Promotie

Volg al het nieuws over Promotie, een van de 16513 onderwerpen op Nieuwsgrazer. Word ook lid van de dagelijkse Promotie nieuwsbrief.

Promotie nieuws

TPN organiseert alternatieve Tulpendag 2021

10-09-2020 - 0 reacties De tiende Nationale Tulpendag vindt zaterdag 16 januari 2021 niet plaats op de Dam in Amsterdam. Tulpen Promotie Nederland (TPN) organiseert een bijzonder alternatief om de 10e start van het tulpenseizoen onder de aandacht te brengen. Door de stringente Corona-voorwaarden voor het organiseren van grote events vormt een pluktuin op de Dam een te groot risico. TPN zal binnenkort meer duidelijkheid geven over de alternatieve invulling.


“Door de coronacrisis zien steeds meer mensen de waarde van groenten en fruit”

10-08-2020 - 0 reacties Tholen – Bijna niemand had verwacht dat de coronacrisis de wereld zo op zijn kop zou zetten. Ook bij VLAM hoopten ze dat de situatie snel weer zou normaliseren. “Maar dat viel flink tegen”, vertelde Leen Guffens, directeur promotie van VLAM eind juli.


LTO Noord, LLTB en ZLTO starten campagne KoopOnzeOogst

27-03-2020 - 0 reacties De coronamaatregelen leiden tot acute verstoring van de productie, handel en verkoop
van verse voedselproducten. Met de campagne KoopOnzeOogst wordt telers hulp geboden bij de promotie en afzet van hun verse voorraad. Via de Facebookpagina KoopOnzeOogst brengen de regionale verenigingen van boeren en tuinders LTO Noord, LLTB en ZLTO vraag en aanbod samen en promoten lokale initiatieven, zoals Support Your Locals, EtenOver, Boerschappen, De Streekboer, Rechtstreex en Korte Keten Coalitie.


Wat als een elektrische auto al na 5 jaar onder de youngtimer-regeling zou vallen? Column door Robin Lammers

23-03-2020 - 0 reacties In Nederland kennen wij de zogenaamde youngtimer-regeling. Als een auto van minimaal 15 jaar op naam van een onderneming wordt aangeschaft wordt en er ook privé kilometers mee worden gemaakt, dient 35% van de dagwaarde van de auto te worden bijgeteld. Maar is deze regeling in een aangepaste vorm ook interessant voor een elektrische auto?
Wetsvoorstel
Begin 2019 kwam mevrouw Floriske van Leeuwen, namens de Partij voor de Dieren, met een wetsvoorstel. Zij woont namelijk in de buurt van de grens tussen Nederland en Duitsland en zij constateerde een probleem. Volgens haar werden elektrische auto’s na 5 jaar massaal geëxporteerd nadat de leasecontracten zouden zijn afgelopen, dan wel als de periode van de lagere bijtelling voorbij was. Volgens haar was de oplossing voor dit “probleem” om de youngtimer-regeling aan te passen voor elektrische auto’s. Haar voorstel was om deze regeling al te laten gelden voor elektrische auto’s die 5 jaar oud zijn en niet pas te laten gelden voor elektrische auto’s die 15 jaar oud zijn. Hiermee zou het probleem van de massale export van elektrische auto’s verholpen zijn, omdat het fiscaal gezien interessant blijft om een elektrische auto te blijven rijden. Daarnaast draagt dit bij aan de verduurzaming van het Nederlandse wagenpark en dus een beter milieu.
Stel je voor…
Het wetsvoorstel van mevrouw Van Leeuwen heeft het niet gehaald, maar wat als het voorstel wel doorgang had gevonden? Had dit dan bijgedragen aan minder export van de elektrische auto en dus een verduurzaming van het Nederlandse wagenpark?
Een voorbeeld
Laten we als voorbeeld een zakelijke rijder nemen, genaamd Henk. Henk heeft vijf jaar geleden een Tesla Model S aangeschaft op naam van de onderneming en telt deze auto bij voor privé gebruik. Henk is zich aan het oriënteren voor een nieuwe leaseauto. Henk kan verschillende redenen hebben om opzoek te gaan naar een nieuwe auto. Allereerst loopt zijn leasecontract bijna af. De Tesla is inmiddels al vijf jaar oud en na 150.000 kilometer te hebben gereden is het moois er volgens Henk wel van af. Daarnaast zijn er nog legio redenen te bedenken waarom iemand een nieuwe leaseauto gaat uitzoeken. Dit staat nog los van het feit of het gaat om een elektrische auto of een auto met een verbrandingsmotor. Daarom denk ik dat niet enkel de verhoging van het bijtellingstarief na vijf jaar zorgt voor export van een elektrische auto.
Tal van redenen
Ander punt is de vraag wat wordt er terug gekocht? Als we kijken naar onze zakelijke rijder Henk, dan is het goed mogelijk dat Henk weer een Tesla neemt. Wellicht heeft Henk promotie gemaakt en past een Porsche Taycan Turbo S wel binnen het leasebudget. Daarnaast kan het ook zijn dat Henk een caravan heeft gekocht, dus toch gedwongen is een auto te kopen met een verbrandingsmotor die geschikter is voor het trekken van een caravan. Er zijn dus ook hier weer legio redenen te bedenken waarom voor een bepaalde auto gekozen wordt, los van het bijtellingstarief.
Te kort door de bocht
Zelf ben ik van mening dat het wetsvoorstel van mevrouw Van Leeuwen iets te kort door de bocht is. Natuurlijk dragen elektrische auto’s bij aan een beter milieu en fiscale simuleringsmaatregelen dragen bij aan de aanschaf van dit soort auto’s. Echter, de youngtimer-regeling van toepassing laten zijn op elektrische auto’s van vijf jaar of ouder staat haaks op het beleid van de huidige regering. Deze heeft namelijk besloten dat de bijtelling voor nieuwe emissievrije auto’s de komende jaren juist omhoog gaat. De bijtelling moet uiteindelijk gelijk worden getrokken met die van auto’s met een verbrandingsmotor. Door de youngtimer-regeling aan te passen wordt de aanschaf van nieuwe emissievrije auto’s dus afgeremd. In plaats daarvan krijgen we een stimulering van oudere emissievrije auto’s. Een aanpassing van de youngtimer-regeling kan de export dus doen afnemen, maar daarmee is naar mijn mening het “probleem” van mevrouw Van Leeuwen nog niet opgelost. Het zou beter zijn om álle emissievrije auto’s fiscaal te stimuleren, ongeacht de leeftijd.


