Atlas 1404 - Motor loopt niet lekker

Ik heb een atlas 1404 maar de motor loopt niet lekker, als je hem start loopt hij onregelmatig, als ik de leiding op de brandstofpomp losmaakt, geeft de laatste leiding geen brandstof. na enige tijd half uur gaat hij goed draaien en geeft hij ook brandstof op de leiding die eerst geen brandstof gaf
het vermogen stort ook helemaal in als hij op drie cilinders draait
als hij bij gebruik afslaat omdat het vermogen er niet is, en je start hem dan, dan gaat hij op hol.
ook als hij zo onregelmatig loopt kan je met gashendel alles doen, maar hij reageert dan bijna niet
???????
Wie heeft gedachte of ervaring met dit probleem.

Laatste  |  

Reacties

+1
Klein Rot
@simon-van-nugteren
Ik zou beginnen met het brandstof toevoer systeem leidingwerk controleren op verstopping en lekkage en de brandstof filters vernieuwen.
wim-same
Het brandstof filter van een Atlas 1404 is wel erg klein, en dus ook snel vuil. Nieuwe brandstof filter en alle leidingen schoon spoelen. En hoe oud is de brandstof. Daar kan ook een probleem liggen.
deerejohn
Welke motor ligt erin
wim-same
@deerejohn een Deutz BFL4 913.
+2
sjonnies
@twand2505 is de deutz motor specialist
+1
Welgerap52
Als de motor op hol gaat en de motor loopt op 3 cilinders en het carter staat niet veel te vol dan lijkt mij dat de brandstofpomp toe is aan een revisie
+1
NH-Ford
Controleer het gehele brandstofcircuit van tank tot pomp.
Groot kans dat in een banjobout nog weer een, van buiten onzichtbaar filter zit.
Zou eerst voor 200% zeker zijn van juiste aanvoer vanuit tank, voor grotere stappen aan pomp zelf.
+1
twand2505
Het lijkt erop dat je een hangende plunjer hebt, omdat je Zegt dat hij op de laatste cillinder geen brandstof geeft. Het moment dat hij instort op 3 cillinders en je hem weer wilt starten en hij op hol slaat komt dat om dat een plunjer dus vast zit waardoor de gewichten in de regelaar niet genoeg kracht hebben om de regelstang terug te trekken. Dit is mijn vermoeden, en als die soms wel meedoet dan heb je waarschijnlijk op dat moment net geluk.
twand2505
En het verhaal “met de gashandel spelen” kan dus ook komen omdat de regelstang dan al op stand volgas staat en daar blijft haken door de hangende plunjer omdat een mechanisch geregelde brandstofpomp in uit-stand volgas staat, voor de start opbrengst
Iedereen bedankt voor de reactie, ik ga beginnen met toevoer leidingen, filters enz te reinigen, als ik een hangende plunjer heb, hoe kan ik dat verhelpen, revisie van pomp of reiniger door de brandstof doen?
twand2505
@simon-van-nugteren soms willen ze blijven hangen door vuil, of door lang stilstaan met bijv rode diesel in de pomp. De diesel vervliegt en de kleurstof droogt dan op. Wat je kunt proberen is pomp demonteren en regelaarkap demonteren de olie retour afstoppen en de pomp op de kop zetten en vullen met thinner, dit even een dag en nacht laten staan en na de tijd goed reinigen met remreiniger. Je kunt het controleren door het kapje voor de plunjers te demonteren de motor met de hand draaien en kijken of alle plunjers wel netjes op de nokkenas blijven liggen.
vandewalje
@simon-van-nugteren met een warme luchtblazer (verfbrander) eventjes licht opwarmen heeft van mij ook al vaak geholpen

Het laatste nieuws voor tijdens de koffie

Altijd op de hoogte blijven van nieuws met betrekking tot brandstofpomp en vermogen ? De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!

REACTIES
12
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
940
TREFWOORDEN