia was samen met zijn ouders eigenaar van het transportbedrijf Flavio Trentinaglia & Co. Snc, een lokaal gerenommeerd familiebedrijf met een halve eeuw geschiedenis. Ongeval met vrachtwagencabine Het […]