Hoe veel druk maximaal luchtdruk rem installatie trekker.

Hoe veel druk mag een tractor lucht druk rem installatie maximaal geven?
Ik krijg slecht de aanhangwagens aangesloten op de tractor.
En de rem is erg agressief in werking.

Deel dit artikel

Reacties

Fendttrisixfan
Normaal heb je 8 a (max) 9 bar op het rode handje
dennisbouter
De ketel gewoon een bar of 8
Fendttrisixfan
@dennisbouter zijn tractors die wel een keteldruk van 12 bar ook halen, maar dat doet er totaal niet toe
dennisbouter
@Fendttrisixfan misschien wel met het koppelen van slangen
Fendttrisixfan
@dennisbouter nee want je zal nooit geen 12bar op je luchthandjes hebben, of er moet iets mis zijn
johndeerefiat
Hebben jullie dan geen problemen met het aankoppelen van de slangen?
Fendttrisixfan
@johndeerefiat is vooral een gewoonte, lukt hier ook niet altijd in 1x
rommert14
@Fendttrisixfan ik vind het maar een gepruts, heb ook een spug hekel aan dat geluid wat eraf komt als ze er weer af klappen, ik laat eerst altijd de ketel leeglopen
Fendt926Driver
De rem is aggressief zeg je.
Maar is je lading meter wel accuraat?
Leeg remt de wagen anders dan vol.
Maar dan moet die meter die de lading meet wel werken.
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver of het is nog 1 die je handmatig moet verdraaien volgens de lading
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan ok. Jij hebt meer ervaring met lucht remmen.
Vertel topic maker even waar hij die verdraaiing kan vinden om de rem aggressiviteit aan te kunnen passen
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver ergens op de aanhanger 🤣 sommige trekkers hebben ook wel een regelbare voorremdruk bv fendt 700 en 900
Gerron
Quote Reactie van @Fendttrisixfan:
ergens op de aanhanger

Meestal op de dissel. Ik zie tussen zijn foto's wel een rode vrachtwagenaanhanger waar dat op zou kunnen zitten staan maar die foto is al jaren oud dus als dat het probleem zou zijn dan was dit al veel eerder voorgekomen.
TurboTurbo
Als een aanhanger te agressief remt kan dat aan heel veel dingen liggen. Te hoge stuurdruk door een kapot of slecht afgesteld remventiel op de trekker, kapot remventiel op de aanhanger, kapot ALR-ventiel of een (vrachtwagen-aanhanger) met ABS-remmen zonder aangesloten voeding.
+3
Beetje spuug op de lucht koppeling wil wel helpen als het stroef gaat. (Niet Corona proof) 😅
+1
mike_v
Zolang je er alleen op spuugt en niet aan likt is het redelijk corona-proof @ronald-deutz-fahr 😆 .
+7
DANOONTJE POWERR
@mike_v als je deze reactie leest zonder de andere kun je zomaar denken dat je op de verkeerde site bent beland. 😁
+7
@DANOONTJE POWERR ook dan kan ff spugen helpen 😂
Gerron
Als je compressor olie lekt dan kan die olie je overdrukventiel ontregelen en kan je dit probleem hebben door een hogere druk dan normaal. In dat geval zit je luchtdroger ook vol olie.
Meer weet ik er ook niet van.
Rokus
Je zou kunnen testen als je trekker en aanhangwagen zonder lucht staat, of de luchthanen dan wel makkelijk vast te koppelen zijn want het wil soms niet vanzelf gaan met die lucht haantjes! En zoals hier boven vermeld zit er bij sommige aanhangwagens een ventiel op waar je de remdruk kan regelen vaak de standen leeg/half/vol beladen, nieuwere wagens regelen het vaak zelf hoe meer lading hoe harder hij gaat remmen!
johndeerefiat
Ik heb de wagen zojuist afgesteld. Dat werkte heel mooi. En is nu veel beter. Maar de lucht hanen vast koppelen blijft slecht gaan en met nieuw rubbertje lastig lucht dicht te krijgen. Zijn er geen andere aansluit systemen op de markt"?
Fendttrisixfan
@johndeerefiat wabco duomatic heb je ook, koppel je beide leidingen met 1 koppeling
Gerron
@johndeerefiat Mijn ervaring is dat ik nog wel eens het behang van de hand af kreeg bij het aansluiten. Sinds ik handschoenen aan deed ging het beter omdat ik voor dat probleem geen angst meer had en dus wat ruwer te werk ging.
Wim1
@johndeerefiat
Daar moet je even wat handigheid inkrijgen denk ik. Je moet zorgen dat de handjes goed in elkaar haken zodat het drukgedeelte opzij wil.
newholland6640
@johndeerefiat

Goed erin haken, moet lukken.
Fordje4600
Dit soort luchtkoppelingen monteren, in 1 x beide leidingen eraan en heeft minder last van lekken en makkelijker aan te koppelen

(klik om te vergroten)

.
maikwolsink
Dat koppelen van de slangen is effe een trick die je moet kennen.
Weet nog wel mijn 1e stage zat ik ook altijd te hannesen met die klote dingen.
Nu werk ik er dagelijks mee en is het secondenwerk met 1 hand.
Als ze niet luchtdicht zijn idd effe een beetje spuug er op of de koppeling wat heen en weet wrikken tussen bijna los en vast dan zet die zich vaak wel
Fendt926Driver
@maikwolsink hier door onkunde een koppeling iets vernaggelt.
Het rubber binnenstukje dan. Kun je die er nieuw in zetten of moet je dan de hele koppeling vernieuwen?
+1
Rokus
@Fendt926Driver die rubbertjes kan je inderdaad vervangen!
+1
Fordje4600
@Rokus wel een priegelwerk, en let op dat de delen niet weg springen bij het demonteren want dan kun je aardig gaan puzzelen
Fendttrisixfan
@Fordje4600 prutswerk? 3 schroeven lossen en er zitten maar 2 onderdelen in 🤣
Fordje4600
@Fendttrisixfan hier vloog een koppeling uit elkaar met 3 schroeven en kwamen onderdelen te kort.
Fordje4600
@maikwolsink wij doen er minerale remolie aan voordat we aankoppelen, altijd dicht
newholland6640
@Fordje4600 heb er gisteren nog eentje vervangen, twee schroefjes los.

Het laatste nieuws voor tijdens de koffie

Altijd op de hoogte blijven van nieuws met betrekking tot rem ? De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!

REACTIES
34
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN