Tecumseh OHV start niet

Goeiemorgen,

Ik ben in het bezit van een MTD zitmaaier met Tecumseh OHV motor. ik denk 12.5 pk.
We hebben deze 2dehands gekocht vorig jaar en na 3 x gebruiken, had die de geest gegeven.
Deze wilt niet meer overgaan.

Wat heb ik reeds vernieuwd:
* nieuwe bougie -champion, elektrode afstand op 0.03 inch
* Nieuwe bobine, afstand 0.010 inch afstand, maar slechts op 1 kant lukt dit, de andere krijg ik niet dicht genoeg.
* Nieuwe carburator
* Nieuwe luchtfilter
* Verse benzine E5
* Nieuwe batterij
* Nieuwe startmotor
* "breather" volledig uitgekuisd, want er zat teveel olie in door de vorige eigenaar
goede compressie
* kleppen beide op afstand 0.004 inch geplaatst. Echter blijven deze zichzelf verzetten. alle moeren thans goed vastgezet)

Motor draait mooi rond met de hand
Bougie is nat, dus benzine krijgt die zeker

De wagen wilt wel, maar slaat precies nooit aan.
Wat kan ik nog controleren of doen? Want ik begin de hoop wat op te geven.

alle hulp is welkom

Deel dit artikel

Reacties

bart-spies
Heeft u ook gecontroleerd of hij daadwerkelijk vonkt? dus de bougie uit de motor gedraaid, en tegen een kaal stuk frame gehouden.
Met een motorzaag weleens gehad dat er sluiting zat in een van de kabels tegen het frame en er daardoor geen stroom bij de bougie kwam
Bart_e
@bart-spies ja, dit heb ik inderdaad gecontroleerd en deze vonkt.
Dat is ook de reden dat ik een nieuwe bobine had gekocht. Die vonkte te zwak.
redeagle14
@Bart_e kijk eens of de nokkenas wel op tijd staat.
Bart_e
@redeagle14 ik heb de kleppen geregeld, beide op 0.004 inch. Maar ze verzetten zichzelf constant. Nochtans zijn alle moeren goed aangespand.
Klein Rot
@Bart_e
Hoe kan het dat de klep speling zichzelf verzet zijn ze wel op het goede punt afgesteld, ze horen dicht te staan tijdens de compressieslag op deze positie de vrije slag afstellen.
Bart_e
@Klein Rot ik zet deze op de compressieslag en dan zijn ze afgesteld op 0.004 inch.
als ik dan even probeer te starten, en nadien opnieuw de kleppen nameet, dan staat alles weer anders
+1
redeagle14
@Bart_e altijd een klein eindje ca. 5 mm de zuiger in de arbeidslag draaien. Anders stel je de kleppen op de decompresseur.
+2
contitour
Staat het vliegwiel van de motor nog wel op tijd. Ik heb een keertje meegemaakt dat deze door z'n spietje was geslagen en daarna was het motortje met geen mogelijkheid meer aan de gang te krijgen. Was wel een Briggs&Straton.
redeagle14
@contitour bij B&S is dat een bekend euvel. Later is het aanhaal moment van de vliegwiel bout verhoogd.

Het laatste nieuws voor tijdens de koffie

Altijd op de hoogte blijven van nieuws met betrekking tot olie , nat , motor , zitmaaier , start niet , benzine , controleren en kleppen ? De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!

REACTIES
9
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0