Top of Flop: welk voedselkeuzelogo werkt écht?

Staatssecretaris Blokhuis zal dit jaar een beslissing nemen over een nieuw voedselkeuzelogo. Een Front-Of-Pack logo (FOP) moet het consumenten makkelijker maken om te kiezen voor gezond eten. Aan welke voorwaarden moet zo’n logo voldoen om echt effect te kunnen hebben op de volksgezondheid?

Michelle van Roost is levensmiddelentechnoloog en BGN-gewichtsconsulent. Manon van Eijsden is voedingskundige en epidemioloog. Sinds 2017 zijn zij werkzaam bij Voedingsjungle, een kennis- en communicatiebureau gespecialiseerd in voeding van kinderen. Ze schreven samen ook het boek Wegwijs in de voedingsjungle.

Deel dit artikel

Het laatste nieuws voor tijdens de koffie

Altijd op de hoogte blijven van nieuws met betrekking tot logo , gezond , eten en boek ? De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!

REACTIES
0
DEELNEMERS
0
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN