Fendt 822 - De motor is aan revisie toe

Goede dag allemaal ik heb een fendt 822 en nu is de motor aan een revisie toe hij heeft namelijk behoorlijke onderdruk.
Is iemand hier die dit al eens gedaan heeft ik had namelijk als idee dit zelf te doen als een project of is dat niet te doen?
zijn er verder ook volledige motor revisie sets voor dit model of moet je alle onderdelen zoals bussen zuigers lagerschalen pakkingen enz los kopen ik hoor het graag.

Laatste  |  

Reacties

deJong
Je kan ook even naar meinderts warga bellen, die hebben de afgelopen jaren ook een paar gedaan waarvan 1 motor kompleet vervangen met het blok van een man diesel aggregaat.. waar ze schiijnbaar ook inliggen.
T930
@deJong oke bedankt maar de trekker is deels als hobby trekker gedacht dus hoe meer je zelf kunt doen hoe leuker
deJong
@T930

Je kunt gewoon om info bellen hoorπŸ˜‰ je hoeft de trekker er niet direct heen te rijden🀭
arnoud
Is zelf goed te doen, zuigerveer wil wel eens knappen. Carterpan is alleen wat martelen omdat die zo zwaar is. Vooras even iets Los draaien van de motor zodat de carterpan iets ruimte heeft
T930
@arnoud bedankt voor de tips weet je of je zo een revisieset compleet ergens kunt bestellen of moet dat via de dealer ?
+1
arnoud
@T930 op serienummer bestellen, kan het ook bij ons bestellen (Jan Ubak)
tone29
@arnoud jawel die regelt dat wel ffnπŸ‘ŒπŸ‘
T930
@tone29 heb jij bij jouw 514 eigenlijk de motor gereviseerd of was dat niet nodig ?
tone29
@T930 zeker! De motor en brandstofpomp zijn ook gereviseerd. 200uur geleden
T930
@tone29 heb je dat toen zelf gedaan of niet ?
tone29
@T930 nee dat heb ik laten doen. Puur omdat de werkplaats hier thuis voor meer dingen gebruikt wordπŸ˜…πŸ˜†πŸ™ˆ
+1
T930
@arnoud prima daar zal ik binnenkort dan wel even bellen
T930
@arnoud ik heb me er een beetje verder in verdiept.
De nieuwe bussen er in zetten en de motor zelf reviseren lukt wel maar hoe doe je dat met de vooras moet die helemaal naar voren geschoven worden zodat je de pan er tussenweg kunt halen dus dat de trekker in principe in 2 delen is ? en is dit gemakkelijk te doen of stort je hele trekker naar beneden als je niet uitkijkt.
arnoud
@T930 de bouten/moeren van de tussen voor as en motor blok een slag los zodat hij iets door gaat hangen, dan heb je iets ruimte om het carter er tussen weg te krijgen
josje
Er zit ook heel veel prijs verschil in revisie sets, omdat ze namelijk ook in vrachtwagens liggen. Maar ik ben er niet zeker van of dat de zuigers bijvoorbeeld net zo zijn als van een trekker omdat een trekker veel constanter belast word en daarbij veel warmer word.
Dus let daarop, en misschien kan het wel goed maar een goedkope revisie is het niet bij deze motor.
T930
@josje nee oke daar zal ik zeker op letten dan het heeft geen zin om het door slechte onderdelen volgend jaar weer te moeten doen, ik zag trouwens bij jou foto's dat je wel vaker motoren uit elkaar haalt heb je dit model ook al eens gedaan ?
+1
josje
@T930 nee ik heb ze nooit zelf kunnen doen door tijdgebrek, dus is het bij de dealer gebeurt.
marco steyr
Ik begrijp dat het de eerste motor is die je gaat reviseren? Dan misschien handig om iemand te vragen die helpt sleutelen, zomaar wat nieuwe onderdelen erin zetten is wat kort door de bocht, er komt wel meer bij kijken πŸ˜‰
T930
@marco steyr nee ik begin er ook een steeds harder hoofd in te hebben dat dit mij zelf lukt
ik heb wel eens een chevrolet blok vernieuwd maar dat is niks in vergelijking tot dit.
vooral het gewicht van de onderdelen wordt een obstakel.
dus toch maar opzoek naar iemand die er meer verstand van heeft hahah
+1
Fendt926Driver
@T930 zet hem bij de dealer neer en vraag of je mag helpen sleutelen.
Alleen de boutjes en moeren kun jij in 2 uur zelfde als een monteur in 1 uur.
En er zit zo 5 a 6uur sleutelwerk voor jou in
tone29
@Fendt926Driver klopt. Maar als je er een monteur op zet is het bijna onmogelijk om met 2 man wat te doen. Tuurlijk wat schoonmaken enzo kan wel.... Ik heb het laten doen. Puur omdat de werkplaats thuis voor alle dingen word gebruikt. En heb ook niet helpen sleutelen bij de lmb. De monteur bij de lmb heeft daar zijn manier voor en mag dat dan van mij afronden. Mocht er achteraf iets niet goed zijn kun je er ook op terugvallen.
Fendt926Driver
@tone29 laatst een storing aan de ls pomp van de 926.
Zoon heeft alles rechts onder de kabine gedemonteerd.
En samen met de chef werkplaats getest en gerepareerd.
Daarna heeft zoon alles weer gemonteerd en afgevuld.
1 uur monteur op de rekening voor ruim 1 dag werk.
Je hoeft er ook niet met 2 aan te werken. Maar losdraaien kan 1 alleen
+1
tone29
@Fendt926Driver ook niet elk bedrijf wil dat... en daar kan ik me best in vinden eigenlijk.
Fendt926Driver
@tone29 klopt.
Wij zijn zo gek.
En vooral sinds mijn zoon monteur wil worden zoeken wij de mechanisatie bedrijven er op uit dat hij mee mag helpen.
En gelukkig vindt mijn fendt dealer het ook goed.
marco steyr
@tone29 toen er op mn werk een motor kapot liep heb ik ook helpen sleutelen bij het lmb, kan makkelijk constant met 2 man sleutelen. Vario's wisselen deden we op stage meestal ook met 2 man in 12 tot 14 uur, in je eentje was je snel 24 uur bezig..
marco steyr
@T930 weet niet waar je weg komt anders breng m maar langs 😜
+1
Jaring visser1991
Heb vorig jaar 2 gedaan , is best te doen , tussen vooras en carter zit een boutje verstopt van de caterpan, niet vergeten anders scheur je de boel kapot

Het laatste nieuws voor tijdens de koffie

Altijd op de hoogte blijven van nieuws met betrekking tot motor ? De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!

REACTIES
28
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
2.010
TREFWOORDEN