Help mc cormick d219 start niet

Hij pompt het brandstof niet rond en Er zit een gat in de motor waar ik niet weet waar voor.

Deel dit artikel

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

mestyle
Volgens mij heb je er een vriesstop eruit. en hoop dan voor je dat je verder geen vorst schade hebt.
roscho
Quote Reactie van @mestyle:
een vriesdrogen uitlijnen

Ik lees graag mee, maar hier snap ik helemaal niks van. Zou je daar een vertaling van kunnen gevern?
mestyle
@roscho

Bericht niet terug gelezen en de autocorrectie op de.de.telefoon heet er wat moois van gemaakt.

Vries stop eruitliggen
+2
roscho
@mestyle Dank je. Grappig als de elektronica een eigen leven gaat leiden. 😂
+1
basia
Lijkt of er een vriesstop uit ligt ; volgens mijn vertaling ?
Reinderpostma
Oké en hoe kan ik het brandstof probleem oplossen?
+1
roscho
We kunnen aan de hand van de foto's maar heel beperkt zien hoe die motor eraan toe is. De meeste zaken die ik hieronder noem, zijn pas te controleren als de boel weer in elkaar zit. In ieder geval het volgende controleren:
- Werkt de opvoerpomp goed? Draai de toevoer van de brandstofpomp los en laat het pompje werken. Misschien zit er een handpompje aan, probeer eerst de werking daarvan eens. Geen brandstof, dan is het pompje stuk. Wel brandstof? Dan naar het volgende punt.
- De brandstofpomp. Draai een of meer leidingen naar de verstuivers los en laat de motor rondgaan. Nu moeten er stootjes brandstof uit de pomp komen. Niet, dan is de brandstofpomp stuk. Dus op zoek naar een andere, reviseren kost een hoop geld. Wel brandstof, dan naar het volgende punt.
- De verstuivers. Misschien heeft de trekker zo lang stilgestaan dat de verstuivers vastgeroest zijn of zit er vuil in. Draai de verstuivers eruit en laat ze testen, bijv. bij een LMB.
- Controleer ook wat onderin de tank zit. Je zult de eerste niet zijn die een paar cm (condens-) water in de tank heeft staan.

Dan die gaten. Blijft het koelwater wel in de motor? Loopt het er door de gaten uit, dan is er een of meer vriesdoppen uitgegaan. Die zijn bedoeld om als de motor bevriest, het water een nooduitweg te geven. Het lijken wel deksels van blikjes en ze horen klem in die gaten geslagen te zijn. Met wat pech zijn ze er uitgevroren. In dat geval moet je de hele motor controleren op barsten en scheuren. Bevriezend water zet uit en kan een hele motor laten barsten.
Met wat geluk kun je nog nieuwe vriesdoppen kopen, die er weer in geslagen kunnen worden.
Is de motor stuk gevroren, dan zijn er bedrijven die dit nog kunnen repareren, ik vrees dat dit duur is.

Het laatste nieuws voor tijdens de koffie

Altijd op de hoogte blijven van nieuws met betrekking tot brandstofpomp en brandstof ? De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!

REACTIES
7
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN