Gezocht een MWM TD 226-6 blok

Hoi allen.
heb bericht gekregen van mijn motor revisie bedrijf dat het blok grote schade heeft.
niet zozeer door ons maar door een eerdere schade waarbij men de lagerkap in de motor heeft willen herstellen en daarbij blijkt de vastzet pin voor de krukaslager schalen niet correct in het blok te zitten en daardoor is er een lagerschaal mee gaan draaien en is de olie doorvoer door de krukas ook beduidend minder geweest.
dit alles kwam pas aan het licht nadat de motor 3 uur in de wasmachine was geweest.
ik zoek dus nu een kaal blok van een turbo motor.
heb er wel 1 liggen van een gewone mwm d 226-6 maar die heeft niet de voorbereiding voor zuigerkoeling op het blok zitten.
na lang zoeken blijkt dat deze motoren alleen in de 600 serie van Fendt gezeten heeft.
dus de 614 en 615 ls trekkers van 79-84
de 612 en 614 en 615 ls trekkers van 84-87
en in sommige 611 612 614 en 615 lsa modellen van 87 tot 92

complete motoren mag ook als die nog gewoon netjes lopend zijn

groet huub

Deel dit artikel

Reacties

Fendt926Driver
Voor de technisie onder ons

(klik om te vergroten)

Als deze boutjes aan de rechterkant van de motor zitten net onder de vries plaatjes dan zit er zuigerkoeling op het blok

(klik om te vergroten)

