Albert Heijn

Albert Heijn nieuws volg je het best via Nieuwsgrazer. Bekijk hier al het Albert Heijn nieuws of word lid van de nieuwsbrief.

Albert Heijn nieuws

Vijf nieuwe AH-maaltijdsalades met minder koolhydraten

25-04-2019 - 0 reacties Albert Heijn brengt vijf maaltijdsalades op de markt die minder koolhydraten bevatten dan reguliere maaltijdsalades. Hiermee bedient de supermarktketen een groeiende groep consumenten die behoefte heeft aan een kleinere hoeveelheid pasta of aardappelen in hun kant-en-klare maaltijdsalades.


'Geen rooskleurige toekomst voor bruin scharrelei'

25-04-2019 - 0 reacties „De vraag naar reguliere bruine scharreleieren droogt op als alle supermarkten het voorbeeld van Albert Heijn volgen”, schetst Petro Boon van Van Beek de gevolgen.


Albert Heijn iets minder duurzaam als merk, maar wel duurzaamste supermarkt

18-04-2019 - 0 reacties Al voor de derde keer vroeg onderzoeksbureau SB Insight aan 6.000 Nederlanders hoe duurzaam zij de grote Nederlandse merken vinden. Het leverde alweer hetzelfde antwoord op: Tony's Chocolonely vinden we het duurzaamste merk van Nederland.


Café Royal maakt nu aluminiumcapsules voor Nespressomachines

18-04-2019 - 0 reacties Café Royal gaat hun koffie voortaan in aluminiumcapsules verpakken. Deze zijn geschikt voor alle Nespressomachines en zijn verkrijgbaar bij Albert Heijn en Jumbo.


Wakker Dier wil dat Albert Heijn stopt met lokkip

16-04-2019 - 0 reacties Wakker Dier wil dat Albert Heijn stopt met stunten met keurmerkloos kippenvlees. Daarom lanceert ze vandaag een nieuwe reclamespot en social mediacampagne. “Albert Heijn lokt ook met Pasen vrolijk klanten de winkel in met kippenleed. De prijs voor de kippen: een beroerd, kort leven met weinig bewegingsruimte”, aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier. Afgelopen jaar … Lees meer


Voedingshoogleraar Jaap Seidell: ‘Verwacht niet te veel van een nieuw voedselkeuzelogo’

15-04-2019 - 0 reacties Geen voedselkeuzelogo is ideaal, ook Nutriscore niet, zei FNLI-directeur Marian Geluk tijdens het ochtendprogramma van het Food Future Event (FFE) dat 9 april plaatsvond. Over Nutriscore en voedselkeuzelogo’s werd verder gediscussieerd in twee sessies tijdens het FFE-middagprogramma. ‘We hebben een logo en dan zijn we klaar, dat werkt niet’, bracht hoogleraar Jaap Seidell naar voren. Colruyt en Albert Heijn gaan voor Nutriscore.


Fotoserie: Tafelaardappelen van het ras Milva gepoot voor Albert Heijn

13-04-2019 - 0 reacties In het zuidelijkste puntje van Gelderland, pal aan de Duitse grens, groeien dit jaar aardappelen van het ras Milva. Donderdag 11 april zijn deze tafelaardappelen in Breedeweg op een perceel van 5,5 hectare gepoot.


Albert Heijn lanceert ‘specialty store’ voor steaks

11-04-2019 - 0 reacties


En weer wint Albert Heijn de jaarprijs Goede Voeding

09-04-2019 - 0 reacties


AH fusilli van rode linzen wint Jaarprijs Goede Voeding 2019

09-04-2019 - 0 reacties Albert Heijn wint dit jaar de Jaarprijs Goede Voeding 2019 met het product AH fusilli linzen. Het gaat om een biologische, veganistische pasta, fusilli, op basis van rode linzen. Het product kreeg meer dan de helft van de stemmen van de publieksjury. Tijdens het Food Future Event overhandigde juryvoorzitter Frans Kok de hoofdprijs uit aan het team van Albert Heijn. Als winnaar mag Albert Heijn een jaar lang het logo van de Jaarprijs Goede Voeding 2019 op de verpakking van de linzenpasta voeren. Het is het derde jaar op rij dat de supermarktketen deze prijs wint.


Oma's Soep, Solt en Gigi's Gelato in AH-winkels

08-04-2019 - 0 reacties Oma's Soep, een bedrijf dat soep maakt van overgebleven groenten van Marqt, heeft de Albert Heijn Product Pitch 2019 gewonnen. Ook garnalenbedrijf Solt en maker van veganistische ijsjes Gigi's Gelato vielen in de prijzen.


Naakt voedsel in de schappen, kan de supermarkt dat behappen?

04-04-2019 - 0 reacties Sinds kort zet Albert Heijn in Hoofddorp groente en fruit zonder plastic verpakking in de schappen neer, zoals ook enkele supermarkten in Nieuw Zeeland en de VS doen.


Johma zocht eivervanger voor veganistische salade

03-04-2019 - 0 reacties Saladefabrikant Johma heeft samen met non-profitorganisatie ProVeg een veganistische salade voor op brood ontwikkeld. De Johma selderij-appelsalade ligt bij Albert Heijn in de schappen.


Albert Heijn zet ketencode op ei

02-04-2019 - 0 reacties Waar komt het ei vandaan en wanneer is dit gelegd? Albert Heijn wil dit bij de Beter Leven 1-ster eieren inzichtelijk maken voor de consument. De eieren worden hiervoor op een bijzondere manier gecodeerd


Productieketen stereieren Albert Heijn nu volledig inzichtelijk voor klanten

02-04-2019 - 0 reacties De productieketen van Albert Heijn-eieren met één ster van het Beter Leven Keurmerk is vanaf nu volledig inzichtelijk. Op alle eieren staan twee unieke codes. Daarmee vinden klanten informatie over het pluimveebedrijf, de kippen en de stal.


Albert Heijn koopt online gezondheidsplatform FoodFirst Network

01-04-2019 - 0 reacties


Albert Heijn test bezorgrobot in Eindhoven

27-03-2019 - 0 reacties


Industrie heeft meer rPET nodig, nog uitdagingen bij recyclebare verpakkingen

25-03-2019 - 0 reacties In 2025 moeten alle verpakkingen in de supermarkt voor 95 procent recyclebaar zijn. Bovendien moeten alle plastic verpakkingen voor 50 procent uit gerecycled materiaal bestaan. Deze ambitie heeft het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) half februari uitgesproken. Welke uitdagingen moet de voedingsmiddelenindustrie nog overwinnen om dat doel te realiseren? VMT vroeg het aan Albert Heijn, Plus Supermarkten, Vrumona en Nestlé. Dit artikel is verschenen in VMT 3 van 22 maart 2019.


Onvermeld allergeen in cranberrycapsules van Albert Heijn en Etos

22-03-2019 - 0 reacties De Care Cranberry capsules van Albert Heijn en Etos Cranberry capsules bevatten een allergeen dat niet op het etiket staat. De winkels halen de potten van zestig stuks terug.


Wakker Dier hekelt gestunt met lokkip bij Albert Heijn

18-03-2019 - 0 reacties Wakker Dier is het gestunt met keurmerkloos kippenvlees bij Albert Heijn meer dan zat. Daarom lanceert ze vandaag een nieuwe reclamespot en social mediacampagne om de supermarktketen op andere gedachten te brengen. “Albert Heijn lokt over de rug van kippen de klanten de winkel in. De prijs voor de kippen: een beroerd, kort leven met … Lees meer