Promotie

Promotie nieuws volg je het best via Nieuwsgrazer. Bekijk hier al het Promotie nieuws of word lid van de nieuwsbrief.

Promotie nieuws

COV zet vraagtekens bij Nationale Week Zonder Vlees

12-03-2019 - 0 reacties De Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) geeft te kennen dat zij in de Nationale Week Zonder Vlees vooral een marketingactie zien. Vooral plantaardige producten hebben veel profijt van de promotie gedurende deze week. Initiatiefnemer Isabel Boerdam reageert dat ze Nederland niet vraagt om nooit meer vlees te eten. "Wij stimuleren alleen een gezondere vleesbalans. De gemiddelde Nederlander eet te veel vlees."


OZ Export officieel partner grote gerbera campagne

01-03-2019 - 0 reacties Afgelopen week werd de samenwerking tussen bloemenexporteur OZ Export en collectieve gerbera promotie Coloured by Gerbera officieel ondertekend. In de maand april zal de exporteur de gerbera groots in de spotlight zetten bij hun aangesloten groothandels in Duitsland.


Marges in rundvleesketen zijn flinterdun of onbestaand

22-02-2019 - 0 reacties Vanuit het Ketenoverleg werd in 2016 de vraag aan de FOD Economie gericht om het toenemend verschil te verklaren tussen de winkelprijs van een kilo rundvlees en de producentenprijs van een runderkarkas. De nieuwe studie is een herhaling van een oefening die in 2008 al een keer gebeurde, en wijst uit dat de marges in de rundvleesketen flinterdun zijn. Als enige schakel in de keten werken de rundveehouders met negatieve marges. “Een pasklare oplossing is er niet”, schrijft Boerenbondadviseur Roel Vaes in ledenblad Boer&Tuinder. “Het aanbod daalt momenteel. Samen met een diversificatie in de productie en extra inspanningen op vlak van export en promotie, moet dat leiden tot een kentering, maar dat vraagt tijd.”


Marges in rundvleesketen zijn flinterdun of onbestaand

22-02-2019 - 0 reacties Vanuit het Ketenoverleg werd in 2016 de vraag aan de FOD Economie gericht om het toenemend verschil te verklaren tussen de winkelprijs van een kilo rundvlees en de producentenprijs van een runderkarkas. De nieuwe studie is een herhaling van een oefening die in 2008 al een keer gebeurde, en wijst uit dat de marges in de rundvleesketen flinterdun zijn. Als enige schakel in de keten werken de rundveehouders met negatieve marges. “Een pasklare oplossing is er niet”, schrijft Boerenbondadviseur Roel Vaes in ledenblad Boer&Tuinder. “Het aanbod daalt momenteel. Samen met een diversificatie in de productie en extra inspanningen op vlak van export en promotie, moet dat leiden tot een kentering, maar dat vraagt tijd.”


FoodHolland Nieuws: Stichting Agri Facts ageert tegen promotie vleesvervangers Jumbo Supermarkten

19-02-2019 - 0 reacties De stichting Agri Facts (STAF) ageert tegen een de promotie van vleesvervangers door Jumbo Supermarkten. Volgens Jumbo zou één dag geen vlees eten hetzelfde effect hebben als 1.250 kilometer minder auto rijden. En één dag geen rundvlees eten zou evenveel water besparen als een maand lang niet douchen. Twee vergelijkingen die volgens STAF niet kloppen.


Jaarlijks circa 500.000 euro vanuit Europese Unie beschikbaar voor promotie dierlijke producten

30-01-2019 - 0 reacties Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) heeft zelf geen regelingen ter promotie van dierlijke producten. Vanuit het budget van de Europese Unie is de afgelopen jaren jaarlijks gemiddeld 500.000 euro uitgekeerd voor promotie van dierlijke producten zoals varkensvlees, kalfsvlees, zuivelproducten en eieren. Minister Schouten van LNV schrijft dat in een brief aan de Tweede Kamer.


Promotie Carmen Aalbers: beheer en transitie van groen in stedelijk gebied

24-01-2019 - 0 reacties Groene ruimtes zijn belangrijk voor de kwaliteit van leven en duurzaamheid in stedelijke gebieden. Maar de stad ontwikkelt zich sneller dan het groen, waardoor er in veel steden een gebrek ontstaat aan groene ruimtes. In haar promotieonderzoek aan de Universiteit van Kopenhagen heeft Carmen Aalbers (senior onderzoeker bij Wageningen Environmental Research) gekeken naar het regionale en lokale beheer van groen in stedelijke gebieden. Haar onderzoek laat zien welke beleidsbenadering ervoor kan zorgen dat groen geïntegreerd wordt in stedelijke ontwikkeling. Dit gaat beleidsmakers helpen bij het beheer en behoud van groen in functionele stedelijke gebieden.


Europese subsidie voor nieuwe campagne Bionext

16-01-2019 - 0 reacties



Op 1 februari 2019 start Bionext het 3-jarig promotieprogramma Bio lekker voor je, voor de promotie van biologische producten in Nederland.


Promotie eieren werkt

15-01-2019 - 0 reacties Wisseling bestuur Blij met een Ei


Onderzoek over de belangenorganisaties

14-01-2019 - 0 reacties Wat verwachten boeren en tuinders van een belangenorganisatie voor de land- en tuinbouw? Is dat alleen belangenbehartiging of ook promotie van de sector en het bieden van inkoop- of ledenvoordelen?


Onderzoek over de belangenorganisaties

14-01-2019 - 0 reacties Wat verwachten boeren en tuinders van een belangenorganisatie voor de land- en tuinbouw? Is dat alleen belangenbehartiging of ook promotie van de sector en het bieden van inkoop- of ledenvoordelen?


Onderzoek over de belangenorganisaties

14-01-2019 - 0 reacties Wat verwachten boeren en tuinders van een belangenorganisatie voor de land- en tuinbouw? Is dat alleen belangenbehartiging of ook promotie van de sector en het bieden van inkoop- of ledenvoordelen?


Dit is de nieuwe Tulpenprinses van 2019

14-01-2019 - 0 reacties Flora Munster uit het Noord-Hollandse Wieringerwerf is door Tulpen Promotie Nederland (TPN) gekozen tot Tulpenprinses 2019. Toepasselijker kan de voornaam van de nieuwe tulpenprinses bijna niet zijn.


De toekomst van het Nederlandse boerenbedrijf ligt in de jaren vijftig

14-12-2018 - 0 reacties Nederlandse boeren kunnen minder broeikasgas uitstoten als ze meer met de hand werken, berekent Reino Smit in zijn promotie. En hij geeft nog zeven suggesties voor een duurzame landbouwtoekomst.


Tulpenprinses 2019 gezocht.

28-11-2018 - 0 reacties Tulpen Promotie Nederland is op zoek naar de Tulpenprinses voor 2019. Wie wordt het gezicht van de Tulpen promotie? Vrouwen van 18 jaar en ouder, die dol zijn op tulpen kunnen zich vanaf vandaag aanmelden als Tulpenprinses 2019 en zo hét visitekaartje worden van Tulpen Promotie Nederland.


Wakker Dier heeft nieuwe aanbieding voor Jumbo

22-11-2018 - 0 reacties Wakker Dier is vanaf vandaag op de radio te horen met een speciale aanbieding voor supermarktketen Jumbo: als Jumbo stopt met kiloknallen, dan komt Wakker Dier een avondje kassa draaien. De stichting wil dat Jumbo stopt met de promotie van vlees zonder dierenwelzijnskeurmerk. “Supermarkten die blijven kiloknallen, drijven bewust de verkoop van het meest dieronvriendelijke … Lees meer


Bloemist ontmoet exotische bloemenkwekers tijdens meet en greet GTC

20-11-2018 - 0 reacties Op woensdag 28 november wordt de allereerste meet en greet voor kopers in het vernieuwde Waterdrinker Green Trade Center georganiseerd in samenwerking met Royal FloraHolland, Stichting Promotie Anthurium en Dobbe Flowers. De meet en greet is bedoeld om ketenpartners met elkaar in contact te brengen voor kennismaking en kennisoverdracht.


Movico verwerft belang in Racetrailer.com

08-11-2018 - 0 reacties

Originele beschrijving

Movico Group, een grote internationale speler op het gebied van mobiele eventmarketing, gevestigd in het Brabantse Deurne, heeft een meerderheidsbelang verworven in Racetrailer.com, de toonaangevende leverancier van transportoplossingen voor auto- en motorsportteams in Europa en daarbuiten. Voor beide ondernemingen is dit een logische stap, omdat de activiteiten uitstekend op elkaar aansluiten. Movico is een internationaal opererende specialist op het gebied van mobiele eventmarketing. Met een uitgebreide vloot van unieke promotievoertuigen zorgt Movico voor de promotie van bedrijven op internationale sportevenementen, roadshows en beurzen. Voor global brands als o.a. Samsung, SAP, Nissan, Huawei, Dimension Data en Ziggo (Liberty Global) worden tailor


Promotiecommissie Lisianthus krijgt 100 procent vertrouwen kwekers voor promotie 2019-2021

23-10-2018 - 0 reacties Tijdens de landelijke FPC-productbijeenkomst Lisianthus bij Van Egmond Lisianthus in Rijnsburg was sprake van grote eensgezindheid over het promotieplan voor 2019-2021. Dit werd helemaal duidelijk zichtbaar toen 100% van de aanwezige kwekers voor het promotieplan stemden.


€172 miljoen voor promotie van agrovoedingsmiddelen in en buiten de EU

16-10-2018 - 0 reacties De Europese Commissie maakt 172,5 miljoen uit de EU-landbouwbegroting beschikbaar voor de promotie van EU-agrovoedingsmiddelen in Europa en de hele wereld. In de komende drie jaar worden 79 campagnes op touw gezet voor een breed scala aan producten, zoals zuivelproducten, olijven en olijfolie, en groenten en fruit.