Formule 1 op bezoek in Westlandse schuren en kassen

27-01-2020 - 0 reacties Fans van de Formule 1 waren afgelopen weekend in rep en roer in het Westland, want de snelle bolides van Red Bull Racing, het team van coureur Max Verstappen, kwamen langs. Ter promotie van de Grand Prix van Zandvoort in mei dit jaar werden er promotiebeelden geschoten en dat ging gepaard met piepende…


Tulpenvlag siert komend tulpenseizoen

05-12-2019 - 0 reacties Komend tulpenseizoen wordt de tulpentijd extra onder de aandacht gebracht door Tulpen Promotie Nederland (TPN) met een speciale tulpenvlag. Tulpen Promotie Nederland hoopt dat alle straten en winkels met deze vlag in het tulpenseizoen oranje kleuren. Oranje, als trots symbool van de tulp en Nederland.…


50e deelnemer Perennial Power

09-10-2019 - 0 reacties Het aantal deelnemers aan het promotie initiatief Perrennial Power groeit gestaag door. Het in 2014 opgerichte initiatief ter promotie van vaste planten viert dit jaar haar vijfde verjaardag en is sinds de oprichting ruim verdubbeld in aantal deelnemers. Met de aanmelding van vaste plantenkwekerij ‘Het Eyssel’ uit het Belgische Meerle staat de teller op 50!


TPN zorgt voor A World of Colours tijdens Nationale Tulpendag 2020

03-10-2019 - 0 reacties Tulpen Promotie Nederland (TPN) organiseert op 18 januari 2020 de 9e editie van Nationale Tulpendag, de officiële opening van het nieuwe snijtulpenseizoen. Nationale Tulpendag is een initiatief van zo’n 500 Nederlandse tulpenbroeiers en wordt sinds 2012 georganiseerd op de derde zaterdag van januari.


Opnieuw Europese subsidie voor promotie Conference-peren in Duitsland en Oostenrijk

25-09-2019 - 0 reacties De Nederlandse Fruittelersorganisatie NFO en het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserij Marketing VLAM hebben ruim 1,3 miljoen euro aan subsidie toegekend gekregen van de Europese Commissie voor de promotie van de Conference-peer in Duitsland en Oostenrijk. Met deze subsidie wordt een vervolg mogelijk op de lopende Conference-campagne 'Die leckere Birne aus Europa – Immer eine gute Idee'. De nieuwe campagne heeft een loopt van 2020 tot en met 2022 en sluit aan op de huidige campagne. Vanaf 2020 zal de Conference-promotie zich niet alleen richten op de Duitse markt, maar voor het eerst ook op Oostenrijk.


POV maakt speerpunt van promotie sector

25-09-2019 - 0 reacties In een tijd waarin het harder nodig is dan ooit, krijgt pr bij de Producenten Organisatie Varkenshouderij (POV) weer vorm. Afgelopen voorjaar zaten alle betrokkenen met elkaar om tafel. De eerste initiatieven komen goed van de grond.


Buitenplanten van Stichting Promotie Outdoor voor Leukste juf van Nederland

09-09-2019 - 0 reacties Op vrijdag 6 september zorgde Stichting Promotie Outdoor opnieuw voor een feestje op het schoolplein van OBS De Kyckert in Wateringen. Juf Sandra Helleman, die op 5 oktober 2018 de titel ‘leukste juf van Nederland’ kreeg, verzilverde haar ontvangen cheque van de buitenplantenkwekers. Kinderen van groep 8 plantten samen met de juf de laatste planten bij de entree van de school.


​Ruim drieduizend fietsers kijken bij de boer

19-08-2019 - 0 reacties Van 31 juli tot en met 10 augustus genoten ruim drieduizend fietsers van een bezoek aan meerdere boerenbedrijven tijdens vier fietstochten in de Gelderse Vallei. Dit gebeurde ook dit jaar weer op initiatief van LTO Gelderse Vallei en Promotie Veehoud


Plantarium en GROEN-Direkt gaan in 2020 voor één gezamenlijke aanpak

01-08-2019 - 0 reacties Vorig jaar kozen Plantarium en GROEN-Direkt voor het organsieren van de twee beurzen onder één dak. Voor de aankomende editie is een vervolgstap gezet door het Product Promotie Plein van GROEN-Direkt te laten aansluiten aan Plantarium. Voor volgend jaar is nu de intentie uitgesproken er één kwekersplein van te maken.


Showtuin Dummen Orange in de Kwakel officeel geopend

01-07-2019 - 0 reacties Tijdens de FlowerTrials vierde Dümmen Orange de officiële opening van haar nieuwe showtuin aan de Hoofdweg 119 in De Kwakel. De opening werd verricht door Biense Visser en Robin Reurings in aanwezigheid van collega’s, FlowerTrials bezoekers en leden van Perennial Power, een stichting voor de promotie van vaste planten.


MmmEggies viert jubileum met promofilm

28-05-2019 - 0 reacties Eierpromotieinitiatief mmmEggies bestaat vijf jaar. Het initiatief, dat inmiddels bestaat uit 25 dames (de mmmEggies) die de promotie verzorgen, viert dat met een promotiefilm.


Doek nog niet definitief gevallen voor promotie seizoensbloemen

27-05-2019 - 0 reacties Volgens Gerard Gerdien van Royal FloraHolland is het niet ondenkbaar dat het promotieplan ‘365 dagen bloemen’ nog een keer ter stemming wordt ingebracht. Dit laat hij weten in een interview met Vakblad voor de Bloemisterij. De FPC neemt hier 6 juni aanstaande een besluit over.


MmmEggies viert jubileum met promofilm

24-05-2019 - 0 reacties Eierpromotieinitiatief mmmEggies bestaat vijf jaar. Het initiatief, dat inmiddels bestaat uit 25 dames (de mmmEggies) die de promotie verzorgen, viert dat met een promotiefilm.


Hortensiacampagne Bloeiend de zomer in

22-05-2019 - 0 reacties Van 27 mei tot en met 2 juni vindt voor het vierde jaar op rij de Hortensiaweek plaats. Het kwekerscollectief Hydrangeaworld voert rond deze week, samen met initiatiefnemers Forever & Ever en Magical hortensia’s, extra promotie.


Gezamelijke promotie seizoensbloemen stopt

17-05-2019 - 0 reacties Tijdens de stemronde voor de nieuwe promotiecampagne ‘365 dagen bloemen’ op woensdag 15 mei is het benodigde percentage voorstemmers van 66,6 procent niet behaald. Afgelopen woensdag werd op Keukenhof het promotieplan voor de periode 2020-2022 gepresenteerd.


COV zet vraagtekens bij Nationale Week Zonder Vlees

12-03-2019 - 0 reacties De Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) geeft te kennen dat zij in de Nationale Week Zonder Vlees vooral een marketingactie zien. Vooral plantaardige producten hebben veel profijt van de promotie gedurende deze week. Initiatiefnemer Isabel Boerdam reageert dat ze Nederland niet vraagt om nooit meer vlees te eten. "Wij stimuleren alleen een gezondere vleesbalans. De gemiddelde Nederlander eet te veel vlees."