Same Leopard 85 - Export aftakas hoe inschakelen

Hier een same Leopard export 85
Hoe schakel ik de aftakas in?
Dit zou electronisch gaan volgens iemand.
Wie kan mij meer vertellen.

Reacties

Fast Eddy
Electronisch is pas vanaf de Explorer dacht ik.
wim-same
Hand koppeling en handmatig de aftakas inschakelen.
paulusmahandel
@wim-same we hebben de drukgroep en koppeling vervangen.
Hier zijn we echter maar 1 plaat tegen gekomen.
Er zit ook maar 1 druklager in
wim-same
@paulusmahandel Is het geen Leopard 90, met zij schakeling ? Die heeft wel een Lamellenkoppeling om de aftakas in te schakelen. Deze zit naast de hydrauliek hendels.
paulusmahandel
@wim-same dat zou wel veel verklaren.
Ik kijk gelijk even naast de hydrauliek handels
joop-same
@paulusmahandel zie de reactie naar @langeslagdiesel
paulusmahandel
@wim-same gevonden.!
Ik heb geprobeerd om de aftakas in te schakelen met dat handel.
Maar de stomp gaat niet draaien.
Zowel in de bovenste als onderste stand
Keuze handel 100/540 achterop ook in verschillende standen geprobeerd.
Denk je dat de lamellen koppeling defect is?
wim-same
@paulusmahandel De pomp draait continu in de bak. Dus ik denk dat hij even uit elkaar moet.
wim-same
@paulusmahandel 540 en 1000 toeren heeft hier niets mee te maken. Of de aftakas pomp is kapot of de lamellen koppeling is kapot.
+1
langeslagdiesel
@wim-same zou eerst even het zuigfiltertje er even uit halen. Zit op ze kop achter een m16 plug. Plug zit plus minus 20a30 cm voor het diff in de midden,aan de onderkant van de achterbrug. Bij het los draaien komt er een klein kwart litertje olie mee. Zit een voetklepje in. Klein foefje bij een test om te bepalen of het pompje goed is en of de plunjer van de bandrem niet ernstig lekt. Is na filter reiniging de motor starten met pto handel ingeschakeld en handgas op 1700 rpm +. Maar dan koud. Grote kans dat hij dan wel pakt. We hebben het ook meegemaakt met Een Leopard 85 ( lekke steurschuif) 1 laser en lambo 956, ( beiden het pompje). Dus wij beschouwden het dan ook als een same kwaaltje. Pomp wisselen is niet zo heel spannend. Let er wel op dat je span veren van je diff slot niet weg springen! Want die as moet er uit. Wij deden daar dan een hydro pijp in. Drukte je de boel iets rond op de pijp, kon de pomp er net langs. Scheelde een mooie bult werk als die veren bleven zitten. 1 dag later reed je weer.πŸ‘
wim-same
@langeslagdiesel Maar dan zou het lampje op het dashboard ook moeten branden. Maar ja de kans is inderdaad groot dat dat inmiddels bij zo'n oude trekker ook niet meer werkt. maar je hebt gelijk, Als het filter verstopt zit doet hij het ook niet. Dit filter is een rond zeefje, dat je er zo uit kunt halen. er komt een klein flopje olie mee, maar dan gaat er een terugslag klepje dicht. Doe dit niet met een warme versnellingsbak, wat ik een keer gedaan heb, want dan brand je verschrikkelijk je handen aan dat flopje olie.
langeslagdiesel
@wim-same ik heb nooit een lampje zien branden als de pto pomp om wat voor rede dan ook de boel niet draaiende kreeg. Wel brand de normale pto lamp als je de handle rechts naast je ,,aan” zette. Zit een schakelaar op het standenstelsel niet een druksensor na de stuurschuif.zit wel een plug in de achterbrug op de stuurschuif om je drukopbouw te meten. Maar als je daar al bent dan legt de ACU er al af. PS. Laser kan je dan nog starten. Leopard heb de hoofdpomp op de distributie. Dus ff los gooien die pomp. πŸ€«πŸ˜‰πŸ‘Œ
wim-same
@langeslagdiesel er hoort wel een lampje op het dashboard te zitten voor de pto druk. als het filter verstopt zit gaat dit lampje branden.
+1
joop-same
@langeslagdiesel De dop van het zuigfilter is de grootste dop die er onder de bak zit, er naast zit een 4 kant bakje waar een draad uitkomt, van de vacuum zender, er zijn meer oorzaken oa. de leiding vanaf de pomp lekt, of de regelschuif staat niet goed, of de afdicht veren op de trommel zijn stuk of heel sterk ingesleten in de bril waar ze indraaien, of de afdichting van de zuiger is lek,de pomp is het minst voorkomend probleem, geen kwaaltje maar gewone slijtage na 40 jaar.
joop-same
@paulusmahandel zie ook de reactie naar @langeslagdiesel
joop-same
@paulusmahandel Als er nog een remschoen in zit dan moet je die ombouwen naar een remband uitvoering.

Het laatste nieuws voor tijdens de koffie

Altijd op de hoogte blijven van nieuws met betrekking tot aftakas en defect ? De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!

REACTIES
16
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
467
TREFWOORDEN