Biologische groenten en fruit krijgen brandmerk

Waddinxveen
Milieubewuste Nederlanders kopen graag biologische groenten en fruit; maar als die in een plastic verpakking zitten, gaat dat ten koste van de milieuwinst. Dat moet anders kunnen, dacht een bedrijf uit Waddinxveen. De biologische groothandel Eosta gebruikt ‘natural branding’, het merken van groente en fruit met een laser, als alternatief voor plastic folie.
De laser kan in de schil van groenten of vruchten een tekst of merk aanbrengen zonder dat dit de smaak van de gewassen beïnvloedt. De laser verwijdert het pigment in de buitenste laag van de schil en ‘tekent’ zo een...

Deel dit artikel

Het laatste nieuws voor tijdens de koffie

Altijd op de hoogte blijven van nieuws met betrekking tot fruit , kopen , groenten , groente , folie en Gewassen ? De Nieuwsgrazer nieuwsbrief wordt dagelijks verstuurd om 10:00. Meld je ook aan!

REACTIES
0
DEELNEMERS
0
WEERGAVES
0