Fosfaatexcretie daalt, maar blijft boven fosfaatplafond

De Nederlandse veehouderij produceert in 2026 naar verwachting meer fosfaat dan is toegestaan binnen het nationale mestproductieplafond. De fosfaatexcretie van de Nederlandse veehouderij is in het eerste kwartaal van 2026 wel gedaald ten opzichte van het laatste kwartaal van 2025.

Deel dit artikel

Reacties

Dirk van Zetten
Fosfaatexcretie gaat de komende kwartalen nog verder zakken. Er moeten nog veel koeien geslacht worden het komende half jaar.

Het laatste nieuws voor tijdens de koffie

Altijd op de hoogte blijven van nieuws met betrekking tot veehouderij , fosfaat en fosfaatplafond ? De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!

REACTIES
1
DEELNEMERS
1
WEERGAVES
1.089