Defect

Defect nieuws volg je het best via Nieuwsgrazer. Bekijk hier al het Defect nieuws of word lid van de nieuwsbrief.

Defect nieuws

Massey Ferguson 6613 - Airco probleem / defect

25-08-2021 - 1 reacties Beste gebruikers

wij hebben een Massey ferguson 6613

hiervan blijft de airco pomp continu draaien dus deze bevriest

wat hebben we al gedaan

systeem opnieuw leeg gehaald en gevuld

potmeter vervangen achter de draaiknop waarmee je kouder of warmer zet van de airco

relais+ voeler vervangen wat de tempratuur meet boven in het dak wat dus normaal regelt of de pomp aanspringt of niet

wat zou dit wel kunnen zijn ?


Fendt 311 - Elektrische hefinrichting negatief geschakeld

25-01-2021 - 7 reacties De elektrische hefinrichting van de 311 is er mee gestopt. Kan het systeem wel bedienen middels de hydrauliek hendel, dus het is een elektronisch probleem. De rode lamp op het bedieningspaneel brandt ook niet meer.
Nu heb ik met een multimeter de waardes nagemeten wanneer ik aan de hef/Daal knop draai, maar dan. Er anderen het aantal voltage niet (zit rond de 13,9V). Verder is de massa doorgeleid naar de hef/Daal schakelaar. Is dat correct? Ik zie nu dat de plus namelijk doorverbonden is middels een extra zekering. Ik zal een foto posten ter verduidelijking.

Mijn vragen: klopt het dat de massa op de schakelaars staan en heeft iemand de gouden tip wat ik nog zou kunnen proberen of uitzoeken waardoor de hef niet meer werkt?
Bedankt.


Gezocht: Gezocht fendt 300 serie 500/800 turboshift (met extreem defect geen probleem)

04-11-2020 - 0 reacties Hallo mijn laatste favorit verkocht, ik ben weer op zoek naar zo'n trekker, grote defecten geen probleem , 300 , 500 , 800 turboshift of oude 900 vario , wie ow wie heeft of weet wat staan?


International 844 S - Schiet uit lage gearing.

20-10-2020 - 8 reacties Hallo, ik heb een international 844s maar nu schiet deze uit de lage gearing het is er een met lijnbak, als je hem in een andere groep wilt schakelen geeft hij ook bijna geen weerstand, heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?


Valmet 505 - Defecte Aandrijfas tussen koppeling en Hi/Lo

20-09-2020 - 3 reacties De aandrijfas vanaf de koppeling draait en de Hi/Lo draait niet meer.
Er zit volgens de tekening een los ring in de aandrijfas die de Hi/lo as moet meenemen en dus vervangen moet worden.
Moet de tractor in tweeen of kan het ook op een andere manier want er loopt ook de as van Hydraulisch pomp en aftakas door heen.


Ford 8630 - Gezocht defect digidash super Q cab

18-08-2020 - 7 reacties Wie heeft er nog een digitaal dashboard
Voor een Ford met super Q cab.
Mag defect zijn mits display maar goed is.


Massey Ferguson 7624 - Climate control blaast niet

03-08-2020 - 33 reacties De automatische climate control van onze Massey ferguson 7624 blaast geen koude lucht, het motortje draait vol gas maar er komt amper koude lucht uit de gaten. De lucht die eruit komt heeft wel de goede temperatuur alleen er komt dus amper iets uit en dus blijft het gloeiend heet in de cabine. Hoe kan dit? De lmb heeft er al naar gekeken en die zei dat er geen probleem mee was.... heeft alleen het filter in de cabine vervangen.... Volgensmij hoort het gewoon net zo te zijn als bij de shovel dat er veel koude lucht uit komt en het motortje mooi stil is zodat je nog wat van de radio kan horen 😂


International 856 XL - Brandstofmeter werkt niet

30-04-2020 - 17 reacties Mijn brandstofmeter geeft niet aan hoe het met de tankinhoud is gesteld. Bij het inschakelen van het contact schiet hij 3 mm omhoog en blijft daar, echter is de tank vol. Ik dacht dat het aan de zender in de tank lag en heb deze vervangen voor een nieuwe zonder resultaat. Als ik de bekabeling losgekoppeld meet bij de zender, geeft ie een mooi voltage aan, sluit ik de draden dan weer aan op de zender, geeft ie maximaal 2.90 volt aan. Waar moet ik deze storing zoeken?


Seko Voermengwagen - Lager vervangen van de vijzel

13-02-2020 - 2 reacties Onze Seko samurai 5 500-150 heeft dit weekend wat nieuwe messen gekregen. Met de nieuwe messen geeft de mengwagen bij inschakelen van een volle wagen veel herrie, een van de nieuwe messen komt tegen de bodem aan. Nu verdenken we dat er wat ruimte op het lager van de vijzel zit.

Meestal lukt het ons om lagers zelf te vervangen, vind het inmiddels zelfs wel leuk werk, maar waar begin je bij zo'n mengwagen, van de meeste machines heb ik schema's hoe alles in elkaar zit maar van de mengwagen alleen gebruikershandleidingen te vinden. Heeft iemand ervaring met het vervangen van de lagers en is het zelf te doen?


Ford 4610 - Hoe tankvlotter brandstofmeter vervangen

20-10-2019 - 3 reacties Waarschijnlijk moet het hele dashboard en stuur eraf.of is er een andere manier om dit te kunnen vervangen?


Varkenshouder treft geen blaam voor gestikte varkens

11-10-2019 - 0 reacties De 1200 varkens die in juli 2018 omkwamen op het varkensbedrijf van Jeroen en Joan van Sleuwen in Haaren, zijn gestikt door het uitvallen van de ventilatie nadat een zekering defect was geraakt.


Ammoniak NH3 uitstoot wegverkeer hoger dan gedacht

04-10-2019 - 17 reacties Ammoniak uitstoot wegverkeer hoger dan gedacht

Ook deze NH3 werd eerst bij landbouw in de schoenen geschoven. Wordt hier nu ook voor gecorriggerd op de totale NH3 uitstoot in Nederland? We weten immers hoeveel vrachtwagens en diesels er rijden en hoeveel kilometer ze afleggen.

Adblue blijkt toch niet zo goed te werken!

Quote:
Uit nieuwe metingen is namelijk gebleken dat de NOx-emissie van moderne vrachtauto’s, die voldoen aan de Euro-VI emissienorm, in de stad hoger liggen dan uit eerdere metingen bleek. Deze vrachtauto’s zijn voorzien van een SCR-katalysator om de uitstoot van NOx terug te dringen. Deze katalysator werkt niet goed bij lage uitlaatgastemperaturen. Door de lage motorbelasting in de stad is het uitlaatgas niet altijd warm genoeg om de katalysator goed te laten functioneren. Dit resulteert in een hogere uitstoot van NOx per voertuigkilometer.

Daarnaast zijn afgelopen jaar voor het eerst emissiemetingen gedaan van ammoniak uit vrachtauto’s. Hieruit blijkt dat de NH3-emissie van moderne vrachtauto’s, die zijn uitgerust met een SCR-katalysator, aanzienlijk hoger liggen dan voorheen werd verondersteld. Deze nieuwe inzichten zijn verwerkt in de emissiefactoren van 2019.

Uit eerdere discussie (via PM)
werking toevoeging adblue in SCR katalysator
Adblue leunt op chemie. Moderne diesels verbranden de diesel met een overmaat aan lucht om zoveel mogelijk stoffen (de diesel zelf) te verwijderen en lucht in het systeem te houden, richting uitlaat. Bij de verbranding komt ook altijd NOx vrij. AdBlue word toegevoegd om de NO & NOx chemisch weg te vangen.AdBlue is niets anders dan ureum met zeer zuiver water. Wat hierbij belangrijk is in de reactie is de temperatuur. Om de omzetting en het process goed en volledig te laten functioneren is een hoge temperatuur nodig.

Door de temperatuur valt het ureum eerst uiteen in de basiscomponenten ammoniak (NH3) en Isocyanic zuur (HNCO) + het zuivere water blijft aanwezig. Alle stoffen zijn nodig in de reactie, wat het ook zo'n slimme oplossing maakt. Ook de mengverhouding ureum en water is heel belangrijk

HNCO+water --> NH3 + CO2

Nu hebben we nog meer ammoniak en kan dit ook het werk doen om de NO om te zetten.De verbrandingsmotor had een overmaat aan zuurstof en dat word nu ook gebruikt in de reacties die tegelijk plaatsvinden (zijn elkaar nodig)

4NO + 4NH3 + 1/2 O2 --> 4N2 + 6H2O
3NO2 + 4NH3 + 3O2 -> 7N2 + 6H20

Uit de uitlaat komt nu CO2 (1e reactie) en N2 (lucht stikstof) + water.
Het water spoelt ook het adblue systeem weer om te voorkomen dat kristallen vormen.

NH3 alleen kan de reactie niet laten verlopen, omdat het niet stabiel genoeg is om de reactie te laten verlopen (verdwijnt uit het systeem doordat het vervluchtigt) en juist een hoge temperatuur nodig is voor de chemische reactie (verloopt sneller bij hogere temperatuur)

Hoewel de reacties opzich mooi passend zijn, kan er altijd iets mis gaan, waardoor alsnog ammoniak, NOx vrijkomt. Ook is het van belang dat de motor warm is om de reactie te laten verlopen. Chemisch klopt het in ieder geval, maar of de praktijk ook perfect werkt......

Het water is nodig om de reactie goed te laten verlopen, dit draagt de andere stoffen en spoelt het systeem. Puur ammoniak inspuiten kan ook werken, maar dan moet je de reactie veel beter kunnen controleren en dat lukt technisch niet in een motor (alleen in een lab). Door gebruik te maken van een natuurlijk uiteenvallend ureum bij een hoge temperatuur komt er niet eerder ammoniak beschikbaar dan wanneer de reactie kan plaatsvinden.De reactie word dmv een NOx sensor gecontroleerd en gestuurd, maar ook die sensoren kunnen afwijken waardoor alsnog onvolledige reactieproducten (NH3) vrijkomen

Op papier klinkt het allemaal mooi, maar wie vult tijdig zijn systeem bij? Droge system kunnen defect gaan en bij navullen problemen geven. De adblue moet van hoge kwaliteit zijn en in juiste verhouding gemengd. defecte systemen zullen onvolledige reacties kunnen geven. en kan er dus ammoniak en NOx vrijkomen.

Ik kan de risico's ook niet inschatten, ook hier geld meten = weten (ammoniak sensor in uitlaat plaatsen). Ook is er manipulatie software/hardware te koop (geweest) om het systeem te omzeilen en zo kosten te besparen (www.nomoreadblue.com) deze manipuleert de sensor data


Beregeningsmotor daf 575 brandstofpomp defect

23-04-2019 - 13 reacties Goedemorgen allemaal.

Gister is helaas mijn brandstofpomp defect gegaan van mijn daf 575 motor tevens mijn beregeningspomp groot probleem aangezien we aan het beregenen waren.
Maar hij krijgt op de pomp zelf op 1,2,3 geen brandstof en op 4,5,6 wel mijn vraag is wat kost een revisie ongeveer hopelijk weten jullie wat de kosten ongeveer zijn.

Mvg Daniel


Same Leopard 85 - Export aftakas hoe inschakelen

28-01-2019 - 16 reacties Hier een same Leopard export 85
Hoe schakel ik de aftakas in?
Dit zou electronisch gaan volgens iemand.
Wie kan mij meer vertellen.


Fendt Farmer 3 - Elektronische hefinrichting is defect

18-11-2018 - 7 reacties Dag iedereen

Sinds vandaag is de hefinrichting van men fendt farmer 311 LSA turbomatik defect.in het begin ging die moeizaam naar beneden of boven maar nu doet die niets meer.weet er soms iemand wat de gang bare oorzaken zijn of waar ge een elektrischschema van vind.

Gr sam


Deutz D6006 - Hefinrichting blijft boven staan

09-09-2018 - 27 reacties Weet er iemand wat het probleem kan zijn als de hef altijd boven blijft staan?
Het hendeltje van de lift beweegt maar doet precies niks naar comanfo toe.
Een eerder probleem met de hef was schokken bovenaan


Deutz D6006 - Hefinrichting blijft boven staan

09-09-2018 - 0 reacties Weet er iemand wat het probleem kan zijn als de hef altijd boven blijft staan?
Het hendeltje van de lift beweegt maar doet precies niks naar comanfo toe.
Een eerder probleem met de hef was schokken bovenaan


New Holland T7.250 Zwaailampen doen het niet meer

16-05-2018 - 3 reacties Beide zwaailampen doen het niet meer. Heb de zekering gecontroleerd (nr.31), lichtje in de schakelaar gaat aan/uit, zwaailampen zelf zijn goed. Wie kan me verder helpen?
Thanks, Mark


Fendt 611 - Koppeling veert niet terug

11-05-2018 - 10 reacties Hallo iedereen,

Vanmorgen werkte de koppeling van onze Fendt 611 LSA plost niet meer. Ik was van plan om deze te onluchten via het nippeltje onderaan om zo vloeistof naar bov te pompen. De hefboom waarop de plunjer duwt kan ik echter met de hand op en neer bewegen, terwijl deze normaal gezien de plunjer altijd wenst tegen te werken, dacht ik? Ik kan de hefboom zo’n anderhalve centimeter op en neer bewegen. Het plunjertje zelf, met twee bolle koppen, kan je er dus zo tussenuit halen. Ben ik juist als ik veronderstel dat er dan wel wat meer aan de hand is aan de koppeling zelf?


Elektrische bussen U-OV heel vaak defect

22-12-2017 - 0 reacties

Originele beschrijving

UTRECHT - Grote problemen met de elektrische bussen van U-OV. (Foto: RTV Utrecht)