Aanschaffen bandenkraan Liebherr 900

Wij staan op het punt een Liebherr bandenkraan 900 aan te kopen net over de grens met Nederland. Graag hadden we wat meer advies verkregen van jullie.
Instrumentenbord ligt open, uitlaatcollector defect, olie ter hoogte van cilinderkop...
Voor de rest ziet machine er mooi uit.
De prijs is ook nog stevig.
Wat zijn jullie ervaringen met deze machines en kan uitlaatcollector gelast worden?
Zou de koppakking defect zijn of zou er meer aan de hand zijn?
Waar is aan wisselstukken te geraken voor deze machines? Eventueel een degelijke hersteller?
Is er een handleiding voorhanden van deze machine?
Wat is ongeveer de prijs van motor revisie van zulke machines?
Alvast bedankt!

Deel dit artikel

Reacties

Fendt926Driver
Gezien jou beschrijving van de kraan (draaiuren heb je niet vermeld) zou die niet meer mogen kosten dan rond de 4500-5500 euro.

dashbord ligt niet voor niets los
uitlaatspruitstuk is gietijzer. kan alleen een specialist lassen/solderen
olie ter hoogte van cylinderkop binnen de cylinder of aan de buitenkant

wisselstukken kunnen we niet eerder wat over zeggen als jij zegt hoe die gekoppeld moeten worden?
pen gat?
snelwissel? welk merk snelwissel?
en welke wisselstukken zoek je.
een 2m bak?
bananenbak?
puinbak?
taludbak?
palletvorken?
enz
Fordje4600
Liebherr 900 a b of c? 900 litronic?
DBRaymond
- de olie bevind zich aan de buiten kant van de cilinderkop
- pen gat en 2 meter bak
- de prijs is bijna 3 dubbele dan u aangeeft
- geen idee of het een a, b, c of litronic is
Fendt926Driver
@DBRaymond pen gat aan de bak dan is het een oudje. En is de prijs veeel te hoog.
Kun je veel mooiere en jongere voor krijgen met snelwissel.
Wat wil je er mee gaan doen?
Jeroen-ford
Een foto zegt al veel. Watvis het bouwjaar
DBRaymond
Er bestaat geen foto van...

Bwj., ik moed 1988
Fordje4600
@DBRaymond zit er een deutz motor in? Die lopen bij 7 tot 9000 uur vast of gooien drijfstangen naar buiten
Fendt926Driver
@Fordje4600 hoe dat zo?
Mijn ahlmann heeft ook een deutz motor en loopt al 14 000 uur zonder problemen.
En de ahlmann is van 92.
Zijn toch 912 en 913 motoren?
De 1000 serie was wel wat minder maar die was in de 90 er jaren nog niet echt voor handen
Fordje4600
@Fendt926Driver jouw ahlmann is geen liebherr 900, hier een 900 gehad met deutz motor... onze liebherr dealer had hem in onderhoud en zij dat het beter was om hem weg te doen aangezien die motoren bij 7 tot 9000 uur kapot lopen... onze is bij net over 9000 uur kapot gelopen, halve kilometer gereden 's morgens en toen gooide hij een drijfstang de uit
Fordje4600
@Fordje4600 die motoren liepen alleen in de kranen kapot omdat ze te licht waren gebouwd
rommert14
@Fordje4600 nee hoor, hier een 4 cilinder deutz motor in een liebherr a314 litronic met bijna 17000 uur op de klok.
fastrac3155
@rommert14 314 litronic is echt een compleet andere machine dan een 900, scheelt een hele kwak in gewicht, cat had de m312 en de m315 de eerste ging redelijk maar de 315 was un stuk zwaarder met dezelfde motor, en had zodoende ook veel motor problemen, vooral omdat deze te licht/te weinig koeling had voor z'n gewicht, kennis heeft een 900b gehad met ook idd motorschade,
Fordje4600
@rommert14 geen luchtgekoelde deutz en ook geen 900 liebherr
brauheist
Als ik het zo lees kun je die beter laten staan,
stephan-inter
Je wilt een kraan kopen van 15.000 euro waar van alles aan mankeert en ook nog eens zonder snelwissel?
Voor dat geld koop je een veel jongere atlas met snelwissel en waar veel voor te krijgen is.....
fastrac3155
Als hij echt van 1988 is dan is het een 900 a volgens mij, zijn niet populair en ook niet bepaald de beste, ik denk dat er voor dat geld mooier en beter materiaal te krijgen is

Het laatste nieuws voor tijdens de koffie

Altijd op de hoogte blijven van nieuws met betrekking tot olie , rook en liebherr ? De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!

REACTIES
16
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN