Duurzaamheidsclaims, milieuclaims of greenwashing?

Eco-friendly, een verlaagde CO2-voetafdruk of een Beter Leven-keurmerk: steeds vaker bevatten verpakkingen of andere reclame voor voedingsproducten claims rondom duurzaamheid. Maar waar claims over de inhoudsstoffen of gezondheidseffecten van zulke producten strikt gereguleerd zijn, geldt dat (nog) niet in dezelfde mate voor dergelijke duurzaamheidsclaims. Jurist Sarah Arayess van Say Legal en voedselclaimsexpert Alie de Boer van de Venlo Campus van de Universiteit van Maastricht doken in de huidige wet- en regelgeving rond duurzaamheidsclaims voor voeding.

Deel dit artikel

Het laatste nieuws voor tijdens de koffie

Altijd op de hoogte blijven van nieuws met betrekking tot reclame , duurzaamheid en regelgeving ? De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!

REACTIES
0
DEELNEMERS
0
WEERGAVES
0