Boeren willen 'Schiphol kopen' om stikstofprobleem op te lossen
Vorige week werd bekend dat er grote zorgen zijn over de toekomst van Schiphol. Er zijn ingrijpende maatregelen nodig, omdat de luchthaven niet voldoet aan stikstofregels en regels op het gebied van geluid en overlast en niet over een natuurvergunning beschikt. Volgens juridisch adviseurs zou onder meer door het opkopen van boerenbedrijven rondom Schiphol het aantal vliegbewegingen niet hoeven te worden verminderd.
De boeren grijpen deze gelegenheid aan om "de rollen om te draaien" en zeggen nu Schiphol te willen kopen. De sluiting van het vliegveld lost het stikstofprobleem van Nederland in een keer op en alle grond kan vervolgens als boerenerf worden gebruikt, zegt melkveehouder René Staal in een Facebookvideo: "Die landingsbanen worden een prachtig kavelpad. Er is veel vervuild land, dat brengt toch weinig op. In de hangars kunnen de koeien staan, de brandstofopslag is om mest in op te slaan."
De directie van de luchthaven heeft nog niet gereageerd.
Bronnen
www.tubantia.nl
www.melkvee.nl
Deel dit artikel
Het laatste nieuws voor tijdens de koffie
Altijd op de hoogte blijven van nieuws met betrekking tot mest , prachtig , rollen , tractoren , geluid , kopen , koeien , grond , melkveehouder , toekomst , regels , schiphol en vliegveld ? De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!
Laatste
Reacties
Het gaat allang niet meer om alleen die vervelende boeren maar om de BV Nederland .
Dus ga nou terug naar de oorzaak en hou op met die Natura 2000 onzin.
Schiphol is niet van plan om boerenbedrijven in een straal van 25 kilometer rondom het vliegveld op te kopen. Dat heeft financieel directeur Robert Carsouw vanochtend verzekerd aan de tientallen boeren die vanuit het hele land naar Schiphol waren gekomen om actie te voeren.
De boeren kwamen de directie van de luchthaven bij wijze van ludieke actie een 'koopcontract' aanbieden. Ze mochten met hun tractoren niet naar het hoofdkantoor van de luchthaven rijden en verzamelden zich daarom in Rozenburg, vlak bij de Kaagbaan. Robert Carsouw, financieel directeur van Schiphol, nam het 'contract' in ontvangst, maar zette zijn handtekening er niet onder.