McDonald’s en Albert Heijn over hun kippen en de lat van Wakker Dier

Voor de Liegebeest-campagne van dit jaar nomineerde Wakker Dier 5 bedrijven. Consumenten kunnen tot en met 15 september hun stem uitbrengen op de ‘enriched’ plofkip van McDonald’s, ‘teder geproduceerde’ melkchocolade van Milka, ‘stressvrije’ Ierse runderen van Bord Bia, ‘liefdevol’ afgevoerde geitenlammeren van Jumbo en ten slotte de AH kip 'met minder ruimte dan die van Aldi'. In eerdere jaargangen konden bedrijven door hun reclame-uitingen aan de nominatie 'ontsnappen'. Dit jaar lijkt Wakker Dier bedrijven en supermarkten in de hoek te drijven: legt Wakker Dier de lat te hoog?
We vroegen het na bij de genomineerden. Vandaag de kippen van McDonald's en Albert Heijn.

Deel dit artikel

Het laatste nieuws voor tijdens de koffie

Altijd op de hoogte blijven van nieuws met betrekking tot kippen , kip , plofkip , albert heijn , jumbo en dier ? De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!

REACTIES
0
DEELNEMERS
0
WEERGAVES
0