OTTAWA - Het door protesterende truckers belegerde Ottawa heeft de noodtoestand uitgeroepen. In de binnenstad wordt na tien dagen nog altijd gedemonstreerd tegen coronamaatregelen. De burgemeester van de stad heeft het over „de meest serieuze crisis die onze stad ooit heeft gehad.” De politie gaat harder ingrijpen, en blokkeert brandstof en andere middelen die voor demonstranten bedoeld zijn. https://twitter.com/ColinDMello/status/1489729295320862725 https://www.youtube.com/watch?v=alByi-Vqtv0 https://twitter.com/BuurvrouwMar/status/1490612961089572864
Eigenaren van voertuigen boven de 3.500kg met een ‘kippersysteem’ kunnen voor de keuring van dit systeem vanaf vandaag gebruik maken van het zogenaamde KIP-Keur. Dit onafhankelijke keurmerk is door RAI CarrosserieNL speciaal in het leven geroepen om de veiligheid en betrouwbaarheid van kippersystemen te garanderen. Kippers zijn installaties op een truckchassis, aanhangwagen of oplegger die ervoor zorgen dat de laadruimte achterwaarts en/of zijdelings op en neer kan bewegen. Bijvoorbeeld een kiepwagen voor het verplaatsen van zand. Het Nederlands bakwagen- en aanhangerpark telt zo’n 9.500 voertuigen voorzien van een dergelijke installatie. Belang voor veiligheid en betrouwbaarheid Door intensief gebruik krijgen kippersystemen te maken met slijtage. Voor het gebruik van een betrouwbaar kippersysteem is periodiek goed onderhoud en een deskundige controle daarom belangrijk. Hoe beter een systeem wordt gemonteerd en afgesteld, hoe beter dat is voor de levensduur, de veiligheid van degene die de installatie bedient, de veiligheid van omstanders en andere verkeersdeelnemers. De Arbowet verplicht ondernemers bovendien om deze systemen ieder jaar te laten keuren. KIP-keuring Ondernemers kunnen voortaan voor de keuring van hun systeem terecht bij een erkend KIP-keuringsbedrijf. Deze Keurmeesters vallen onder het toeziend oog van TUV Nederland en zijn speciaal opgeleid om de keuring te mogen uitvoeren. KIP Keurmeesters werken aan de hand van vaste protocollen en keuringslijsten waarbij niet alleen op de veiligheid wordt gecontroleerd, maar ook wordt gekeken naar eventuele onderhoudsgebreken of andere technische problemen. Gebreken komen zo sneller aan het licht waardoor de levensduur van de kipper wordt verlengd. Keuringen kunnen ook worden gecombineerd met eventueel onderhoud en reparatie. Verwachtingen Op basis van dit aantal registraties verwacht RAI Vereniging dat in de toekomst per jaar zo’n kleine 2.000 keuringen worden afgenomen. Het KIP-Keurmerk is het zevende keurmerk dat door RAI CarrosserieNL in het leven is geroepen. Alle keurmerken hebben met elkaar gemeen dat met behulp van jaarlijkse gecertificeerde onafhankelijke keuringen de veiligheid, duurzaamheid en betrouwbaarheid van systemen en/of transportvoertuigen worden gewaarborgd.
Een oplossing voor het stikstof probleem kan zijn brongerichte maatregelen, met name technische oplossingen. De Wet stikstofreductie en natuurherstel (Wsn) ziet dit als de oplossing om ruimte te creeren voor vrijstelling bouw, oplossing PAS knelgevallen en natuurherstel. Maar diverse uitspraken (rechtbank Groningen en NB) trekken de juridische houdbaarheid van technische maatregelen in twijfel. Dit komt doordat Nederland een andere interpretatie heeft over uitleg van artikel 6 van de Habitiat richtlijn dan Brussel. Daardoor ligt de vergunningverlening wederom stil. Belangenpartijen, die lnv ondersteunt hebben met de Wsn, blijven de technische maatregelen als de oplossing zien. Zij negeren de juridische padstelling. Het bedrijfsleven is bereid astronomische bedragen te investeren in ruil voor onze stikstof. Wij kunnen deze stikstof vrijmaken met technische maatregelen. Vervolgens kan de MOB deze maatregelen met succes aanvechten. Zo dragen de belangenpartijen bij aan een enorme veereductie en uitverkoop van de veehouderij. Het stikstofprobleem is er omdat tot op de dag van vandaag geen wetenschappelijk antwoord is op een juridische vraagstelling. Dus LTO, NAJK, SER en Lely, BETER TEN HALVE GEKEERD DAN TEN HELE GEDWAALD. (nu ben ik de laatste tijd weinig actief hier, dit ivm afspraken van de webmaster met zuivelmensen, die mij het werk probeerde onmogelijk te maken. Vanaf nu ga ik hier weer een actievere rol spelen, ik hoop met steun van jullie allen)
9 maart is het erop of eronder. De politiek heeft de bijl in de hand. Nu is de vraag of de stikstofwet op het blok ligt, óf ons hoofd. Excuses voor het niet benoemen van JA21/Nanninga en Otten. Ook al worden ze niet vermeld in de video door het ontbreken van een logo van Otten en Nanninga; hun stem wordt niet minder gewaardeerd. Evenals het werk dat ze doen voor de sector.
Dat 2021 een beter jaar mag worden voor iedereen! Veel geluk en gezondheid gewenst allemaal!
Namens de admins van Prikkebord, TractorFan en TruckFan een hele fijne kerst gewenst! https://media.giphy.com/media/wZD7RX1fHKsU7FckHH/source.gif
Wie vanuit het noorden naar Zwolle rijdt kent hem: de Tatra Phoenix die sinds enkele weken bij Veldhuizen te pronk staat. De PR 2221 4×4 Euro-6 truck met 19 ton GVWis gekoppeld aan een 42-tons Joskin/Veldhuizen agri-opegger. De Phoenix heeft een wielbasis van 37 meter. De vooras (met Alliance Flotation 398 HS 445/65R22.5 MPT (160J) banden) mag negen ton dragen, de achteras (Alliance Flotation 398 HS 600/50R22.5 MPT (164J)) tien. Beide assen zijn luchtgeveerd en met stabilisator uitgerust. De truck is van alle gemakken voorzien, zoals getint en warmtewerend glas, airco, elektrische ramen, meervoudig verstelbaar stuur, elektrisch bedienbare spiegels, luxe
Woonplaats: koudekerk aan de rijn Leeftijd: 74jr Laatst online: 14min geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: