MAN-dealers klaar voor elektromobiliteit

Momenteel zijn drie MAN-dealers onderdeel van het MAN e-mobility netwerk. De MAN e-mobility dealers zijn qua sales en service klaar voor de nieuwe MAN eTGE en MAN eTGM. Deze dealers hebben hun faciliteiten zodanig aangepast en personeel opgeleid, dat zij volwaardige service kunnen verlenen aan klanten die met een MAN met elektrische aandrijving rijden. Het gaat om de dealers Van Leeuwen Truckservice uit Zuid-Holland, BTS uit Noord-Holland en Wierda Bedrijfswagens uit Friesland. Zij beschikken in totaal over negen vestigingen.

Sinds kort is in Nederland de MAN e-TGE verkrijgbaar. Het is een ruime bestelauto die van een volledig elektrische aandrijving is voorzien. De MAN eTGE beleeft een droomstart op de Nederlandse markt. Nauwelijks waren de demo’s bij de dealers gearriveerd, of de eTGE won de Bestelauto Expo Publieksprijs in zijn segment.

Inzet en eisen
De eisen aan stadsdistributie veranderen in rap tempo. Tal van steden in binnen- en buitenland voeren milieuzones in, die erop neerkomen dat binnen nu en enkele jaren er alleen nog emissievrije voertuigen zoals de MAN eTGE de stad in mogen. Met dit nieuwe voertuig speelt MAN als een van de eerste leveranciers perfect in op de vraag naar schoon en stil transport. Met de MAN eTGE zet de truckbouwer een voertuig in de markt dat in drie kwartier tot 80% de tractiebatterij kan opladen, dat beschikt over 10,7 kubieke meter laadruimte en een laadvermogen van bijna een ton. Er is standaard sprake van een zeer rijke uitrusting. MAN verschaft vijf jaar garantie op het hele voertuig en acht jaar garantie op het accupakket.

Advies
Genoemde drie dealers hebben specialisten in dienst die klanten wegwijs kunnen maken in de regelgeving rond VAMIL, MIA en KIA subsidieregelingen. Klanten wordt geadviseerd te kiezen voor mobiliteitszekerheid door middel van full operationel lease. De totale kosten zijn dan voor de klant altijd vertaald naar vaste maandtermijnen. Onderhoudskosten en een verlengde garantie van vijf jaar zijn dan ook afgedekt. Verkopers van de eTGE brengen met de klant nauwkeurig de mobiliteitsbehoefte in beeld, waarna geadviseerd kan worden wat verstandig is met betrekking tot laadfaciliteiten. Dat zal in veel gevallen een laadpaal zijn op de thuisbasis van de eTGE. Maar het kan natuurlijk ook een snellader zijn op een vast losadres waar de eTGE dagelijks langer verblijft voor laden/lossen of pauzes.

Deel dit artikel

Het laatste nieuws voor tijdens de koffie

De Nederlandse landbouwsector staat bol van de ontwikkelingen. Elke dag worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!

REACTIES
0
DEELNEMERS
0
WEERGAVES
0