Agrotron m of ttv?

Wat zoude jullie nemen? Ben op zoek naar een agrotron rond de 170pk. Voornamelijk veldwerk maar toch ook af en toe transport. Zoude jullie dan voor een m reeks gaan of ttv?

Deel dit artikel

Reacties

+2
Fendt926Driver
Neem aan dat ttv de vario uitvoering is?
Dan zou ik altijd voor de vario gaan met gebruiks gemak.
(Bijna) elke machine de optimale snelheid bij de juiste toeren.
Hier ook heerlijk met 2 vario s maar met klein en middelmatig werk mis ik toch steeds vaker de vario.
Dus al wel links en rechts aan het kijken voor een mooie 400 of 700 serie vario erbij.
+1
RaHeados
@Fendt926Driver wellicht komt er van de winter een mooie 415 op de markt 😜 9800 uur geen gek zwaar trek werk mee gedaan, rond de 9000 uur motor revisie, front hef pto, 4dw, LS, lucht en hydraulische rem. 🤪🤪
Fendt926Driver
@RaHeados dat hoort zich best goed aan.
Zijn handzame sterke trekkers
RaHeados
@Fendt926Driver zeker het is ook een mooie fijne compacte maar toch sterke trekker om mee te werken. Wij hebben er goed schik mee.
Mikkell
Zelf weet ik niet hoe een M serie schakeld maar als het hetzelfde is als de nieuwe agrotrons zal ik altijd voor een rc-shift of ttv kiezen. Vond die nieuwe vergeleken met een oude agrotron toch wel minder comfertabel/ goed schakelen.
+2
@Mikkell die rc shift zou ik dan juist weer niet kopen. Kost boel geld, en voegt niks toe voor het werk… puur dat je zelf niet van 1 naar 5 hoeft te schakelen 😅
+3
deufi
@Mikkell Als ik tussen een powershift en een RC-Shift moet kiezen, dan wordt het een Powershift. Als ik tussen een RC-shift en een TTV moet kiezen, wordt het een TTV. Van een dealer vernomen dat hij geen enkele klant een RC-shift aanraad, omdat de RC-shift klanten tot dan toe bijna allemaal spijt hebben gekregen.
Mikkell
@deufi ja dat hoorden wij ook inderdaad toen we een nieuwe trekker wilden kopen, wilde eerst misschien kijken naar een rc-shift maar toen we zagen dat deze ongeveer even duur was als een ttv was de keuze snel gemaakt.
+1
Fendttrisixfan
@Mikkell rc shift is blijkbaar ook njet van het beste, zijn er al veel open geweest
deufi
Dan gaat het om dit geval om een M620 of een M620TTV?
In het verleden zijn we met een M620 powershift proef wezen rijden, maar dat was een bokkige trekker. Van iemand vernomen die er met eentje werkt, dat het een sterke trekker is, maar die je wel in zijn toeren moet houden, omdat hij laag in zijn toeren sneller doodvalt. Als je de TTV versie daarvan hebt, heb je daar geen last mee, want dan regelt de vario automatisch terug. Voor zover mij bekend zijn degene die de vario variant rijden, er wel enthousiast over.
@deufi de m620 heeft een 2 klepper moter, die zijn zomaar tam als je onderin toeren komt. De m625 en m640/650 hebben net als de deutz ttv 610/620 een 4 klepper moter. Kwalitatief veel betere motoren ook
+1
dx11
Zonder twijfel ttv. Ik zie alleen maar voordelen daaraan
+2
PieterA
Ff doorsparen voor een 6180 TTV. Hebben wij ook gedaan. Bevalt goed.
@PieterA tik je zomaar 15/20000 meer af. En krijg je ook nog een trekker met adblue. Ze rijden wel mooi(er)
PieterA
@Deutz 8006spezial Ja, weet ik. Ff doorsparen zei ik al.
PieterA
@Deutz 8006spezial ze rijden wel mooier. Als het vooral transportwerk is kun je beter nog langer doorsparen voor de 6.185 TTV.
@PieterA ik heb verder helemaal niks met adblue en ben wel wijs met onze 620. Veert iets minder overdreven dan die nieuwe types. Maar de bediening, stuur, rijpedaal is bij de nieuwe types gewoon soepeler, beter, fijner.
Yanmarthomas
Ik heb zelf relatief veel op een m620 gereden maar dat schakelt perfect. Veel beter als een agrotron. Dat schakelt veel minder vloeiend als zo’n M serie. Maar TTV is ook geweldig.
Ronijn
Tis net wat je wilt: Als je een TTV koopt met i-monitor kun je makkelijker de ventielen en kopakkermanagement instellen. En je bent veel variabeler met je rijsnelheid natuurlijk.
Bij de powershift zou ik voor een M625 of zwaarder kiezen. Daar zit inderdaad een betere motor in.
Of voor een (oudere) ttv 1160. Dan heb je nog een 7-liter motor. Dat loopt ook super
bikkertie
@Ronijn jullie zat van de ttv ?
+1
Ronijn
@bikkertie Had te weinig vermogen voor de opraapwagen. Nu even een uitstapje gemaakt naar Fendt. Wachten op een nette, jong gebruikte TTV6230 oid
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Ronijn:
Nu even een uitstapje gemaakt naar Fendt.

Nog geen trotse foto van voorbij zien komen...
Ronijn
@Fendt926Driver Haha. Nee klopt. Heb er niet zoveel foto's van. Heb toch liever de wat lichtere kleur groen 😉 Al rijdt zo'n Fendt een stuk soepeler dan de ttv die we hadden
Fendt926Driver
@Ronijn welk type fendt heb je nu lopen op het bedrijf?
Ronijn
@Fendt926Driver Fendt 720 S4
rickboer blija
Quote Reactie van @Ronijn:
Had te weinig vermogen voor de opraapwagen.

Hoeveel vermogen heb je er nu dan voor staan?
+1
Ronijn
@rickboer blija Fendt 720. Das zo'n 180 pk aan de aftakas? Hij kan evt nog gechipt naar een 724, dan heb je dik 200 pk aan de aftakas.
Die Deutz TTV was 180 pk aan de motor met boost.
rickboer blija
@Ronijn jaa precies, hier 190 op de motor en 220 met boost. Weet niet precies wat daarvan op de aftakas komt, maar we kunnen ons toch goed redden.

Ook aardig omhoog gegaan in eigen gewicht? Dat mis ik bij ons zo nu en dan nog wel eens
+2
Ronijn
@rickboer blija Jazeker. Pas een paar uur gedumperd met de 720 en de 165.7 Scheelt zeker 1500 kg. Kun je goed vernemen. Die Fendt gaat wel door en met de Deutz moet je echt werken om de bochten door te komen
mf 6150
@rickboer blija
Das knap, met zo'n beer te weinig gewicht🤔
rickboer blija
@mf 6150 trekker is net iets meer dan 8 ton. We kunnen ons er goed mee redden, maar vooral als de wagen vol zit met zwaar spul moet je wel opletten bij de bochten en bij het oprijden van de bult.

Denk dat de volgende maar een 8s moet worden 😜
+1
bikkertie
@Ronijn ben je qua vermogen nog niet echt vooruit gegaan, wel mooie trekker 👌
+2
Deutz10
@Ronijn jullie hadden ook de Schuitemaker kunnen ruilen voor een Giga Vitesse . Had de TTV 620 kunnen blijven.
rickboer blija
Quote Reactie van @Deutz10:
jullie hadden ook de Schuitemaker kunnen ruilen voor een Giga Vitesse

Volgens mij hebben ze de schuitemaker nog niet zo lang. En een giga vitesse zou ook lastig zijn achter een 165.7
+2
Ronijn
@rickboer blija We hebben goede ervaring met Schuitemaker. Dan liever een zwaardere trekker dan een andere opraapwagen. Misschien dat er in de toekomst een vlindermaaier met kneuzer komt. Dan heb je zowiezo vermogen nodig
+3
rickboer blija
Quote Reactie van @Ronijn:
We hebben goede ervaring met Schuitemaker

Hier niet anders, al zijn er mensen met andere meningen op tf
+1
marco955
Ik rij soms met een m620 eerste en tweede versnelling zijn stilsaand niet te schakelen. Je moet de trekker laten rollen om 1 of 2 te schakelen anders verkracht je de bowden kabels of er breekt wat af
dx11
@marco955 ja, de leentrekker die ik hier had schakelde ook niet fijn idd. Maar ik dacht dat het aan mij lag omdat ik verwend was 🤣
Yanmarthomas
@marco955 dit heb ik niet gehad met de m620 waar ik in gereden heb
+1
mdoornekamp
Voor simpel veldwerk volstaat een M serie ook wel. De versnellingen schakelen wel matig met de kabel bediening. Met een schakel trekker wel meer rendement en minder diesel
Fendt926Driver
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Met een schakel trekker wel meer rendement en minder diesel

Voor simpel veldwerk zeker niet omdat de vario daarmee het optimale kan vinden tussen opschieten en motortoeren.

Voor (zwaar) ploegwerk misschien wel zoals jij beweert.
Maar zelf heb je het nooit geprobeerd omdat je geen vario wilt.
Maar hier rij ik meestal 1350 motortoeren omdat dan de cruise control werkt.
Anders kan ik met 1200 toeren ook de ploeg prima mee trekken.
+7
mdoornekamp
@Fendt926Driver
Quote:
ploeg mee trekken

Met 5 schaar en 170 pk heb ik wel een beetje andere configuratie dan jij. Dan heb ik gewoon alle pk's nodig op de klei. Dus niks lage toeren of diesel besparen.
Jeroen 86
Een TTV 620 moet is dezelfde als de M640 maar dan geschakeld dacht ik
sjonnies
Hier ook aan kijken valt niet mee ttv met 1145 1160 mrt gepaste uren m6 serie vindt schakelen niet heel geweldig. Zou dan nog voor een agrotron 165 gaan
+1
Deutz10
@sjonnies misschien is de TTV 620 van ronijn wat voor je. Die heeft nog niet heel gek veel uren.
+4
deutzke106
@Deutz10 die ttv heb ik nu thuis staan😅
+1
deufi
@deutzke106 tijd voor een foto dan!
+1
deutzke106
@deufi van de week even doen🤗
Deutz10
@deutzke106 oké, bevalt het?
deutzke106
@Deutz10 heb hem pas sinds woensdag 😅 nu nog invoeren en keuren
deutzke106
Ik hoor het al toch beter de ttv kiezen, ja weet een m620 staan met maar 1200h daarom voor te kijken wat de meningen waren, is ook eigenlijk wat licht voor transportwerk. 6180 ttv is mooi alleen spijtig van de ad blue. Hoor veel ellende met de adblue.
Jeroen 86
@deutzke106 adblue kunnen je eruit laten chippen. Is bij onze ttv 7210 ook gebeurt. Nu geen problemen meer.
+1
bikkertie
@deutzke106 optispray erin en klaar
casejxu
@bikkertie bij de eerste werkt het vaak al door de temperatuur sensor er naast te leggen
bikkertie
@casejxu ja maar dan blijft de adblue nog kristalliseren , ben je nog niet van je probleem af
casejxu
@bikkertie nee dan spuit ie niet in volgens mij🤔
+1
valmet6400power
@casejxu
Dat klopt wat jij zegt inderdaad, heb ik gehoord van een 6160 ttv eigenaar 😄
+1
casejxu
@valmet6400power die van je buurman heb ik zo gedaan maar ook die aan het einde van ik dacht medemblikkerweg
MaxxuM4ever
@casejxu die met die 3 dochters
+1
casejxu
@MaxxuM4ever ja volgens mij wel ja👌 schoonzoon werkte toen bij sbg.
deutzieee
@bikkertie bij ons met de 6185 eerste 2500 uur ook tobbe met kristaliseren op de plek dat ie inspuit. Na de 2500 opeens nergens meer last van gehad, nog steeds geen verklaring voor🙈
PieterA
@deutzieee waarschijnlijk andere Adblue gaan gebruiken (optispray) zoals @bikkertie ook al aan gaf.
deutzieee
@PieterA nee altijd dezelfde gebruikt niet gewisseld
+1
deutzgek
@casejxu spuit inderdaad niet meer in moet alleen zorgen dat er in de adblue tank wat in blijf zitten. simpele oplossing
leonardvdm
toen ik bij mn baas kwam had hij een K90 4keer schakelen en 3 keer poweshift (deze trekker is echt een rampending) en nu van het voorjaar is er een 6130.4 TTV gekomen maar dat rijd heerlijk je stelt in hoe hard je wil door de rij hendel naar voor of achter te bewegen en gas geven.op de weg is eerst de toeren hoog en schakelt naar een zo laag mogelijk toeren op 52 km/h.
Een nadeel als hij koud is trekt i niet zo goed als hij warm je en je drukt het gas in ben je zo weg
Deutz10
@leonardvdm veel problemen met de K90 of vondt je hem niet fijn rijden. Wij hebben een K420, maar vindt het wel een fijne trekker. Schakelen gaat wel wat stroef, maar de koppeling gaat een stuk lichter en ook minder lawaai in de cabine als de 4.56 en 6507. En de elektrische omkeer bij de K is ook fijn, vooral met kuil aanrijden. We hebben er nog geen groot onderhoud aangehad, maar er staat ook nog maar ruim 1500 uur op.
leonardvdm
@Deutz10 we kuilden er ook mee e
heefd er ook een voorlader aan zitten de omkeer werkt geweldig de bak schakelt prima (zonder voet koppeling met optrekkeen is fijn) maar is veel te zwak als ik met een DX 3.60 (70pk)een tandemasser vol hooi tegen de betuwelijnheuvel op trek hoef ik niet terug te schakelen uit zn 4 en met die K90 moest je al terug in zn powershift zonder wagen erachter.
De trekker was prima qua pks en bediening voor een melkveehouder maar er ging van alles kapot met 10.000 uur in 15 jaar is i 2 keer door de midde geweest en alles was te zwak qua olie pompen enzo daar is ook veel aan gedaan en verder ging er van alles stuk mn baas zij dat i van het geld wat erin is gegaan zo een trekker gekost heefd hij is na 15 jaar ook weg gegaan ( en wilde nooit een K meer) en nu rijden we met veel plezier op de 6130.4 TTV daar hebben we alleen een oliekoeler en de elektronische handrem stuk van gehad in een half jaar maar de rest moeten we nog ervaren.

Wat de K420 betreft die zijn wat later gebouwd en hebben over het algemeen minder problemen als je de verhalen hoort

Het laatste nieuws voor tijdens de koffie

Altijd op de hoogte blijven van nieuws met betrekking tot transport , Agrotron en ttv ? De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!

REACTIES
67
DEELNEMERS
26
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN