Problemen

Al het Problemen nieuws volg je het best via Nieuwsgrazer. Klik voor een volledig overzicht met Problemen nieuws of word lid van de dagelijkse nieuwsbrief.

Problemen nieuws

Problemen met douaneformaliteiten Groot-Brittanni nemen toe

14-01-2021 - 0 reacties DEN HAAG - De problemen door ingewikkelde grensformaliteiten tussen het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie door de brexit nemen de laatste tijd toe. Transport & Logistiek Nederland (TLN) zegt daarom dat het belang...Lees meer


"Egypte kan probleem van het tekort aan Spaanse groenten niet oplossen"

14-01-2021 - 0 reacties Het tekort aan Spaanse groenten heeft geleid tot een sterke stijging van de prijzen van onder andere komkommers, bloemkolen en courgettes. Als we kijken naar alternatieve leveranciers om dit gat te dichten, zal Egypte niet de oplossing zijn voor de problemen.
Volgens Hans Korsten, directeur van Partner…


Man die dreigde met hooivork is al langer in beeld bij gemeente Westerkwartier

11-01-2021 - 0 reacties De man uit Eibersburen bij Lutjegast, die zondag een fietser en agenten bedreigde met een hooivork, zorgt al langer voor problemen. Dat zegt een buurtgenoot, die anoniem wil blijven.


Fiat SL55B loopt langzaam vooruit

07-01-2021 - 1 reacties Hoi,

Mijn Fiat SL55B schranklader blijft langzaam vooruit lopen als ik de poken loslaat. Volgens mij zit het hem in de rechter hendel. Als ik deze kort en snel naar achter trek blijft hij soms wel staan als ik alles los heb.
Het is nogal vervelend als je er even uit moet en hij begint te lopen, haha

Weet iemand van jullie wat dit zou kunnen zijn?


Nieuwkoopse boeren verkopen stikstofruimte aan Rotterdamse haven

06-01-2021 - 34 reacties Hoe pak je de stikstofproblemen aan op een betaalbare manier? Een groep melkveehouders in het Groene Hart wil de uitstoot verlagen door de stallen te moderniseren en verkoopt de vrijgekomen stikstofruimte om dat te kunnen betalen. Zo worden sectoren geholpen die nu niet kunnen uitbreiden en kunnen boeren innoveren met hun bedrijf.

Met de pilot willen de boeren een alternatief bieden voor de opkoopregelingen van de overheid, waarbij boeren voor honderden miljoenen worden uitgekocht. Veel boeren zijn tegen de opkoopregeling, omdat die hun voortbestaan en groei zou beperken.

"Ook door innovatie kunnen we de stikstofuitstoot van de landbouw beperken en die ruimte gebruiken voor woning- en wegenbouw of voor het bedrijfsleven", zegt Arie Verhorst van het Stikstofcollectief Zuid-Holland, waarin alle boeren uit de regio samenwerken. Volgens onderzoekers kan door innovatie tot wel 70 procent van de huidige uitstoot worden bespaard.
De boeren in Nieuwkoop willen niet alle vrijgekomen stikstofruimte verkopen, maar ook 'teruggeven' aan de natuur. In de pilot wordt 44 procent daarvoor ingezet.

Natte en vaste mest scheiden
Lennart Streng is een van de deelnemende boeren. Het gezamenlijk opslaan van poep en urine veroorzaakt een chemisch proces waarbij veel ammoniak vrijkomt, maar bij de boer uit Bodegraven loopt de urine van koeien naar een kelder onder de stal en wordt de poep met een schuif verzameld. Buiten wordt de mest afgesloten opgeslagen, zodat de ammoniak niet in de buitenlucht verdwijnt.

Streng had het liefst de 'natte' en 'vaste' mestvorm ook gescheiden afgevoerd, zodat er nog minder ammoniak vrijkomt. Maar voor die innovatie heeft hij geen geld. Als de stikstofpilot een succes wordt, hoopt hij de opbrengst van zijn stikstofruimte te kunnen gebruiken voor die investering.
Een van de kopers van de stikstofruimte is de Rotterdamse Haven, waar nieuwe investeringen al anderhalf jaar stilliggen omdat er geen stikstofruimte is. "De industrie heeft al een paar slagen gemaakt, dus daar is besparing veel moeilijker te realiseren", zegt Eric van der Stans, directeur Milieu van het Havenbedrijf.

Volgens hem heeft de agrarische sector de sleutel in handen: "Maar dat ging tot nu toe moeizaam. De landbouw heeft veel innovatie beloofd, maar maakte dat vaak niet waar. Met deze pilot lijkt er nu wel een stap te worden gezet." Het zal de haven niet uit de problemen brengen, dus hij hoopt dat zulke initiatieven op meer plaatsen volgen.

Hobbels
Ook stikstofdeskundige Gerard Migchels van de Wageningen Universiteit ziet de voordelen van de pilot. "Innovatie is veel duurzamer dan uitkoop." Hij spreekt over vijf tot tien keer meer milieuwinst dankzij de nieuwe mestsystemen.

Hoewel het initiatief het ei van Columbus lijkt, zijn er nog veel hobbels te nemen. Zo houdt minister Schouten van Landbouw vooralsnog vast aan de opkoop- en stimuleringsregelingen uit de nieuwe stikstof. Migchels begrijpt dat: de overheid heeft namelijk snel stikstofruimte nodig om de woningnood aan te pakken. "Maar de kosten van innovatie liggen lager dan bij uitkoop."
Over twee weken bezoekt minister Schouten de regio. Dan hopen de initiatiefnemers dat de laatste struikelblokken uit de weg worden geruimd.


Een Poolse supermarkt in het dorp, moet je daar blij mee zijn?

05-01-2021 - 0 reacties In een paar weken tijd vonden er explosies plaats bij vijf Poolse supermarkten in Nederland. Zondagnacht was het raak bij Warszawa XL in Tilburg. Eerder werden al aanslagen gepleegd op twee winkels van dezelfde eigenaar in Aalsmeer en Beverwijk. Over een week zou hij een nieuw filiaal openen in Schijndel. Het dorp maakt zich zorgen.
Die plannen zijn in het dorp al lang bekend. Het pand midden in het centrum van Schijndel heeft nog niets weg van een supermarkt. Op de gevel staan nog de naam van de speelgoedwinkel die er eerder zat en binnen is het vrijwel leeg. Alleen ingepakte koelingen verraden dat de winkel binnenkort een supermarkt wordt.
Zo'n Poolse supermarkt, dat zien de meeste mensen best wel zitten. "Er zijn veel Polen in Schijndel en de regio dus het is goed als zo'n zaak er komt. Omwonenden maken zich vooral zorgen over de recente aanslagen bij winkels van de keten. "Het is wel jammer als zoiets gebeurt", legt een dorpsbewoner uit. "Als je de schade ziet in Tilburg en hier wonen veel mensen in de buurt."
"We hadden het er net over samen", zeggen twee wandelende vrouwen. "Dat is best eng hoor als je erboven woont."
Citymanager Harrie van Herpen laat weten dat ondernemers uit de omgeving geen problemen verwachten en zich geen zorgen maken over de veiligheid. "Ik heb er uit de omgeving nog niets over gehoord."


Afsluiten brug in oude N18 treft boeren: ‘Hoe moet ik nog bij mijn land komen?’

23-12-2020 - 0 reacties EIBERGEN - Het afsluiten van de Vloedstegenbrug in de oude N18 voor zwaar verkeer brengt niet alleen de transportsector in de problemen. Ook loonwerkers en landbouwers zitten met de handen in het haar. „Dit is te gek om los te lopen.”


Nieuwe aanpak lost stikstofproblemen niet op voor Brabant

16-12-2020 - 1 reacties DEN BOSCH - Brabant maakt zich geen illusies: de problemen met stikstof zijn te complex voor een panklare oplossing. De nieuwe aanpak die de provincie vandaag presenteert is slechts het begin van een antwoord op de crisis die economische en maatschappelijke ontwikkelingen in Brabant afremt.


Oxfam: afname CO2-uitstoot komt door armere Europeanen, rijksten verbruiken juist meer

08-12-2020 - 0 reacties De afname van de CO2-uitstoot in de Europese Unie is sinds 1990 te danken geweest aan het zuiniger leven van Europeanen met een lager of middeninkomen, meldt Oxfam Novib in een nieuw rapport. De rijkste tien procent van de inwoners is in dezelfde periode juist meer CO2 gaan uitstoten.
Oxfam waarschuwt dat die rijkste groep EU-burgers in 2030 hun verbruik met 90 procent moet hebben teruggebracht om de opwarming van de aarde beperkt te houden tot anderhalve graad. Dat wordt in het algemeen aangehouden als een nog houdbare stijging van de temperatuur op aarde.
Huis verwarmen tegenover auto- en vliegreizen
Oxfam komt tot de conclusies door te kijken naar openbare data over CO2-uitstoot in de EU-landen tussen 1990 en 2015 en de inkomensverdeling in die landen. In die periode daalde de CO2-uitstoot in de EU met 12 procent, maar dat blijkt vooral te danken aan de armste helft van de EU-burgers, met een jaarinkomen tot 20.000 euro. Zij verminderden hun uitstoot aan CO2 met 24 procent.
De Europeanen met een inkomen tot 41.000 euro per jaar veroorzaakten in dezelfde periode 13 procent minder uitstoot. Europeanen met een jaarinkomen van meer dan 41.000 euro (pakweg tien procent van de bevolking) gingen drie procent meer CO2 uitstoten, vooral door toegenomen lucht- en wegverkeer, zo meldt de non-gouvernementele organisatie die strijdt tegen armoede en ongelijkheid.
'Eerlijke verdeling van de lasten'
De rijkste tien procent van de EU-burgers stoot nu evenveel CO2 uit als de armste helft, zo blijkt uit het rapport. Er is ook een groot verschil tussen EU-landen onderling, zegt Oxfam. De rijkste tien procent van de Spanjaarden, Duitsers, Italianen en Fransen, samen zo'n 26 miljoen mensen, stoten evenveel CO2 uit als de totale bevolking van 16 andere EU-lidstaten, samen zo'n 85 miljoen mensen.
"De vermindering van CO2-uitstoot is tot nu toe opgebracht door armere Europeanen", zegt Oxfam-onderzoeker Tim Gore, "terwijl de rijkeren niet hun bijdrage leverden. Nu moet iedereen gaan bijdragen aan een sterkere vermindering in de komende jaren. De protesten van de Gele Hesjes in Frankrijk laten zien hoe snel klimaatmaatregelen tot problemen kunnen leiden, als ze niet gebaseerd zijn op een eerlijke verdeling van de lasten."


Geiten zijn big business, maar zorgen ook voor problemen

20-11-2020 - 3 reacties Geitenkaas, geitenyoghurt en geitenmelk zijn big business. Het aantal melkgeiten groeide dit jaar naar ruim 476.000, wat volgens het CBS 4 procent meer is dan vorig jaar. Terwijl het aantal runderen, kippen en varkens in Nederland nauwelijks meer groeit.
Net als in de melkveesector neemt de schaalvergroting ook bij geitenhouders toe. Twintig jaar geleden had een boer nog gemiddeld 117 geiten, nu zijn dat er 837. Ook is het aantal grote bedrijven met 500 geiten of meer sterk gegroeid.
Het aantal biologische melkgeitenbedrijven nam wel af. Op dit moment is 8,7 procent van de gehele melkgeitenstapel biologisch. Dat is nog altijd een stuk meer dan bij het melkvee, daar gaat het om 2,5 procent.
'Klein bedrijf enorm kwetsbaar'
Ook geitenhouder Jeannette van de Ven uit het Brabantse Oirschot heeft sinds 1995 haar geitenstal flink uitgebreid. "Ik weet nog dat ik in die tijd een onderzoeksrapport in de la had liggen met teksten als: met 350 geiten bent u klaar voor de toekomst", zegt ze. "Ja, tijden veranderen." Op dit moment heeft ze 1700 geiten.
"Het is voor ons een bewuste keuze geweest om door te groeien", zegt ze in het NOS Radio 1 Journaal. "We waren als kleiner bedrijf enorm kwetsbaar. We werkten samen fulltime op het bedrijf, maar als een van ons ziek zou worden, hadden we geen vervanging. En dat met een gezin met vier kinderen. Nu zijn we doorgegroeid en hebben we ook vier personeelsleden in dienst. Dat is beter."
Toch levert het groeiende aantal geitenbedrijven ook problemen op. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat mensen die tot op twee kilometer afstand van een geitenboerderij wonen, vaker een longontsteking krijgen. Hoe dat precies komt, wordt nog onderzocht.
"We weten vrij zeker dat het geen Q-koorts is", zegt hoogleraar Diergeneeskunde Dick Heederik van de Universiteit Utrecht. "Een mogelijke oorzaak is dat er door nieuwe regels afgedekt stro wordt opgeslagen. Dat gaat composteren en dan komen er schimmels in, die misschien schadelijk zijn." Daarnaast kan het volgens de hoogleraar ook een dier-gerelateerde oorzaak hebben.
Verschillende provincies hebben afgelopen jaren een stop op nieuwe geitenbedrijven of uitbreidingen gezet. Mogelijk zijn de effecten daarvan pas later te zien, doordat veel bedrijven hun vergunning al op zak hadden toen deze regels werden ingesteld.
Probleem met bokjes
Een ander probleem van de groeiende geitensector is het overschot aan bokjes, oftewel: mannelijke geiten. Doordat het vlees niet echt veel gegeten wordt in Nederland, kost het geitenhouders geld om ze te hebben en leven de dieren soms in slechte omstandigheden.
"Bokken geven geen melk, hè", zegt Jeannette van de Ven. "Dezelfde discussies zie je bij de legkippen over de haantjes, en in de melkveehouderij over de stiertjes. Ik vind dat je als boer verantwoordelijk bent voor je dieren, of het nou om mannetjes of vrouwtjes gaat. Als ze op jouw bedrijf zijn, moet je er gewoon goed voor zorgen."
De oplossing voor het bokjesprobleem is volgens haar simpel: "Eigenlijk zouden we meer geitenvlees moeten gaan eten. Kan ook prima. Het is een uitstekende combinatie: geitenkaas met geitenvlees."


Kippenslachterij uit Nunspeet failliet, 300 werknemers op straat

19-11-2020 - 0 reacties Pluimveebedrijf GPS in Nunspeet heeft faillissement aangevraagd. Bij het bedrijf werken zo'n 300 mensen. Het is een van de grootste partijen in de sector.
De slachterij vroeg eind oktober al uitstel van betaling aan. Het bedrijf heeft naar eigen zeggen zwaar te lijden onder de gevolgen van het coronavirus omdat het met name levert aan horecagelegenheden in binnen- en buitenland.
"We konden niet meer langer wachten met het faillissement aanvragen", zegt bewindvoerder Frans van Oss tegen Omroep Gelderland. "Maar we zijn nog steeds in gesprek met een kandidaat voor een mogelijke doorstart. Ik verwacht daar volgende week meer duidelijkheid over te hebben." Een doorstart is echter geen garantie dat de huidige werknemers ook weer worden aangenomen.
150 uitzendkrachten
Het bedrijf bestaat ruim veertig jaar. De problemen bij de slachterij kwamen in oktober aan het licht toen 150 uitzendkrachten werden ontslagen.
Burgemeester Breunis van de Weerd van Nunspeet leeft mee met de werknemers die op straat zijn komen te staan. "Bijzonder ingrijpend voor de mensen die het betreft. De GPS is vanouds een begrip in Nunspeet. Grote aantallen jongeren hebben hun eerste vakantiecentjes verdiend bij deze kippenslachterij."


Verzekeren zonnepanelen moet makkelijker worden

18-11-2020 - 6 reacties Er wordt door alle betrokken partijen hard gewerkt om de problemen met betrekking tot verzekeren van zonnepanelen aan te pakken. Dat zegt minister Eric Wiebes van Economische Zaken en Klimaat.


Boeren verzamelen in Den Haag, trekkers proberen politieblokkade te omzeilen

17-11-2020 - 0 reacties In Den Haag zijn dinsdagmorgen tientallen boeren met trekkers aangekomen om te demonstreren tegen het stikstofbeleid en de Omgevingswet. Op de wegen zijn geen grote problemen ontstaan, wel hebben tientallen boeren geprobeerd langs een politieblokkade te rijden.


LTO-voorman Sjaak van der Tak: 'Ik hou van kritiek, maar we moeten elkaar niet afmaken'

12-11-2020 - 2 reacties Sjaak van der Tak lost graag problemen op. Als nieuwe voorzitter van Land- en Tuinbouworganisatie LTO Nederland kan de doorgewinterde bestuurder aan de bak met de stikstofcrisis en de polarisatie.


Dierentuinen twee weken op slot, de apen eten er geen paprika minder om

04-11-2020 - 0 reacties De dierentuinen in Nederland moeten in ieder geval twee weken gesloten blijven, maar aangezien het nu geen hoogseizoen is, levert dat vooralsnog geen grote extra problemen op. Het wordt een ander verhaal als ze rond Kerst ook niet open kunnen, zegt directeur Erik Zevenbergen van de Nederlandse Vereniging van Dierentuinen (NVD) woensdag tegen NU.nl.


Ford gaat batterijpakket Kuga PHEV vervangen

30-10-2020 - 0 reacties Ford heeft een oplossing gevonden voor de problemen met de Kuga PHEV: het merk gaat het complete batterijpakket van getroffen auto's vervangen. In december verwacht Ford Europa met de terugroepactie te kunnen beginnen.


Boer David is weer thuis, niet tussen de varkens maar tussen de aardappelen

12-10-2020 - 0 reacties Hij praat inmiddels met evenveel passie over de aardappel als jaren geleden over het varken. Boer David uit Dinteloord heeft zijn bakens verzet en het hoofdstuk Roemenië afgesloten. De deelnemer aan Boer Zoekt Vrouw van 2017 is begonnen als akkerbouwer in zijn eigen Prinslandse Polder.

David was zondagavond een van de boeren die centraal stonden in een aflevering van Onze Boerderij bij KRONCRV, de nieuwe tv-serie van Yvon Jaspers. Jaren geleden vroeg menig kijker van zich af wat hem in godsnaam bezielde om in Roemenië een varkenshouderij te beginnen. De sceptici hebben gelijk gekregen: David heeft een punt gezet achter zijn pogingen om in Oost-Europa vaste voet aan de grond te krijgen als varkensboer.

Praktijk weerbarstigerVol goede moed wilde David zich op de ‘ruïne’ storten die het bedrijf in Roemenië was waar hij zijn zinnen op had gezet. Hij had precies voor ogen wat hij met de bouwval van plan was, waar de varkens zouden komen en waar het kantoor.
De praktijk bleek weerbarstiger, vertelt David in Onze Boerderij. “Het was een moeilijke en verwarrende periode voor me. Ik wilde echt iets op poten zetten, iets opbouwen, maar in Roemenië kostte het me zoveel tijd om een bedrijf te realiseren dat ik er geen boer kon zijn. Het is daar lang niet zo goed en zo gemakkelijk geregeld als in West-Europa om iets van de grond te krijgen. Dat heeft me aan het denken gezet. Ik liep daar tegen zoveel problemen aan dat ik niet gelukkig zou worden als ik er zou gaan wonen.”

'Lotje uit de loterij'David zit inmiddels wel weer goed in zijn vel. Hij is aan de slag gegaan op het akkerbouwbedrijf van zijn buren waar hij als kind als het ware opgroeide. Het is de bedoeling dat hij de komende twee jaar met de eigenaars Willeke en Kees mee gaat werken om uiteindelijk het bedrijf over te nemen.
“Ik vind het best een uitdaging. Ik heb er echt respect voor dat zij en hun kinderen mij deze kans hebben gegeven. Het is echt een grote verantwoordelijkheid om hun levenswerk en dat van hun voorvaderen over te nemen. Maar ik wil het wel goed doen, ook in de ogen van Kees. Die ziet alles, die heeft zoveel ervaring, daar maak ik graag gebruik van.” Willeke is er op haar beurt ook blij mee. “Een lotje uit de loterij.”

Neus op de feitenIn zijn nieuwe werkomgeving geen zeugen, beren of biggen, maar aardappelen, tarwe, sperziebonen, suikerbieten en uien. Die zijn veel meer dan al die krulstaarten gevoelig zijn voor de nukken van ons klimaat.
David werd direct met de neus op de feiten gedrukt. Een natte winter, een droog voorjaar, zo wisselvallig had Kees, zijn leermeester, het nooit eerder meegemaakt. Om toch voldoende aardappelen te kunnen oogsten, moest er flink beregend worden. “Ik heb liever vocht in het bed”, reageert David. Hij schaamt zich bijna voor zijn uitspraak, die echter ook alles zegt over het feit dat hij zich in zijn 'nieuwe' metier als een vis in het water voelt.
“Dit is mijn droom, ik ben weer thuis.” Met zijn Mara, met wie hij nog steeds samen is.
LEES OOK: Verliefde boer David doet alles om indruk te maken op zijn Mara, zelfs een wc-pottenrace


Koe belandt in de Maas bij Sint Agatha: 'Het dier was bekaf'

09-10-2020 - 0 reacties Een koe had een zware vrijdagochtend toen ze per ongeluk in de Maas bij Sint Agatha terecht kwam. Een schipper zag hoe de koe in de problemen zat en belde om hulp. Rijkswaterstaat en de brandweer werkten samen met wat omstanders om de koe uit het water te trekken.
De vader van een van de brandweermannen woonde in de buurt en schoot te hulp met zijn tractor. Ook een voorbijrennende jogger besloot te stoppen om te helpen.
UitgeputVolgens een omstander was de koe uitgeput en had het beest nauwelijks kracht om zijn eigen poten te verzetten. Na een poosje moesten de helpers de koe even op adem laten komen. "We moesten haar daarna een stukje verder trekken, waar de stap van het water naar het droge het allerkleinst was."
Uiteindelijk slaagde de troep erin om de koe veilig aan wal te krijgen. De baas van de koe was tot dan toe niet bereikbaar, maar kwam toen de koe uit het water was toch aan. Volgens een omstander duurde het nog wel even voor de koe weer overeind kwam. "Ze is een half uur blijven liggen. Een van de brandweermannen klopte haar nog even op de rug om haar wat aan te moedigen, maar dat hielp niet. Ze was bekaf."


Polestar 2 - Alle bekende problemen die vaker voorkomen

03-10-2020 - 3 reacties Een verzameling van vaker voorkomende issues met de Polestar 2. Mocht je zelf nog iets tegenkomen wat nog niet in deze lijst staat, reageer dan op dit topic en ik zorg dat deze lijst wordt bijgewerkt!

Bekende problemen:

  • Koplampen die omhoog wijzen (moeten nu worden gerepareerd voor de levering)
  • 12V-batterij die zonder waarschuwing leegloopt
  • Infotainmentsysteem dat gevoelig is voor onvoorspelbaar gedrag en dat opnieuw moet worden opgestart (houd de knop aan de onderkant 20 seconden ingedrukt)
  • Achteruitrijdcamera/360 camera werkt soms niet
  • Soms gaat het laden verder dan het ingestelde punt (bijv. 80%) tot 100% - inconsistent; lijkt meer te gebeuren als het laden wordt onderbroken en vervolgens wordt hervat.
  • Bij het aansluiten op een snellader met een zware kabel, de kabel vasthouden/ondersteunen terwijl de eerste aansluiting plaatsvindt om er zeker van te zijn dat het laden goed begint; het lijkt erop dat een mislukte "handshake" met de lader hier aan ligt
  • Over-The-Air updatefaciliteit nog niet beschikbaar - vereist herprogrammering van de dealer om deze later in het jaar toe te voegen.
  • Timed charging nog niet beschikbaar - dit komt pas medio-2021!
  • App nog niet beschikbaar - naar verwachting eind 2020
  • Klimaatvoorbereiding in de auto (automatische instelling van de binnentemperatuur van de auto of via een app) nog niet beschikbaar - naar verwachting eind 2020.
  • Mogelijkheid om een WiFi-hotspot in de auto op te zetten met behulp van een eigen SIM-kaart die nog niet beschikbaar is.
  • Verbinding met thuis-WiFi- of hotspot lijkt alleen te werken als het WiFi-netwerk strikt 2.4GHz, niet op gedeelde 2.4/5GHz of puur 5GHz is.
  • De auto staat niet toe dat ingevoerde bestemmingen worden opgeslagen.
  • Hoogspannings koelvloeistof verwarmingssensor is een bekend defect - auto weigert te rijden; onderwerp van een terugroepactie voor VIN's tot ongeveer 2200
  • Er is een defect in het ontwerp van de trekhaak: er ontbreekt een gat om toegang te krijgen tot de draadstang en dat verhindert dat de originele sleepring op de beoogde plaats wordt geschroefd.
  • Auto is bijna onmogelijk op te laden als de PIN-beveiliging op het infotainmentscherm van de auto is ingeschakeld.
  • Er is geen manier om de werkelijke bandenspanning weer te geven (geen probleem, alleen een functie die je wel zou verwachten).
  • Geen manier om het kW-laadvermogen te bekijken, alleen maar km/u wordt toegevoegd (geen probleem, alleen maar een functie die je niet zou verwachten te zien)
  • Ontwasemen/cabine opwarmen/koelen etc. stopt als u opstaat, bijvoorbeeld om naar buiten te gaan en de sneeuw van de auto te ruimen... niet een bug, maar vervelend! -> Kan mogelijk gemaakt worden door gebruik te maken van het tabblad Parkeren in het Klimaatmenu.
  • Er zit speling in de ramen achter. Ze zijn met vlakke hand heen en weer te schuiven en sluiten soms pas in tweede instantie.


Polestar 2 - Ik hoor vaker over problemen met de 12V accu, is hier iets tegen te doen?

03-10-2020 - 2 reacties De accu op 12 volt schijnt erg snel leeg te lopen. Ik was benieuwd of iemand een idee heeft of dit te verhelpen is of hoe ermee om te gaan?