Strenge voertuigregelgeving verrast sector - Eisen ingrijpend en duur

Mechanisatiebedrijven, importeurs en fabrikanten zitten met de handen in het haar. Vanaf 1 januari 2018 geldt in Nederland een goedkeuringsplicht voor getrokken landbouwvoertuigen. Het gaat om transportvoertuigen en getrokken werktuigen. De strenge eisen komen ook voor brancheorganisatie Fedecom als een verrassing.

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (I&W) heeft ervoor gekozen om de nieuwe Europese verordening te implementeren in de Regeling Voertuigen. Dit houdt in dat nieuw verkochte voertuigen, naast de 'permanente eisen', moeten voldoen aan een strenge goedkeuringsplicht. Vanaf 1 januari 2018 is deze nieuwe regelgeving van kracht. Dit zorgt voor grote problemen; nieuwe trekkers en voertuigen voldoen namelijk niet aan de eisen. De extra kostenpost is substantieel

Deel dit artikel

Reacties

international533
Nu het kenteken er nog even bij doeb. En we zijn weer up to date.
Wimsumar
Beste International533:

Quote Reactie van @international533:
het kenteken er nog even bij

Nee, eerst maar met het kenteken beginnen en daaropvolgend A.P.K. en/of goedkeuringsplicht is een logischer volgorde.
suggs 73
Wordt een duur geintje met elkaar ,daarnaast asbest dakje erbij .
bas101
Kenteken zoals in 2016 voorzien wordt door de huidige minister niet meer opnieuw ingediend
redeagle14
Kenteken is het begin. Daarmee kun je handhaven en controleren.
bas101
Kun je zonder kenteken ook
walker1
Zoiets zat er toch al wel aan te komen, was het dit niet, dan was het wel de kenteken en eventueel ook de apk plicht. Is trouwens al een Europese verordening uit 2013, dus zo onverwacht is het niet.
jehan
Tsja en dit allemaal omdat er geen kentekenplicht is gekomen in nederland ..

Het laatste nieuws voor tijdens de koffie

Altijd op de hoogte blijven van nieuws met betrekking tot werktuigen , regelgeving , getrokken en trekkers ? De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!

REACTIES
8
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0