ING: "Milieu-impact van vleesconsumptie sijpelt door"

In opdracht van de bank ING peilde Ipsos in 13 Europese landen naar het consumptiepatroon, specifiek naar de eiwitinname via vlees en vis. “Onze studie toont aan dat heel wat Europeanen de milieu-impact van vleesconsumptie erkennen, de inwoners van de Benelux-landen op kop. In België zijn vooral jongeren zich bewust van de negatieve milieu-impact, maar toch eten ze op dit moment even vaak vlees als andere leeftijdscategorieën. Een grotere bewustwording leidt dus niet automatisch tot een verandering van het consumptiepatroon”, deelt ING mee. Op de vraag of dit soort communicatie betekent dat de bank niet meer wil investeren in veehouderij, antwoordt ING-econoom Steven Trypsteen: “Als bank willen we burgers én bedrijfsleven informeren over maatschappelijke tendensen, maar het staat los van onze kredietverstrekking.”

Deel dit artikel

Het laatste nieuws voor tijdens de koffie

Altijd op de hoogte blijven van nieuws met betrekking tot vlees , veehouderij , vleesconsumptie , communicatie , vis , investeren , bedrijfsleven , eten , burgers , studie en bank ? De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!

REACTIES
0
DEELNEMERS
0
WEERGAVES
0