Deutz-Fahr D 7207C - Waar op letten aankoop deutz 7207c

Hey ,

Wij zouden morgen gaan kijken voor een deutz 7207c , ziet er langs de buite kant op foto netjes uit , hij zou 9000 uren hebben , en alles zou moeten werken (staat bij een officiële deutz garage) enigste dat ontbreekt is een achterruit (venster) maar deze had hij nog liggen , zoals ik al zij had hij 9000 uren , en we weten uit ervaring dat zo’n deutz tractors een revisie nodig heeft , de verkoper beweerd dan ook dat dit allemaal gebeurd is ! Dus nu de vraag ..... waar op letten ? Hoe kan je zien dat hij een revisie had ? Wat me bij 1 van de foto’s op viel is dat de cardan as nogal blinkt en ik bedoel dan het plaatje waar de as door zit (waar de bouten in moeten) kan dit een teken zijn van een probleem ? Of eerder van een revisie ?

Prijs is 5600 euro , maar we zouden eerder 5000 euro willen bieden ? Is dat haalbaar ??

Grts

Alvast bedankt !!
nico_v_e

Probeer dit ding maar eens kapot te krijgen

Weer gewone, simpele telefoon die oersterk is? Dat scheelt je een hoop irritatie en euro's.

Advertentie
Bezoek website

Reacties

deutz d25s
Of de moter recent gereviseerd is, kun je makelijk zien of er oderdruk is. Als dat aftakas plaatje "vettig" is zal er daar iets niet goed afdichten. Zo niet is warschijnlijk open geweest om te repareren en dergelijke. 5000€ lijkt me wel een zeer goede prijs voor een 7207c.

Mvg.
+1
Fendt926Driver
Let op de slijtage van het koppelings pedaal.
Helemaal glad zou kunnen wijzen op 19000 uur in plaats van 9000 uur.
Heb zelf (of ja mijn vader) in juni 1982 een 7807c gekocht.
Met 10 000 uur ongeveer verkocht.
Vanaf dag 1 had de trekker lichtelijk onderdruk.
Altijd zo gebleven nooit een revisie nodig gehad.
Weg gegaan omdat de koppeling veel te zwaar ging en de ruimte tussen stoel en koppeling veel te klein was voor mijn 2m lengte.
Met schakelen ging de achteruit groep er wel eens uit bij overschakelen .
Of bij gas iets loslaten en weer gas geven.
Was 1 van de eersten met ovale knoppen op de poken..
De olie pomp in de motor wordt bij meer uren wel eens een probleem.
Laat de trekker stationair draaien en kijk of het lampje van de olie iets oplicht bij gebrek aan olie druk.

Beur ook eens een hefarm op en bekijk die speling.
Iets is normaal veel speling duidt op een arbeidszaam leven.

De 7207c hebben wij toen niet genomen om de enkele olie pomp.
Sturen heeft altijd voorrang dus sturen en heffen van bijvoorbeeld de hark geeft een traag heffende hark.
De 72 heeft wel de grote pomp met olie stroom verdeler ertussen maar de 78 had een apparte hef en stuur pomp
boskje
Kijken of de dieseltank achter de stoel niet lekt, deze zijn moeilijk te krijgen.

Het laatste nieuws voor tijdens de koffie

Altijd op de hoogte blijven van nieuws met betrekking tot kopen ? De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!