TD 226 6.2 93640 staat er opmijn originele blok ingeslagen.
Turbo
Diesel
226
6.2 liter
93640 is het serienummer
+1
rommert14
@Fendt926Driver oei, bij jullie zit het ook wel eens flink tegen kwa kosten. Succes met de zoektocht.
Fendt926Driver
@rommert14 ja klopt.
We proberen het low budget te houden. En heb nog 4 goede trekkers staan voor in de mais (en we zijn met zijn 3 en) maar wil niet constant de plek bij de diesel service bezet houden dat mijn motor daar in de weg staat
rommert14
@Fendt926Driver zo'n motor zul je wel niet voor 1000 euro hebben, ik had toen voor onze Ford een blok gevonden voor 1000 euro, was het niet waard aldus de directie
tone29
@Fendt926Driver naar welk revisiebedrijf ben jij geweest?
Fendt926Driver
@tone29 blanken in hengelo (ov)
tone29
@Fendt926Driver goed bedrijf? Daar ligt mijn spulletje nu ook
rommert14
@tone29 Wat mag een revisie eigenlik kosten? Hier 7000 euro voor een 100 pk 6 cilinder ex. Blok demonteren en weer monteren....
tone29
@rommert14 liefst zo min mogelijk haha.
+1
Fendt926Driver
@tone29 goed en net bedrijf.
Soms mis ik de korte lijnen van overleg daar wel.
En 99% van wat er vandaan komt is prima.
En iedereen kan 1% fouten maken maar zij lossen het (wat ik weet ) ook zelf op.
Fendttrisixfan
Zijn heel moeilijk te vinden, blok van 500serie past trouwens ook, is dan wel een B blok maar dat mag geen probleem zijn
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan van de 500 serie zakken de bussen nogal eens.
Dan moeten we een gereviseerde zien te vinden
+2
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver en van de andere lekken de o ringen...
arnoud
228 uit Renault past ook prima
Fendt926Driver
@arnoud 228 zal wel passen maar dan moet ik een compleet draaiend blok zien te vinden.
appie1967
@Fendt926Driver nou kan nog wel eens mee vallen volgens mij is alles om te zetten
Maar er 1vinden zal wel eens grootste probleem kunnen worden
Gavrie Willemsen
@arnoud maar daar zitten toch rotatieve pompen op? Overbouwen dus.
InsaneNL
Ga er maar vast voor zitten:
m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/…
rommert14
@InsaneNL allemachtig
Fendt926Driver
@InsaneNL dat is prijzig.
Maar beter duur dan niet te koop.
Die had ik nog niet gevonden op e bay
goeiedag eem
@Fendt926Driver als je een andere motor of kaal blok met krukas koopt Let wel even op de aansluiting van het vliegwiel, heb dit winter een vliegwiel aan gepast vaneen oude 612s, waar een 614 lsa motor voor is gekomen de steek en de bout maat pasten niet, van deze 2 motoren, enger vliegwiel moest 3.5 mm afgedraaid worden aan het pasvlak
Fendt926Driver
@goeiedag eem klan kloppen. Een 612s heeft een 225 motor en geen 226.
Daar kan verschil in zitten
InsaneNL
@Fendt926Driver voor dat geld kan je trouwens ook een complete slooper krijgen: tractors-and-machinery.nl/item/519531/…
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver 612s heeft ook d226 hoor, is maar de 610s en 610ls die 225 en 227 had
goeiedag eem
@Fendt926Driver dat weet ik niet, ben niet zo thuis in de fendt trekkers en mwm motoren maar meende dat het allebei wel 226 blokken waren en dat de nieuwere een andere aan sluiting had, is mij verteld maar dacht laat ik even dit even melden, dat je niet wat koop en weer een uitdaging hebt. Van de wat jij zegt 225 met m12 aan sluiting kan wel pas gemaakt worden op de m16 van de 226, met een beetje uitzoeken kon het precies,
appie1967
@Fendt926Driver nee een611s/ 612 s hebben altijd een 226 zelfs de 12s alleen de steek van de boutgaten is groter met dunnere bouten dan de jongere versie de 226/6-2 zeg maar
goeiedag eem
@appie1967 en dat is precies aan te passen zodat je de gaten kunt opfrezen op de steek zodat je het vliegwiel kan behouden en moet je het aanlegvlak wat tegen de krukas komt 3.5 mm afdraaien, en de voorste poulies op de krukas moet ook de steek van aan gepast worden, kan allemaal precies
appie1967
@goeiedag eem klopt idd de krukas poelie heeft ook een andere steek
radium45
@Fendt926Driver Hier liepen vroeger 612s Fendtjes met een 226 blok.
Fendttrisixfan
@radium45 612s is altijd D226
radium45
@Fendttrisixfan Dat meende ik ook. Reageerde op een oude bewering van iemand.
Fendttrisixfan
@radium45 op iemand die wel vaker foute dingen beweert? πŸ€”πŸ˜…
+1
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan gelukkig hebben we jou die alles perfect weet en nooit geen fouten maakt. πŸ™ˆπŸ™ˆ
+2
Hkramer
Ken ook iemand die er een daf blok voorgebouwd heeft ut nood.
+2
Fendt926Driver
@Hkramer dan maar een tijdje geen motor.
Een mwm td226 of niets
+1
Gavrie Willemsen
@Hkramer dat is hetzelfde als vloeken in de kerk....
+1
RPCounty
@Gavrie Willemsen ik jouw geval zou n DAF motor nog niet eens zo n raar idee zijnπŸ˜‚πŸ˜‚ die zijn bedrijfzekerder dan zo n moderne motor met al die storingen😎
+1
Gavrie Willemsen
@RPCounty ja je zegt al zoiets πŸ™ˆπŸ™ˆ
deutzarjan
traktorpool.nl/details/Trekkers/…
Krijg je er wel wat onderdelen bij
Fendt926Driver
@deutzarjan jammer. die 612 ls heeft nog geen turbo blok
Deze kan je misschien verder helpen;
motorservice-franken.de/portfolio-view/mwm/
Fendt926Driver
@Ford revisiemotor dat lijkt een goed adres.
Bedankt
Geertb
Heb wel een blok liggen van een 612s met een gat opzij .
Drijfstang naar buiten gekomen .
Maar is geen turboblok.
Fendt926Driver
@Geertb zo n blok. Maar dan zonder gat opzij heb ik ook wel. Maar daar heb ik niets aan
henriv
In mijn Renault 1181-4 lag ook een mwm 226, alleen dit was een D226. In de de Renault 1451 en145-14 ligt wel een mwm TD motor, maar weet dan niet of dit een 226 of 228 is.
Fendt926Driver
@henriv de grote renaults hebben een 228 blok.
En de kleine geen turbo blok....
jmos
@Fendt926Driver de 155-54 heeft toch een td-226?
Fendt926Driver
@jmos een td 226 B6.
Dus een B motor
En die zoek ik niet
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver waarom geen B motor?
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan als ik een compleet draaiende motor koop mag het ook een B motor zijn.
Maar van de niet b motor heb ik enorm veel onderdelen en zou het wel eens goedkoper kunnen zijn om te repareren
Deze kan je misschien helpen;

