Mf 35 3 of 4 cylinder het beste

Hallo.
Een kameraad van mij wil wel graag een mf 35 hebben.
Ben iets aan het rondkijken en vond een 3 cylinder.
Zijn dat nu wel of niet de goede?
Hoor wel eens dat de 3 of 4 cylinder het beste is maar weet nu niet welke van de 2 dat was

Groet huub

Deel dit artikel

Reacties

radium45
De 3 cilinder motoren zijn beter. Die starten altijd.
Deutzk100
3 cilinders starten beter volgens mij. We hebben thuis een 4 cilinder goudbuik en die start niet zo vlot. Nu staat daar ook meer dan 10k uur op en staat nu in revisie. Verder als die eenmaal loopt maakt het volgens mij niet uit. De 3 cilinders hebben standaard ook meer vermogen dacht ik.
MANAckerdiesel
Ik heb een Kramer met dezelfde 4-cilinder, start altijd, maar je moet wel 40 seconden voorgloeien.
+6
hooidonk
Neem de 3-cilinder, Huub!

Start beter en is veel taaier.
Fendt926Driver
Bedankt allen. We weten weer hoe het zit..
+5
hooidonk
@Fendt926Driver
Niet te vaak mee rijden, straks staan er 7 Fendt's op marktplaats 😜
+3
Fendt926Driver
@hooidonk hij wil een fendt voor het werk en een mf je voor het jeugd sentiment.....
Onderscheid moet er zijn en moet er blijven.....
new holland koen
@Fendt926Driver Hier staat nog een mooie 3 cilinder in de schuur, hij staat wel al 2 jaar stil.
Hij mag eventueel wel weg...

(klik om te vergroten)

+2
David Bakker
Wij hebben thuis een 3 cilinder ooit nieuw gekocht met in middels 10000 + draaiuren , start altijd , en mocht er toch iets kapot gaan , onderdelen zijn makkelijk verkrijgbaar .
jammermaarhelaas
De 3 cilinder komt van Perkins, de 4 cilinder van Standard zijn dus ook qua achtergrond heel andere motoren.

en.m.wikipedia.org/wiki/…

Als het gaat om jeugdsentiment moet het natuurlijk wel dezelfde zijn als destijds... 😉
+1
yoohan
@jammermaarhelaas
Daar heb je gelijk in, maar als het jeugdsentiment is dat de trekker vroeger nooit startte, dan zou ik stiekem toch voor het andere blok gaan nu. Dan maar wat minder jeugdsentiment 😁
jammermaarhelaas
@yoohan

Daar heb je een punt.
+1
4 cilinder wil op zich prima starten, als de gloeierij maar in orde is. De 4 cilinder loopt wel lekker rustig.
radium45
@MaartenMandemaker Een 3 loopt altijd mooier als een 4. Is in feite een halve 6 cilinder.
+1
@radium45 Klopt, maar die 4 cilinder Standard motoren lopen gewoon heel rustig. De 20c in een Ferguson TEF loopt als een naaimachine. Komt mss ook omdat de Standard motoren een distributieketting hebben ipv tandwielen
+2
RobVolvo
@MaartenMandemaker dat is ook vaak het struikelblok bij de Standard 4 cil. de distributieketting.. Vaak hebben ze genoeg levenservaring, dus draaiuren, waardoor de ketting iets gaat oprekken, wat resulteert in dat niet alles meer 100% op tijd staat onderling. Dit komt het starten absoluut niet ten goede😅. Gooi er maar eens een nieuwe ketting om en alles mooi op tijd en zorgen dat de gloeierij goed is en je kent ze niet weer..😉 Feit is wel dat de 3 cilinder geliefder is, vraagprijzen van 3 cilinders staan met kop en schouders boven de 4 cilinders.
+1
@RobVolvo Ja 3 cilinders staan beter bekend idd. Wij hebben een TEF een goudbuik en een Allis Chalmers met Standard motor, en ze starten allemaal prima. Een 3 cilinder Perkins is een hele vlotte starter, vooral de AD3
Welgerap52
@MaartenMandemaker ik denk dat een 4 cilinder 23c standaard motor ook minder herrie maakt als een 3 cilinder perkings a3.152 motor en inderdaad met een goed gloei systeem(1 gloeier per cilinder) starten ze altijd
@Welgerap52 Ja de eerste typen hadden nog een gloeispiraal in de inlaat. Later hadden ze een gloeikaars per cilinder en er zijn er ook wel omgebouwd. Dat starte een stuk beter. De TEF had een lijnpomp met vervroeging, dat helpt ook een stuk.

Het laatste nieuws voor tijdens de koffie

De Nederlandse landbouwsector staat bol van de ontwikkelingen. Elke dag worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!

REACTIES
19
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0