Same 250 - Brandstofpomp geeft te weinig druk

Bij het starten van de 250 kwam er witte rook uit één cilinder de lucht was ook koud. Verstuiver en compressie getest van deze cilinder en dat was prima. Ook nog even een testje gedaan met een verstuiver aan de pomp buiten het blok, kwam niks uit. De pomp is erg vies van binnen dus heb hem uit elkaar om schoon te maken, ik hoop dat iemand wat kan vertellen over waar het fout kan gaan zodat ik daar extra naar kan kijken.

Laatste  |  

Reacties

+1
wim-same
+4
joop-same
Hallo Wim, wat heb je allemaal los gehaald, de tandkrans en de plunger ook als dat er uit is geweest dan moet de plunger in de cilinder goed staan en de tandkrans moet op het teken staan,
en de tandheugel staat ook een teken op.
Eigenlijk moet je niet meer uitelkaar halen dan de bovenste wartel en het persklepje, dit kan vast geroest zijn en open blijvenstaan, en zou de oorzaak kunnen zijn.
Wim240
@joop-same bedankt voor de tip, ik heb hem nu helemaal uit elkaar liggen, maar het in elkaar zetten komt weer goed. Ik vervang de lagers en keerringen namelijk ook van de nokkenas.
jan4072
Bij witte rook denk ik eerder kapotte zuigerveren. Ik zou beginnen met de compressie te meten
Wim240
@jan4072 is al gedaan, zat dik boven de 20 bar, verstuiverdruk rond de 200 bar dus daar zit het probleem niet.
+1
Cassani
Krijgt de brandstofpomp wel voldoende diesel aangeleverd? Ik heb ooit meegemaakt dat een vrachtwagen erg slecht liep, ontzettend roken, dat lag toen aan de opvoerpomp.
Wim240
@Cassani opvoerpomp is in orde, ik ga het filter nog wel controleren en eventueel vervangen.
+1
Cassani
Wat ook nog schijnt te kunnen is dat er lucht aangezogen wordt door verweerde ringetjes bij de handbediening van de opvoerpomp.

Het laatste nieuws voor tijdens de koffie

Altijd op de hoogte blijven van nieuws met betrekking tot brandstofpomp en druk ? De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!

REACTIES
8
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
406
TREFWOORDEN