adrijversdieselmotoren.nl/wp-content/uploads/2015/09/232-8-cil-11.jpg
+1
Fendt926Driver
@Ford revisiemotor zo. Jij hebt nogal eens goede adressen bij motoronderdelen.
Dit is de 2e goede tip al
Welgerap52
Is het blok niet meer op te knappen dan?
lijn boren en het pennetje op de goede plek maken
Fendt926Driver
@Welgerap52 ja dat kan.
Maar ze zeggen 2 dagen bezig te zijn voor het opknappen en lijnboren.
En dan nog voor bijna 3000 euro nieuw spul erin.
Dan mag een andere motor ook nog wel een keer 4500 euro kosten
+1
jehan
@Fendt926Driver zoals je zelf vaak zegt een hobby mag geld kosten anders is het geen hobby
+2
Arie_MF
@Fendt926Driver maar dan weet je wel dat je weer een frisse motor hebt, als je voor hetzelfde geld een andere motor koopt is het maar afwachten.
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver voor 2000 heb je een mwm van boven tot onder vernieuwd hoor
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan ok.
Dus nieuwe krukaslagerschalen
Nieuwe bussen
Nieuwe zuigers
Verstuivers nieuw
En alle kleppen en klepzittingen weer op maat gemaakt
Voor 2000 euro?
Ik kom hem jou brengen denk ik
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver kleppen en klepzittingen kan ik je niet beloven maar de rest is geen probleem
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan dat was hier ook eerst geen probleem.
Maar als je garantie wilt moet alles via hun regels.
Nieuwe bussen in de motor moesten moesten zelfs nog eerst gehoond worden voordat de zuigers er netjes in konden rondhobbelen
+2
MF 2725
@Fendt926Driver Ik heb me laten vertellen dat dat wel het beste is: ondermaat bussen in blok persen en die vervolgens op de juiste zuigermaat kotteren en honen. Zodoende perfect ronde inwendige bussen i.p.v. ietwat ovale waardoor de motor olie blijft verbruiken.
+1
Fendt926Driver
@MF 2725 of zelfs vastloopt
Dat heeft de loonwerker vroeger gehad met een 611.
Met 43 uur na revisie een zuiger vast in de bus.
En kan die weer open.....
+2
RPCounty
@MF 2725 zo ist het precies. Die finished bussen zoals ze die noemen zijn nooit exact rond na montage. Dus nahonen moet sowieso. Beste is semi finished bussen en die op maat maken
arnoud
@Fendt926Driver voor rond 2500 aan onderdelen heb je alles klaar, bussen zuigers krukas lagers, drijfstanglagers, piston lagers, krukaskering voor en achter, complete pakking set vd motor en verstuiver nozzels. Komen de koppen dan overheen
Fendt926Driver
@arnoud en de kosten van een ander short blok. Dan is het al snel aantrekkelijk om een complete turbo motor te kopen
InsaneNL
Is dit niet die vorige omgebouwde fendt van jou? tractors-and-machinery.nl/item/554528/…
Fendt926Driver
@InsaneNL klopt. Dat is onze oude.
Liep lange tijd in halle.
Die wou van de 5.5 naar de 7 ton dit jaar.
Zal wel niet zo goed zijn gegaan
RVM
@Fendt926Driver snel kopen, blok in je 614 lepelen, en deze voorzien van een 7 ltr MAN voor 4,5 sport πŸ˜…
Fendt926Driver
@RVM ik kan ze goedkoper maken dan deze op t en m kopen
Favorit614
@Fendt926Driver Heb je Martijn ook eens gevraagd of hij nog wat weet te liggen?
+1
Fendt926Driver
@Favorit614 ja wel eens gevraagd.
Maar hij had er toen geen.
Gisteren een compleet lopend blok gekocht voor 1750.
Dus ik ben voorzien
+1
Hkramer
@Fendt926Driver goed lopend?, daarvoor kan je niet reviseren!, succes met opbouwenπŸ‘πŸΌ en ff filmpje bij eerste start eh πŸ˜‰
+1
Fendt926Driver
@Hkramer ja lopend afgekoppeld.
Starten lopen.
Dus een goed gevoel bij
RVM
@Fendt926Driver ok, ik had hele andere prijzen gelezen hierboven voor een MWM blok.
+1
Fendt926Driver
@RVM klopt. Ik ook.
Maar blijven zoeken met een klein budget doet wonderen.
En we hebben gewoon mazzel dat we deze tegen kwamen.
Met grote dank aan @Ford revisiemotor in 1 van zijn linken kwam er een complete motor binnen.
Moet na de mais er nog naar toe met de aanhanger om de motor op te halen
@Fendt926Driver Ondertussen al om de "nieuwe" MWM blok geweest?
+1
Fendt926Driver
@Fendt 106 S Christoph ja vanmorgen het "nieuwe" oude 2e handse blok opgehaald.
Een super adres in breda.
Kunnen ophalen op zaterdag en nog koffie gehad ook.
Blok wordt maandag op "tijd" gezet met de oude eigen brandstofpomp er aan.
Dan startmotor en in en uitlaat spruit stuk er aan en het blok spuiten in fendt grijs en eind van de week beginnen met afmonteren

Het laatste nieuws voor tijdens de koffie

Altijd op de hoogte blijven van nieuws met betrekking tot mwm ? De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!

REACTIES
77
DEELNEMERS
24
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN