Zoeken

Agrarisch Dagblad; de nieuwe Oogst?
Gepost door: Bernadette (IP gelogd)
Datum: 22 maart 2007 15:10

29-07-2006

Door Bernadette,

Sinds wanneer is het Agrarisch Dagblad het clubblad van LTO geworden?
Sinds wanneer schrijven zij letterlijk op wat LTO wil dat er geschreven wordt?
Sinds wanneer kun je in het Agrarisch Dagblad nooit meer één wanklank lezen over de rol van de ZLTO in de interne strijd?

Het antwoord is; sinds de komst van de nieuwe hoofdredacteur. Natuurlijk is het zo dat dit mij extra opvalt omdat ik door deze heer de deur ben gewezen. Omdat ik dus een negatieve column had geschreven over de spanningen binnen LTO door onder andere het opstappen van de ZLTO. Maar ik lees sindsdien het blad nog veel en graag, maar om dit soort berichten moet ik toch wel even heel hartelijk lachen.

Constandse de sterkste man van agrarisch Nederland.” Nou sorry hoor, maar die titel gaat toch echt naar Frans Hoogervorst, die bewezen heeft tien jaar lang stand te houden in weer en tegenwind voor de glastuinbouw.
Het interview met Tiny Aerts van een paar maanden geleden, (waar ik eerst maar niet op gereageerd had), was ook al zo’n staaltje van totaal kritiekloze journalistiek.
En dan vraag ik me af: wat denkt het Agrarisch Dagblad hier nu mee te winnen?
Zie het bericht hieronder en reageer vooral!!:

Tevredenheid over LTO Noord Glaskracht
De verschillende belangenorganisaties zijn tevreden over de samenwerking die LTO Noord en Glaskracht aangaan. Zowel vanuit de ZLTO en de LLTB als vanuit het NAJK is positief gereageerd.

Voorzitter Tiny Aerts van de vakgroep glastuinbouw van ZLTO is blij. ”Het heeft lang geduurd, maar er is eindelijk een oplossing”, aldus Aerts. Volgens de voorman kan alle kennis en expertise in de belangenbehartiging voor de glastuinbouw nu gezamenlijk worden ingezet.
Aerts is zeer te spreken over het interim-voorzitterschap van Bart-Jan Constandse voor de landelijke vakgroep. ”Op deze functie is de sterkste man van agrarisch Nederland nodig. Dat is Constandse.”

Ook LLTB–glastuinbouwvoorman Jan Soberjé is blij. ”Ik hoop dat we nu snel samen kunnen werken aan de totale belangenbehartiging voor de glastuinbouw. Ik hoop ook dat eventuele knelpunten snel opgelost worden", aldus Soberjé. ”De nieuwe samenwerkingsorganisatie LTO Noord Glaskracht is goed voor de tuinbouwbelangenbehartiging”, stelt ook Jacqueline van der Burg, dagelijks bestuurder tuinbouw van het NAJK. ’’Het NAJK vindt dat de bundeling en het ontstaan van een nieuwe vakgroep de sectorvertegenwoordiging verstevigt en sterker op de kaart zet

Bron: Agrarisch Dagblad

Forum opties: ReagerenReageren met quote
Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in om in te loggen.
Bent u uw wachtwoord vergeten?
Vul hieronder uw e-mailadres in. Er zal dan per direct een nieuw wachtwoord worden verstuurd.

Forum opties:

Ga naar:

Advertenties