Foto van een Doosan DX140W (kraan)Ik vind zelf dat de kraan nog erg fel reageert, lastig met afwerken. Meer mensen hier ervaring mee?

Doosan DX140W (kraan)

brauheist
Foto van een Doosan DX140W (kraan)
Ik vind zelf dat de kraan nog erg fel reageert, lastig met afwerken. Meer mensen hier ervaring mee?

Reacties

brauheist
Ik heb het idee dat met het dks de functie voor het heffen meer olie moet krijgen, of eerder reageren. Nu hoor je dat de kraan iets wil doen maar er gebeurt nog niks, gevolg dat ik met aanzetten iedere keer hap tijdens vlakmaken
+1
schluterman
@brauheist daar hebben ze bij mijn werkgever ook last van met twee dx225lc-5 maar dan gewoon met een vaste bak eraan. Bij eentje hebben ze de complete servo bediening vervangen en toen is het iets beter geworden. De andere staat op een steenfabriek klei te laden en die maakt het niets uit. Het was wel een dure grap van die servo. En STAAD die weet het verder niet meer
brauheist
@schluterman deze is ook al afgesteld en ze hebben iets in de pomp gezet, is die wel rustiger van geworden maar afwerken zit ik niet rustig in de machine. Gister had ik ze laten komen op locatie maar de monteur zei dat die niks kon doen
arnold-arentze
@brauheist Of de lepelsteel knijpen door toevoer van de olie of juist de retour..Is lastig verhaal weet niet wat de mogelijkheden zijn bij Doosan? Afwerken met een machine, en zeker een mobiele is zeer machinist afhankelijk wat de ene prettig vind zal de andere vervloeken. Persoonlijk kan ik met een Doosan het gevoel nooit krijgen, maar ik hoor ook regelmatig positieve verhalen. Dus zeg het maar🤷‍♂️. Afstellen van een machine valt of staat met dat de machinist aan kan geven wat hij wil. De monteur kan begrijpen wat de machinist wil en dat het systeem van de fabrikant de mogelijkheden kan bieden
+2
brauheist
@arnold-arentze volgens de monteur waren de mogelijkheden eindeloos maar dan moesten ze er wel een goede halve dag bij komen staan, voor het vergelijken zat ik even op een Liebherr maar dat is wel een wereld van verschil
+2
lukasbelarus
@brauheist verkeerde kraan gekocht dan
+1
brauheist
@lukasbelarus zo kun je het ook zien, mijn fout was een demo zonder dks
arnold-arentze
@brauheist Ja ik weet het. Vindt zelf het gevoel bij Hitachi Volvo Liebherr Cat vele malen beter als van Doosan Ben zelf al ruim 20 jaar Kobelco man. Al zijn er van elk merk mindere series. Weet van Liebherr dat de elektrische bediening minder is dan de servobediening. Ken Volvo’s met problemen en heb zelf wel eens een Hitachi gehad die mij niet lag. Je moet er geluk mee hebben ook.
+1
brauheist
@arnold-arentze dat is zeker waar, de Doosan is zeer snel en sterk en dat trok mij. Vond het ook wel belangrijk dat de dealer er snel kon zijn als er iets is, dus volvo en hitachi vielen al af. De Atlas had een vervelende verkoper en de Liebherr heeft problemen met de giek
+1
wim-same
@arnold-arentze Nou, ik ben het niet helemaal met jou eens hoor. Een kraan hoort gewoon bij iedere machinist rustig aan te grijpen, en niet onverwachts een schok te geven waardoor je niet kunt lakken. De oude Atlas kranen waren ook van die rampen dingen om te vlakken, en al stapte je dan op een Hitachi, ging er een nieuwe wereld open hoe een kraan ook kan draaien.
+1
schluterman
@wim-same dat klopt inderdaad ik heb ook op een Volvo en liebherr gezeten en dat is wereld van verschil vergeleken met een doosan
dennisbouter
@schluterman was de volvo ook niet trager als de doosan, trager wordt automatisch rustiger lijkt mij
+1
schluterman
@dennisbouter ik heb Volvo kranen gezien een ew150 binnendraaier die was vlug sterk en aanpakken met afwerken super en ook grote zoals een Volvo ec480 precies hetzelfde
+1
mklok
@schluterman wat is beter volgens jouw? Heb ook met beide gedraaid maar geef mij de Doosan maar.
+1
schluterman
@mklok ik vind liebherr een hele mooie kraan maar doosan draait verder ook wel goed. Maar het gaat er meestal over hoe wordt het opgelost. En dat is bij STAAD nogal eens een keer iets nee nee jullie zijn de eerste die dit hebben. Ik zit zelf op een shovel Volvo l70h en als daar iets mee is dan hoef ik maar te bellen en het wordt op een of andere manier opgelost en ik kan meestal gewoon door draaien tot s'avonds en dat vind ik een goede zaak.
+4
draaipiet
Quote Reactie van @wim-same:
De oude Atlas kranen waren ook van die rampen dingen om te vlakken

Daarom hadden we een atlas met veel speling op alle pennen, dan kan je dat mooi opvangen
arnold-arentze
@wim-same Ben ik ook wel met je eens, maar elke machinist heeft een andere manier van oppakken en afregelen van de vlakkende beweging. Zeker met een dks word dit effect versterkt. Een goede monteur zal de “draaistijl” kunnen herkennen en de machine in de basis de goede richting op kunnen zetten.
+1
brauheist
@arnold-arentze over het algemeen bestaan slechte kranen niet meer, maar het is vooral hoe die in de hand ligt bij de machinist
+3
arnold-arentze
@wim-same Atlas staat bij mij nog steeds onderaan mijn lijstje. Stapte pas nog een keer op een Atlas overslagkraan voor mijn gevoel kwam ik ergens in 1980 terecht kwa beleving🙈🙈🙈🙈
+1
wim-same
@arnold-arentze Het ia ook niet zo gek dat je bijna geen Atlas meer ziet.
deutzisthebest
@wim-same

Al moet ik zeggen dat ze prima draaien! Alleen het interieur is niet zoveel veranderd door de jaren heen. Ze schijnen sinds een half jaar eindelijk de console veranderd te hebben met een scherm en computer nu.
deutzieee

(klik om te vergroten)

wim-same
@deutzisthebest Ik heb het nog over Atlassen die nog geen computer hadden. 512, AB 1202, AB 1702 LC, 1303 E, 1304, 1404.
mklok
@wim-same Op pernis staan er nog zat.
dennisbouter
@wim-same worden er zat verkocht alleen ome Hugo verkoopt liever Hitachi daarom zie je er zo weinig
+1
wim-same
@dennisbouter Nou ik denk dat ome Hugo nog liever op een dieplader zit, dan kranen verkoopt.
+1
dennisbouter
@wim-same dat zou ook kunnen, maar als je daar naar toe gaat voor een atlas kom je met een hitachi thuis
wim-same
@dennisbouter Maar ik heb vroeger altijd atlassen gehad, maar als ik nu nog een mobiele of rups kraan zou kopen, werd het toch geen Atlas meer. Hitachi maakt dan wel een grote kans..
wim-same
@dennisbouter Maar ik heb vroeger altijd atlassen gehad, maar als ik nu nog een mobiele of rups kraan zou kopen, werd het toch geen Atlas meer. Hitachi maakt dan wel een grote kans..
+1
mklok
@dennisbouter verdient hij meer aan denk ik. Meer marge.
+1
dennisbouter
@brauheist heb je een afneembaar dks? Zo ja hoe draaid hij dan zonder? Bij een mini/midigraver geven we de schuld altijd aan de slangbreuk als hij niet lekker vlakt, daar zou het ook in kunnen zitten
brauheist
@dennisbouter nee een vaste, ik heb een demo gehad zonder dks en dat ging super. Voor ooit een volgende machine een demo met dks..
dennisbouter
@brauheist en draaid hij zonder bak lekkerder? Ik weet niet wat de dks weegt, maar je giek wordt langer en er hangt meer gewicht aan! Je zou eigenlijk een gelijke kraan van iemand anders moeten proberen of die hetzelfde draaid
wim-same
@dennisbouter Met DKS word de slag van de bak ook groter.
dennisbouter
@wim-same maar gebruik je die slag met vlakken? Of trek je alleen de lepelsteel naar je toe?
+1
wim-same
@dennisbouter Ja, die gebruik je terdege wel met vlakken. Als je de bak naar je toe haalt ga je de bak op het laatst toch verder open zetten, en als je te veel materiaal heb op het laatste moment de bak dicht om op te scheppen.
wim-same
@dennisbouter Ja, die gebruik je terdege wel met vlakken. Als je de bak naar je toe haalt ga je de bak op het laatst toch verder open zetten, en als je te veel materiaal heb op het laatste moment de bak dicht om op te scheppen.
dennisbouter
@wim-same maar dat is niet met aanzetten waar nu het grote probleem ontstaat
+2
wim-same
@dennisbouter Nee, het aanzetten moet gewoon feilloos kunnen. maar sommige kranen geven ook halverwege soms een rukje. en anderen ook aan het einde. Een kraan moet gewoon net als een hondje, Luisteren naar het baasje, ha ha
schluterman
@wim-same en dat is nou het punt het is elke keer op een ander punt dat hij dat rukje geeft soms in het begin dan halfweg
wim-same
@schluterman Oh, dat is helemaal lastig, als je niet weet waar en wanneer.
+1
brauheist
@dennisbouter vandaag een liebherr met dks, was een stuk rustiger. Ik heb een overmaat dks weegt iets meer als 600 kg
+1
deufi
Als ik de foto zo zie, lijkt het net een miniatuur kraantje 😀
+2
brauheist
@deufi onderin zo gracht wel ja😂
Fast Eddy
@brauheist

Kortere halen maken met afvlakken. En draai je altijd op de power stand?
+1
schluterman
@Fast Eddy die standen scheelt ook heel erg
brauheist
@Fast Eddy ja dat doe ik nu ook, de kraan moet op power staan anders doet het dks het niet
Fast Eddy
@brauheist

Ik vlak meestal af op de eco stand of 3/4 gas. Bij Takeuchi lukt het mij ook niet om op de power stand af te vlakken.
+1
brauheist
@Fast Eddy ik vind zelf dat het toerental wisselen bij deze machine weinig uitmaakt, doe nu soms met de onderkant van de bak vlakken om er iets moois van te maken😂
Fast Eddy
@brauheist

Kan je niet beter zorgen dat je DKS het ook goed doet in een andere modus? Dat scheelt aardig brandstof en ergernis. Bij de Hitachi 6,5 tonner vlak ik ook met de onderkant af. Hopelijk gaat hij weg deze winter.
+1
brauheist
@Fast Eddy de kraan staat in sloop/sorteer functie ivm dks. Als ik een andere stand aan wil zetten moet die van die sloop stand af en kan ik niet meer kantelen
Fast Eddy
@brauheist

Bel eens met Snippe in Erica misschien kan die wat afstel tips geven. Die heeft heel wat Doosans verkocht met DKS.
+1
brauheist
@Fast Eddy Staad ook en die weten het ook niet, terwijl ik toch van veel andere doosan machinisten herkenbare verhalen hoor
Lars Bekhuis
@brauheist mischien Nijland uit Bentelo doen ook veel met doosan ?
mklok
@brauheist Staad heeft minder ervaring als snippe. Heb zelf hele goede ervaringen bij snippe.
dennisbouter
@brauheist is deze kraan af fabriek voorbereid op die dks?
brauheist
+2
lukasbelarus
@Fast Eddy ik doe bij mijn kubota 3,5 tonner ook atijd 3/4 gas met vlakken, wereld van verschil
Fast Eddy
@lukasbelarus

Ik draai bijna nooit vol gas. Alleen met machines die veel olie vragen draai ik vol gas? Caterpillar was ook al heel gevoelig als je vol gas draaide.
+1
mdoornekamp
@brauheist
Quote:
de kraan moet op power staan ander doet de DKS het niet

Dat heb ik nog nooit eerder gehoord. Collega van mij heeft ook 2 dosans 140. Zitten altijd in de wegenbouw te pielen. Lijkt me sterk dat die de hele dag op power draaien. Beide 140,s zit DKS op.

Mijn Kubota is ook lastiger met afwerken bij volgas.
+2
wim-same
@mdoornekamp Kubota's zij ook verschillend hoor. Die ik nu heb is ook iets moeilijker dan mijn vorige. Nieuw type wil nog niet zeggen "beter".
mdoornekamp
@wim-same mijn kx 57-4 is ook even wennen met afwerken. Takeuchi tb 250 was makkelijker met afwerken. Maar die is ook veel minder snel.
wim-same
@mdoornekamp Snelheid en kracht is wel de grote + van Kubota denk ik. Rijden van mijn KX 027 is ook nog net zo abrupt als de vorige typen. Vlakken met de vorige KX 61 ging ook iets makkelijker.
mdoornekamp
@wim-same
Quote:
snelheid en krachte is de grote + van kubota

Ja daarom heb ik die ook.
+1
brauheist
@mdoornekamp zodra ik de kraan op eco zet kan ik niet meer kantelen
schluterman
@mdoornekamp bij ons de DX 190w-3 DX 160w ook anders kun je niet kantelen
mdoornekamp
@schluterman @brauheist ik zal m'n collega nog eens navragen. Maar vind nog steeds bijzonder. Mijn kubota doet de externe functie het gewoon stationair.
+1
brauheist
@mdoornekamp ik kan wel het gas regelen maar niet tussen de standen wisselen
mdoornekamp
@brauheist ok. ik heb geen standen op de midi. Maar een liebherr 900 b moet je ook niet op de power zetten met afwerken.
brauheist
@mdoornekamp ik heb wel is geswitcht tussen de standen, maar als het dks iets uit het lood staat kun je eerst weer terug naar power om het dks recht te zetten
dennisbouter
@brauheist 600 kg is wel wicht met gestrekte giek, een liebherr met een doosan vergelijken 🤷‍♂️ misschien draaid de liebherr zonder de dks wel niet.
brauheist
@dennisbouter daarom strek ik de giek ook niet tot het eind, waarmee zal ik de Doosan dan moeten vergelijken? Toevallig staat er nu op hetzelfde werk ook een Liebherr
wim-same
@brauheist Ja, vergelijk maar eens met een Liebherr. Verschil leren kennen kan nooit geen kwaad. maar vergelijk ook maar met andere merken. Jij moet er ten slotte mee werken.
+1
brauheist
@wim-same liebherr zijn geen verkeerde kranen, dat wist ik al voor ik de doosan kocht. De nieuwe modellen hebben/hadden problemen met de giek dat hier vrij snel speling op komt. Dat was voor mij een reden niet aan liebherr te beginnen. Als mijn kraan stil staat is er geen vervanger
wim-same
@brauheist Maar er zijn nog meer merken.
+1
brauheist
@wim-same dat klopt, maar ik wil ook graag dat er snel een monteur op locatie kan zijn als er iets is
wim-same
@brauheist Ook een kraan die zelden problemen heeft is een must. Ik heb mijn Kubota ook van ver weg. zelden problemen.
brauheist
@wim-same blijft toch lastig, wanneer doe je het goed. De kraan is verder helemaal oke, alleen met afwerken laat die het afweten
wim-same
@brauheist toch eerst proef draaien kan geen kwaad. Jij moet er 10.000 uur mee draaien.
Welgerap52
@wim-same bij jouw om de hoek verkopen ze sany ,is ook mooi spul.
wim-same
@Welgerap52 Chinese troep ?
Welgerap52
@wim-same ik denk dat je er een x 1 op demo moet
wim-same
@Welgerap52 Ha ha, Diederik zou wel graag willen denk ik.
+1
deutzieee
@wim-same Ja hij is fel zat hoor🤣
wim-same
@Welgerap52 Ik ga misschien wel naar de show.
+1
Welgerap52
@wim-same over 2 weken open dagen ,kan je effe proefdraaien en hijdrolische delen en motor van goede merken.
wim-same
@Welgerap52 We zullen zien. ????
dennisbouter
@brauheist gewoon met een zelfde doosan waar een machinist zeer tevreden over is, draait die het zelfde dan ligt het aan de machinist draait die goed, dan zeg je tegen de dealer zo moet hij draaien
brauheist
@dennisbouter dat klopt moet ik er een vinden😜
dennisbouter
@brauheist dat kan de dealer wel vertellen zeker? Heeft de doosan ook een afwerk modus en hoe draait hij dan?
brauheist
@dennisbouter in de eco stand knapt die wel op, alleen dan kan ik niet meer kantelen
+1
dennisbouter
@brauheist maar dat kan bij een af fabriek opgebouwde misschien wel? Is dat dan niet te wijzigen? Dat die functie wel gewoon werkt in de eco stand?
+1
brauheist
@dennisbouter dat zou in de software zitten, geen idee of Staad dat zou kunnen aanpassen
wim-same
@brauheist Staad is wel een gerenommeerd Dosan dealer.
dennisbouter
@brauheist dat zou ik eerst eens gaan navragen, die eco modus is toch voor vlakken
oanejorrit12
@brauheist @GROENEDEERE draait ook met Doosan mobiel, geen idee of ie verder t zelfde is🤣
+1
brauheist
@oanejorrit12 dat is een model ouder
GROENEDEERE
@brauheist
Dat klopt ik draai op een ouder serie maar heb wel ervaring met de serie hier op de foto.
Doosan staat er om bekend om hun agressieve reageren op de functies.
Echt iets waar je aan moet wennen.
Maar ik denk dat jou probleem het meest voorkomt wanneer je tijdens het draaien je dks gaat gebruiken.
Klopt dat?
GROENEDEERE
En je moet in de eco stand ook gewoon je dks kunnen bedienen dat ik ook gewoon in te stellen in het menu.
Mn collega's draaien ook gewoon op eco.
Heeft jou kraan een extra hydro pomp voor de dks voor het roteren?
brauheist
@GROENEDEERE het is vooral de aanzet wanneer ik na me toe wil trekken, ik heb idd een extra pomp voor het roteren
+1
deutzisthebest
@brauheist

Ik had bij een Cat314f ook veel last van bij het aanzetten dat een hapje nam. Ook dealer erbij laten komen opnieuw afgesteld maar nog niet naar mijn zin. Kwam er later achter dat ik in de computer de agressiviteit van het aangrijpmoment op de joysticks kon aanpassen. Die een eind omlaag gezet en nu draait die aardig.
Hoorde later dat ik niet de enigste was op een 314f die er last van had.

Bij atlas kan je dat ook instellen in de computer, daar noemen ze het delta-p. Misschien kan zoiets ook bij doosan?
+4
brauheist
Even een update, Staad heeft vorige week andere smoringen in de pomp gezet. Kan nu vlakken zonder te happen.
Het zal wel nooit 100% perfect worden maar het lukt me nu in ieder geval om het bij te corrigeren.
Springen tijdens het vlakken is een stuk minder.
Draait nu een stuk beter en zit nu ook wat rustiger in de kraan als we iets op hoogte maken
+1
schluterman
@brauheist fijn om te horen dat het beter wordt kunnen ze bij ons ook komen kijken van de week heeft mijn werkgever weer een dx225lc-5 bij gekocht precies hetzelfde als de andere twee kwa springen en kwa afwerken .👍
brauheist
@schluterman er zijn 3 maten pomp smoringen, ik heb de kleinste er nu in zitten en iets gedraaid aan de pomp
mdoornekamp
@brauheist mooi dat het nu beter gaat met afwerken. Niks vervelender dan een bokkende kraan. Kun je nu ook op eco werken en tevens DKS bedienen
brauheist
@mdoornekamp nee ik kan daar tussen niet switchen zonder dat het kantelen weg valt. Misschien dat jouw kennis een dks heeft met 2 slangen systeem? Dan kun je dacht ik wel switchen van modus.
Ik kan nu op de power stand afwerken
Fast Eddy
@brauheist

Powerstand en volgas?
brauheist
@Fast Eddy ja vol gas
Fast Eddy
@brauheist

Kost dat niet enorm veel brandstof per dag? Of is volgas 1400 tpm?
schluterman
@Fast Eddy 1700 of 1800 toeren volgens mij. Maar bij ons draaien ze met alles volgas. Want ga ij funderingen slopen met 1400 toeren of een trein vrachtwagens laden. Alleen een beetje poets werk gebeurt dat wel eens maar dat is maar zelde
Fast Eddy
@schluterman

Andere merken kranen hebben loadsensing pompen waardoor ze met 1400 of 1600 hetzelfde doen als een ander merk met 1900. Ik snap ook wel als je in het zware werk zit je niet kan besparen op diesel.
schluterman
@Fast Eddy bij onze rupskranen kun je de werkmodus instellen net wat je aan het doen bent en dan regeld hij toerental
Fast Eddy
@schluterman

Bij ons ook.
brauheist
@Fast Eddy 1600 toeren afhankelijk van wat ik doe tussen de 6.5 liter en 9 de uur
Fast Eddy
@brauheist

Het verbruik valt mij dan nog reuze mee.
brauheist
@Fast Eddy met wagens laden en scheppen schiet die zo naar 9 liter, gemiddeld dagje dat je lekker bezig bent ongeveer 7 liter
Fast Eddy
@brauheist

De Hitachi 180 doet gemiddeld 12 liter per uur (volgens de computer).
brauheist
@Fast Eddy met dks?
Fast Eddy
@brauheist

Nee alleen kantelstuk. Als je hem plaagt heeft hij uitschieters naar 20 liter per uur.
+1
mdoornekamp
@Fast Eddy
Quote:
20 liter per uur

Kun je het verbruik ook zien op de monitor? Bij vollast gaat dat er makkelijk door denk ik. Maar je draait natuurlijk nooit de hele dag continu. En met zwenken en dalen hoeft de motor er ook niet zo hard aan te trekken.

Mijn Kubota 5 tonner verbruikt ook wel 40 a 50 liter per dag als ie vol aan de bak moet.
Fast Eddy
@mdoornekamp

Ja dat komt in het scherm te staan. Als je de bak vol trekt komt de piek in het scherm te staan. Met een volle bak zwenken kost ook energie. Je kan bij zwaar werk net geen 2 dagen draaien op een tank van 250 L.
Daarmee is de Isuzu 4-cilinder niet echt een zuinige motor.
brauheist
@Fast Eddy 20 is wel fors
Fast Eddy
@brauheist

Dat zijn de pieken.
dennisbouter
@Fast Eddy maar dat is een 180 in vergelijking met een 140. En ik heb ooit in "etec kringen" gehoord dat een hitachi ook nog een langere giek heeft ipv een doosan
brauheist
@dennisbouter ik vind dat de doosan al een flinke giek heeft
stannetje96
@brauheist is de kraan nu tijdens het gewone draaien ook iets trager door die smoring ?
brauheist
@stannetje96 nee nog steeds even snel en vlug, grijpt rustiger aan
brauheist
@stannetje96 ik had ook gezegd dat ik de smoring niet wou als de kraan slomer zou worden
mdoornekamp
@brauheist
Quote:
dks met 2 slangen systeem

Nee gewoon links en recht een functie op het schuifje op de joystick
brauheist
@mdoornekamp ja dat is met 2 slangen systeem ook maar dan krijgt die continu druk dacht ik
baggerfarher
@brauheist dat hoeft niet. Op mijn oude 140c volvo had ik 2 proposionele schuifjes voor het draaien en kantelen via ee functvan de kraan
Nu op de 170e steelwrist die wordt door de kraan gevoed met 1 functie en dan op het dks verdeeld.
+1
brauheist
@baggerfarher ja die systemen zijn allemaal verschillend en alle sorten en maten, als ik een 2 slangen systeem had kan ik wel wisselen van modus in de kraan, nu staat de kraan eigenlijk op sloop sorteer en dan wilt die op power draaien omdat die 4 slangen druk moet kunnen geven
+1
brauheist
Naar weer even gedraaid te hebben toch tot de conclusie gekomen dat het nog niet vanzelf gaat. Als ik wil vlaktrekken en ik trek de rechtste stick naar achter is het of happen of springen er lijkt geen tussenweg te zijn. Als ik de bak verder naar mij toe haal en ik kom op het punt dat ik de rechtse stick van achter naar voor moet doen is het ook altijd schokkerik. Staad denkt dat het in de potten zit
Fast Eddy
@brauheist

Kleine troost. Elk merk heeft wel eens problemen met de hydraulische componenten.
+1
brauheist
@Fast Eddy klopt, maar ik zet mn eigen er wel mee voor lul zo
Fast Eddy
@brauheist

Er is vast een oplossing. Als de dealer maar welwillend is kan er een boel. En anders het probleem voorleggen aan de importeur.
+1
mklok
@brauheist zou er eerst weleens mee willen draaien. Zo achter een scherm is het moeilijk om er iets van te zeggen. Ik denk dat het aan de slangbreuk ventielen ligt. Nu zeg je dat de kraan op de sloop stand staat , dat is al best agressief.
+1
brauheist
@mklok klopt maar als ik toerental omlaag doe blijft het, Staad zei dat het niet in de slangbreuk kan zitten.
Ze willen me wel helpen en heb er tot nu toe nog niks van in rekening gekregen.
Ik ken niemand met een andere dx 140 anders had ik die van iemand anders willen proberen
dennisbouter
@brauheist heeft staad dat alleen gezegd of hebben ze het ook gecontroleerd? Ik zeg of slangbreuk of stuurventiel
brauheist
@dennisbouter hebben ze gezegd. Zou heel graag zelf dingen willen proberen om bijvoorbeeld de slangbreuk uit te sluiten maar geen idee wat ik zou kunnen doen
mklok
@brauheist Heeft daar volgens mij niks met toerental te maken. De slangbreuk ventiel moet de druk vrij geven en dat gebeurt waarschijnlijk niet helemaal.
+1
dennisbouter
@mklok indirect wel, als hij met minder toeren wel goed vlakt zou het niet in de slangbreuk zitten lijkt mij, @brauheist drukken meten zou je misschien kunnen doen, maar dan moet je ook weten welke drukken hij moet geven! Mooiste zou zijn de slangbreukklep omwisselen met een klep van een andere machine dan weet je wat!
mklok
@dennisbouter kan ook ergens van de servo naar het ventielenblok. Moet ergens een klep of schuif zitten die niet mee wil werken. @brauheist is er verschil met koude olie en warme olie of maakt het niet uit.
brauheist
@mklok ja heb soms wel het idee dat het eerste uur beroerder is
brauheist
@dennisbouter zal ik het niet kunnen omzeilen?
dennisbouter
@brauheist de slangbreuk? De klep er tussen uit en de slang rechtstreeks op de cilinder maar dat moet dan maar net passen
brauheist
@dennisbouter ja weet zo even niet hoe het zit, kan ook een keer kijken wat het is en even iets laten persen
dennisbouter
@brauheist ik vermoed dat de slangbreukklep op de cilinder zit gebouwd met 4 bouten dat is vaak bij grote kranen, maar dan haal je hem er niet makkelijk tussen uit.
dennisbouter
@brauheist hoe vlakt hij trouwens als je je giek strekt ipv naar je toe haalt gaat dat wel vloeiend?
brauheist
@dennisbouter dat gaat wel beter

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Doosan DX140W (kraan) ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!