Hef deutz agrotron wil opeens niet meer!
Overlaatst hebben we een deutz agrotron 105s van 1993 gekocht. Hij leek in goede staat, toen we de trekker gingen halen hebben we alles geprobeerd( hydroliek, hef...). Toen ik daar de trekker startte moest ik iets geks doen, ik moest de knop van de hefbesturing iets van omhoog, omlaag en dan naar het midden doen, maar ik weet de volgorde niet meer. En toen ging de hef. Merkwaardig is dat er toen een oude verroeste balenklem aan de tractor hing, misschien dat dit er iets mee te maken heeft. Maar toen ik thuis de tractor de volgende dag startte, wou de hef niet meer bewegen. Wel nog heel stilletjes omlaag, maar niet meer omhoog. Dit is zeer vervelend want kan er nu alleen maar met de kar aan mee rijden. Kunnen jullie je helpen, hoor het graag!
Deel dit artikel
Het laatste nieuws voor tijdens de koffie
Altijd op de hoogte blijven van nieuws met betrekking tot trekker , balenklem , tractor , deutz , hef , hydroliek en 1993 ? De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!
Laatste
Reacties
Hoop dat ik jou hier mee kan helpen.
Met vriendelijke groet Jan-Arend.
Flipper naar rechts is omhoog. Naar links is naar beneden. Kans is dat je de elektrische hef verkeerd heb in gesteld. Van de 5?? Ronde groene knoppen staat de grote helemaal naar rechts? Staat de hef hoogte begrenzing helemaal naar rechts? Staat hij op trekkracht of positie regeling?
En hier ga ik eens naar kijken. dankuwel @jan arend
Dit is tot heden een ramp bij deutz. Net als de aftakas procedure. Als nieuweling of stageloper krijg je het gewoon niet aan de gang.
Ik heb maat bitterweinig ervaring met het werken aan een agrotron, maar kan je vrij gemakkelijk bij de spoelen van de hefinrichting? Mij is eens gezegd dat je een ehr ook met een schroevendraaier kunt doen op en neer gaan. Je kan dan aan de spoelen de plunjer zelf bedienen door een schroevendraaier in een van de beide gaatjes te doen. Als hij daar wel op reageert ben je al vrij zeker denk ik dat het niets hydraulisch is. Ik heb dit nog nooit gedaan maar monteurs onder ons kennen het misschien wel.
Neem de volgende keer iemand mee die verstand van zaken heeft, kan je veel narigheid besparen.